۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸

اسباب‌کشی بازماندگان‌وعجله‌راه‌یافتگان

نمایندگان مجلس هشتم که برای مجلس نهم هم برگزیده شده‌اند، ‌ظاهراً در دفاتر کار قبلی خود مستقر شده و تغییری در رویه کاری‌شان ایجاد نخواهد شد اما ‌جالبتر ‌آن است که برخی منتخبین مجلس نهم پیش‌دستی کرده‌اند و نام خود را جلوی برخی دفاتر‌ ‌نوشته‌اند.
کد خبر : ۶۴۹۳۱

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری فارس، ساختمان بهارستان در آخرین روزهای کاری مجلس هشتم حال و هوای دیگری دارد.

منتخبین مجلس نهم که پیش از این سابقه نمایندگی را هم نداشتند، تقریبا روزانه در مجلس حضور می‌یابند ‌تا کارهای اجرایی و مسائل مربوط به کار خود را تا روز 7 خرداد پیگیری کنند البته خیلی از منتخبین جدید‌الورود که آشنایی چندانی با سیستم اداری مجلس ندارند، گاهی در کارهایشان به مشکل هم بر می‌خورند، تا جایی که در برخی مواقع از کارمندان و یا خبرنگاران ‌برای پیگیری اموراتشان مشورت می‌گیرند.

به هر حال منتخبین مجلس نهم باید تا روز 7 خرداد کارهای اداری مربوطه را انجام دهند تا اعتبار‌نامه‌های آنها صادر شود ولی جالب است که برخی از آنها خیلی بیشتر و برخی دیگر نیز خیلی کمتر پیگیر اموراتشان هستند البته آن طور که علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس پیش از این گفته بود، منتخبین مجلس نهم خیلی درگیر کارهای اداری و حتی امورات شخصی و خانوادگی خود و نقل و انتقالات نخواهند بود چرا‌که ظاهرا رئیس مجلس برای آرامش فضای روحی و روانی وکلای ملت دستور صادر کرده و خواسته فضایی ایجاد شود تا منتخبین مجلس نهم دغدغه‌ای جز نمایندگی مردم را نداشته باشند.

فردا چهارشنبه آخرین روزی است که مجلس هشتم جلسه علنی تشکیل می‌دهد و به نوعی می‌توان گفت که فردا آخرین روز کاری وکلای ملت در مجلس هشتم خواهد بود هرچند که بر اساس قانون کشور نمی‌تواند بدون مجلس اداره شود و نمایندگان مجلس هشتم تا روز 7 خرداد که مجلس جدید تشکیل می‌شود، باید کار خود را ادامه دهند.

حال و هوای این روزهای بهارستان در نوع خود جالب توجه است؛ نمایندگانی که رای نیاورده‌اند، مشغول رتق و فتق امورشان هستند تا کارهای باقیمانده خود را به پایان برسانند.

امروز بسیاری از نمایندگانی که به مجلس نهم راه نیافتند، هنگام خروج از صحن علنی مجلس کیسه‌ها و پلاستیک‌هایی را که حاوی کاغذهایی بود، ‌در دست داشتند که این مسئله حکایت از جمع‌آوری وسائل روی میزهایشان دارد.

در آخرین روزهای مجلس هشتم سری هم به دفاتر نمایندگان که مستقر در طبقات ساختمان اداری است، زدیم تا حال و هوای آنجا را هم ببینیم.

برخی نمایندگان در دفتر کارشان بودند و اموراتشان را پیگیری می‌کردند اما جالب‌تر از همه آن بود که اثری از عکس و نام نمایندگان که برای مجلس نهم انتخاب نشده‌اند، جلوی دفترشان نبود و شاید این مسئله نشان می‌دهد که این دسته از نمایندگان به خوبی با این واقعیت کنار آمده‌اند که به هر حال ‌دیگر در مجلس نیستند و شخص دیگری در دفتر کار آنها حضور خواهد یافت، البته تعداد دیگری از نمایندگان هم که به مجلس راه نیافته‌اند، هنوز تابلوی عکس و نامشان را از جلوی دفترشان بر نداشته‌اند و شاید با این رویه می‌خواهند تاکید کنند که تا آخرین لحظه وظیفه خطیر نمایندگی را انجام خواهند داد.

بعضی نمایندگان هم در دفاتر کارشان مشغول جمع‌آوری وسائل و سایر ابزارآلات کارشان بودند؛ از دفتر کار یکی از نمایندگان چرخی بیرون می‌آمد که روی آن پر از کازیو‌‌ و کاغذ‌‌ و بسته‌های مختلف بود؛ به هر حال روزهای آخر مجلس در حال سپری شدن است و شاید نمایندگان دیگر وقت نکنند که وسائلشان را از دفاتر جمع کنند.

نمایندگانی ‌که در مجلس هشتم بودند و برای مجلس نهم هم برگزیده شده‌اند، ظاهرا در دفاتر کار قبلی خودشان مستقر خواهند بود و تغییری در رویه کاری‌شان ایجاد نخواهد شد اما در این بین و جالبتر از همه آن بود که برخی منتخبین مجلس نهم پیش‌دستی کرده‌اند و نام خود را جلوی برخی دفاتر ‌نوشته‌اند، البته ‌این نمایندگان جدیدالورود ‌تا زمانی‌که ‌اعتبار‌نامه‌شان به تصویب برسد، ‌عملاً ‌فقط یک منتخب هستند.

 

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم