۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸

استقبال شيخ الازهر از فتواي رهبر انقلاب

احمد الطيب، شيخ الازهر در اين ديدار تاكيد كرد كه اهل تسنن نيز، شيعيان را تكفير نمي‌كنند و در نماز به امامان شيعه اقتدا مي‌كنند.
کد خبر : ۶۵۰۵۴

به گزارش صراط به نقل از فردا، شيخ الازهر در ديدار با رييس دفتر حافظ منافع كشورمان در قاهره، از فتواي مقام معظم رهبري مبني بر تاكيد بر عمق و استحكام روابط مسلمانان شيعه و سني ، استقبال كرد.

مجتبي اماني اظهار كرد: احمد الطيب، شيخ الازهر در اين ديدار تاكيد كرد كه اهل تسنن نيز، شيعيان را تكفير نمي‌كنند و در نماز به امامان شيعه اقتدا مي‌كنند.

وي افزود: در اين ديدار فتواي حضرت آيت الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر حرام بودن توهين به شخصيت‌هاي مورد احترام اهل سنت را به شيخ الازهر ابلاغ كردم.

وي اظهار كرد: من در اين ديدار، فتواهاي ديگر رهبر معظم انقلاب را به سمع شيخ الازهر رساندم و از ديگر فتواهاي مقام معظم رهبري مبني بر حرام بودن توهين به شخصيت‌هاي مورد احترام اهل سنت و هم‌چنين انتشار دادن مذهب تشيع در كشورهاي سني‌نشين خبر دادم كه وي نيز از آن‌ها استقبال كرد.

اماني در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم درباره احداث حسينيه‌ها در مصر گفت: مساله احداث حسينيه در مصر موضوع ما نيست و اين يك مساله داخلي در اين كشور است كه در آن هرگز دخالت نمي‌كنيم.

اين ديدار به دنبال جنجال به راه افتاده اخير درباره فتواي احمد الطيب شيخ الازهر مصر صورت گرفت كه نسبت به ساخت هر نوع عبادتگاه با هر نامي چون حسينيه شيعيان و... جز خانه خدا و مسجد مخالفت كرد.

نظرات بینندگان
قیصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
قابل توجه بعضی از ذاکرینی که کاسه داغتر از اش هستند و برای خودشان فتوا صادر میکنند؟
و در مجالس خصوصیشان ؟ اول و اخر شخصیت های اهل سنت را می گویند و جالب اینکه به بیرون هم درز پیدا میکند؟
ایثارگر از کرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
در کاشان زیارتی است بنام ابو لولو کسی که عمر را کشته چند سال است که بنا به خواست وهابیون وبه دستور وهابیون داخل کشور بسته و به پاسگاه نیروی انتظامی تبدیل شده است حالا شیخ مصری دستور میدهد که حسینه نباشد عزاداری نباشد (ای ابله ازهر) این حسینه هاست که نام حسین واهل بیت پیامبر را زنده نگه داشته است این حسینه هاست که بقول رهبر مان امام خمینی ره اسلام را زنده نگاه داشته ما هرچه داریم از این مساجد وتکیه هاوحسینیه هاست با آل علی هرکه درافتاد ور افتاد یا علی