۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

گلایه امام‌جمعه خرم‌آباد از وضعیت پروژه راه‌آهن لرستان

گلایه امام‌جمعه خرم‌آباد از وضعیت پروژه راه‌آهن لرستان
امام‌جمعه خرم‌آباد با انتقاد از تعطیلی پروژۀ راه‌آهن لرستان تأکید کرد: تعلل، بی‌تدبیری، تقصیر و غفلت در این این طرح قابل‌پذیرش نیست.
کد خبر : ۶۵۲۰۷۲

به گزارش صراط به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعۀ این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، گفت: مقام معظم رهبری امسال را به سال جهش تولید با مشارکت مردم اعلام کردند و این شعار‌ها را باید با تسهیل ورود فعالان اقتصادی اهلیت‌دار، همراهی و همکاری مسئولان، بهره‌گیری از نیروی جوان، شرکت‌های دانش‌بنیان و نیرو‌های طبیعی و خدادادی در زندگی مردم مشاهده کنیم.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم بیش از ۳۰ عنوان از خدمات را که در دولت‌های گذشته یا نبوده و اگر هم بوده‌است به‌صورت کمرنگ وجود داشته انجام داده‌است که شایستۀ قدردانی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- اندیمشک اعلام کرد: کلنگ این طرح راهبردی و ملی سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد و به‌علت نبود اعتبارات بعد از مدتی تعطیل شد.

وی یادآور شد:۳۰ درصد طرح راه‌آهن خرم‌آباد دارای تونل، پل‌ها و ابنیه زیادی است که در نوع خود کم‌نظیر و جزو اولویت‌های کار دولت سیزدهم است.

شاهرخی متذّکر شد: اخبار رسیده حاکی است که فعالیت راه‌آهن خرم‌آباد به‌کندی پیش می‌رود که دکتر منظور، معاون رئیس‎جمهور، دهم بهمن‌ماه سال گذشته از این طرح بازدید کرد، اما نتوانست مشکل اعتباری این طرح ملی و راهبردی را که سود آن متوجه کل کشور است رفع کند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا که مجری راه‌آهن لرستان است طلب و همچنین بدهکاری‌های زیادی بابت اجرای این طرح دارد و ادامۀ راه‌آهن بدون تخصیص اعتبار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: انتظار ما این بود که علاوه‌بر اجرایی‌شدن مصوبات سفر اول، ۵۰ درصد مصوبات سفر دوم هم انجام شود و به‌دنبال مصوبات سفر سوم باشیم، زیرا هدف از این سفر هم به‌غیر از این نبود.

شاهرخی اعلام کرد: ۲۶ ماه از سفر اول رئیس‌جمهور می‌گذرد و ما همچنان در سه مصوبه اصلی راه‌آهن، سد معشوره و سه بیمارستان این استان مشکل اعتباری داریم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: انتقال جمعی از کارکنان، برخی از ماشین‌آلات سنگین طرح راه‌آهن به استان دیگر و خطر اتمام‌کار و تسویه‌حساب این پروژه پاداش خوبی به این مردم پس از انتخابات یازدهم اسفند نبود.

شاهرخی گفت: تعطیلی راه‌آهن لرستان به‌علت تعلل، بی‌تدبیری، تقصیر و غفلت هر دستگاهی باشد قابل‌پذیرش نیست، زیرا کام مردم را در سال نو و ماه مبارک رمضان تلخ کرده‌است و باید این اتفاق جبران شود.

وی بیان کرد: جالب‌توجه است که در چند روز اخیر با چند نفر از مقامات کشوری صحبت شده‌است و همه از چنین اتفاقی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند!

نماینده، ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: گفت‌وگوی مفصلی با مجری طرح راه‌آهن لرستان و استاندار انجام داده‌ایم و چنانچه لازم باشد انتظار می‌رود نتایج نهایی این پروژه از طریق استانداری به اطلاع مردم برسد.

شاهرخی گفت: نشستی برای رفع مشکل راه‌آهن لرستان باید با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت نفت، راه‌وشهرسازی و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا باید در روز‌های آینده برگزار شود.

وی تأکید کرد: مجمع نماینگان مجلس شورای اسلامی باید با همدیگر طرح‌های راهبردی لرستان را دنبال کنند و تشکلی باید بر محور منطق و مطالبه‌گری شکل بگیرد تا مشکلات این استان به‌شکل مؤثر رفع شود.

برچسب ها: امام جمعه اهل بیت