۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

متفاوت‌ترین حافظ قرآن برنامه محفل را بشناسید

متفاوت‌ترین حافظ قرآن برنامه محفل را بشناسید
شنیده‌اید که می‌گویند آدم‌ها را براساس ظاهرشان قضاوت نکنیم. مصداق این جمله حافظ قرآن کریم، بهرام فقیهی است. او شبانه‌روز با تراش آهن سروکار دارد. با موهایی بلند و مجعد و سبیل‌های از بنا گوش در رفته؛ اما کافی است چند دقیقه‌ای را مهمان کارگاه تراشکاری‌اش شوید تا ‌ببینید قرآن چطور روحش را لطیف تراش داده است
کد خبر : ۶۵۱۶۰۱

به گزارش صراط به نقل از فارس ، سخن از متفاوت‌ترین حافظ قرآن برنامه تلویزیونی «محفل» است، بهرام فقیهی اهل دیزیچه از توابع شهرستان مبارکه (استان اصفهان) و دارای مدرک کارشناسی مکانیک است، بر خلاف چهره‌اش اصلاً اهل دعوا نیست و به روش ابداعی خودش 17 سال طول کشید که حافظ قرآن شود.آقا بهرام که تازه تولد 39 سالگی‌اش را جشن گرفته است،‌ از سال 1390با حافظ قرآن شدنش در مسابقات استانی به مقام‌های مختلفی دست پیدا کرده است.

ر چند پدربزرگش (پدر مادری) بهرام روحانی بود، اما او بدون استاد و بدون امکانات شروع به حفظ قرآن کرد، وقتی به آیه‌ای می‌رسید، پنج بار از روی آن می‌خواند، وقتی هم می‌دید یک آیه را به راحتی نمی‌تواند حفظ کند، از ترجمه قرآن مدد می‌گرفت.حفظ کردن او قاعده خاصی نداشت و گاهی می‌شد که در روز پنج آیه حفظ می‌کرد و روز بعد هم یک صفحه دیگر قرآن را، به خاطر همین حافظ شدنش ۱۷ سال طول کشید.
در ایام نوجوانی آقا بهرام همچنان مُصر به حفظ آیات نورانی قرآن کریم بود که کادوی تولدش از سوی پدر حسابی او را سر کیف آورد، کادویی از جنس نوارکاست ۳۰ جزء قرآن استاد منشاوی قاری مصری، چون برایش از الماس و طلا با ارزش‌تر بود و با این هدیه خاص تولدش صوتش در هنگام قرائت بهتر شد و زودتر توانست جزء‌های جدید را حفظ کند.البته او برای حفظ آیات قرآن برخی مواقع با مشکلاتی هم روبرو می‌شد به خصوص حفظ جزء ۲۳ قرآن و حفظ سوره‌های مبارکه «احزاب»، «فاطر» و «سباء» که آیات بسیار مشابه‌ای دارند.سمیه فقیهی» که سه سال از برادرش کوچک‌تر است، می‌گوید بارها دیده‌ام برادرم وقتی کسی نیست سوره‌های بلند قرآن را از حفظ می‌خواند. البته وقتی بچه بودم، می‌دیدم برادرم صدایش را هنگام حفظ، ضبط می‌کند، من هم اصرار می‌کردم می‌خواهم سوره حفظ کنم! (شیطنت‌های خواهرـ برادری) در نهایت در جمع خانواده ۶ نفره ما، فقط «بهرام» حافظ قرآن شد. حال این روزها آقا بهرام در آهنگری، تراشکاری و جوشکاری یک استادکار شده است. او همه این پیشرفت‌های کاریش را مدیون عنایت قرآن می‌داند و می‌گوید نور قرآن همچنان که دریچه‌های عرفان و معنا را به روی انسان روشن می‌کند، در کسب و کار و عرصه‌های مادی زندگی انسان نیز، گشایش ایجاد می‌کند و این مورد را با تمام وجود لمس کردم و در موارد واضحی با آن در روند زندگی‌ام مواجه شده‌ام و تأثیر مستقیم و مهم آن را دیده‌ام.