۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

مقام پاکستانی: خرید گاز از ایران حق ماست

مقام پاکستانی: خرید گاز از ایران حق ماست
وزیر دفاع پاکستان در واکنش به سنگ اندازی‌های آمریکا در طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به طرح «آی پی» گفت: خرید گاز مقرون به صرفه از ایران حق پاکستان است.
کد خبر : ۶۵۲۶۸۹

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از سایت خبری «اکسپرس تریبون»، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره طرح انتقال گاز ایران به پاکستان گفت: ما حق خرید گاز مقرون به صرفه از ایران را برای خود محفوظ می‌دانیم.
وی در مورد اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال تحریم پاکستان در صورت اجرایی شدن طرح انتقال از ایران گفت: «اگر همسایه ما گاز را با نرخ رقابتی نسبت به بازار جهانی فراهم می‌کند، این حق ماست که از این کشور گاز بخریم از این رو آمریکا باید این موارد را در چارچوب وضعیت اقتصادی ضعیف پاکستان بررسی کرده و به آن از دریچه نیاز‌های انرژی ما نگاه کند.
وزیر دفاع پاکستان افزود: اگر آمریکا با این طرح مخالفت کرده و حرف از تحریم می‌زند باید جایگزین این طرح مقرون به صرفه را نیز به ما بگوید.
این مقام پاکستانی افزود: درحال حاضر تامین انرژی مورد نیاز کشور از طریق ارزان‌ترین راه ممکن اولویت دولت پاکستان است.
گفتنی است درحالیکه سنگ‌اندازی‌های آمریکا در مسیر تقویت روابط ایران و پاکستان این روز‌ها تا تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت اجرایی کردن طرح انتقال گاز از ایران پیش رفته است، وزارت خارجه پاکستان اخیرا اعلام کرد: مواضع این کشور در قبال طرح انتقال گاز از ایران واضح است.
«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در آخرین نشست مطبوعاتی این وزارتخانه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال تحریم دولت اسلام آباد در صورت اجرایی کردن طرح انتقال گاز از ایران تاکید کرد: وزارت نفت پاکستان در حال پیگیری مسائل مربوط به این طرح بویژه معافیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بوده و امیدوارم احداث خط لوله انتقال گاز «آی پی» به زودی در خاک پاکستان آغاز شود.