۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵

فضای‌فرهنگ‌باقانون‌گذاری‌سنخیت‌ندارد

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ، عرصه باید و نباید نیست، افزود: فضای فرهنگ فضای آزادی است و خیلی با قانون‌گذاری سنخیت ندارد.
کد خبر : ۶۵۰۴۹
به گزارش صراط به نقل از فارس، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون 214 جلسه طی 4 سال اخیر تشکیل داد، گفت: ‌در بعد نظارتی 86 سؤال از وزیر ارشاد و 20 سؤال از وزیر ورزش و یک سؤال هم از وزیر کشور داشتیم. ما طر‌ح‌ها و لوایح متعددی داشتیم اما طرح اداره صدا و سیما طرح مهمی بود که ابعاد حقوقی و مدیریتی داشت و این طرح آماده شد و تنها 2 ماده از آن مانده که در مجلس نهم کامل می‌شود.

غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی در دور مجلس هشتم پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی در طول 4 سال گذشته 214 جلسه داشته و هیچ جلسه‌ای به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعطیل نشده است.

وی افزود: ما 4 کارگروه داشتیم که این کارگروه‌ها 90 جلسه جداگانه تشکیل دادند و همکاران بنده برای بررسی قانون اداره صدا و سیما در 100 جلسه شرکت کردند و برای طرح جامع رسانه‌ها هم در 30 جلسه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ، عرصه باید و نباید نیست، افزود: فضای فرهنگ فضای آزادی است و خیلی با قانون‌گذاری سنخیت ندارد.

حدادعادل ادامه داد: سیاست‌گذاری عرصه فرهنگ عمدتا در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد لذا ما کار عمده‌ای که انجام دادیم، نظارت و از دولت هم لوایح فرهنگی زیادی هم نیامد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما طر‌ح‌ها و لوایح متعددی داشتیم اما طرح اداره صدا و سیما طرح مهمی بود که ابعاد حقوقی و مدیریتی داشت و این طرح آماده شد و تنها 2 ماده از آن ماده که در مجلس نهم کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مطبوعات دیگر طرحی بود که ما آن را بررسی کردیم، خاطرنشان کرد: ما طرحی هم برای اداره و نظارت بر مساجد بین راهی داشتیم که این طرح مدت‌ها در کمیسیون مانده بود.

حدادعادل گفت: در بعد نظارتی ما 86 سؤال از وزیر ارشاد و 20 سؤال از وزیر ورزش و یک سؤال هم از وزیر کشور داشتیم؛ همچنین 6 تحقیق و تفحص به کمیسیون ما رسید که در این میان تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی وقت زیادی از ما گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: ما بررسی‌های را برای وضع زائران عراق و سوریه داشتیم و از نزدیک در این رابطه برخی اقدامات را انجام دادیم.

حدادعادل اضافه کرد: مسئله حجاب و عفاف طی 4 سال گذشته از مسائلی بود که کمیسیون فرهنگی با حضور وزرای مربوطه آن را بررسی کرد، همچنین بررسی عرفان‌های کذاب و چند فیلم از دیگر فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس طی 4 سال گذشته بود.