۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹

مدیر سیا برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس در غزه به خاورمیانه سفر می‌کند

مدیر سیا برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس در غزه به خاورمیانه سفر می‌کند
رسانه‌ها جمعه گزارش دادند که ویلیام برنز مدیر آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) برای گفتگو درباره آتش‌بس در غزه به خاورمیانه سفر می‌کند. در همین حال، تارنمای آمریکایی آکسیوس گزارش داد که بر اساس طرح فعلی که در حال مذاکره است، احتمال دارد که آتش بسی ۶ هفته‌ای برقرار شده و ۴۰ نفر از اسرای اسرائیلی شامل زنان و مردان بالای ۵۰ سال، سربازان زن و مردانی که در شرایط پزشکی وخیمی هستند، آزاد شوند.
کد خبر : ۶۵۳۰۴۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا، رسانه‌ها جمعه گزارش دادند که ویلیام برنز مدیر آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس در غزه به خاورمیانه سفر می‌کند.

به گزارش رویترز، برنز روزهای آینده به مصر می‌رود و انتظار می‌رود با دیوید بارنیا مدیر موساد، عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر و محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی نخست وزیر قطر گفت‌وگو کند.
 
در همین حال، تارنمای آمریکایی آکسیوس گزارش داد که بر اساس طرح فعلی که در حال مذاکره است، احتمال دارد که آتش بسی ۶ هفته‌ای برقرار شده و ۴۰ نفر از اسرای اسرائیلی شامل زنان و مردان بالای ۵۰ سال، سربازان زن و مردانی که در شرایط پزشکی وخیمی هستند، آزاد شوند.
 
همچنین انتظار می‌رود که در ازای آزادی این افراد، حدود ۷۰۰ زندانی فلسطینی که نزدیک به صد نفر آنها حبس طولانی‌مدت گرفته‌اند، آزاد شوند.
 
سفر برنز به مصر پس از آن انجام می‌شود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درخواست کرد نتانیاهو «به مذاکره‌کنندگان اختیارات بیشتری بدهد تا به توافقی برای بازگشت بدون تاخیر» اسرا دست یابند.
 
یک مقام آمریکایی گفت که بایدن معتقد است آتش‌بس باید بخشی از توافقنامه آزادی اسرا باشد. از این رو، بایدن در تماس با نتانیاهو این پیام را مخابره کرد که نخست وزیر اسرائیل اقدامات کافی برای توافق در مورد اسرا انجام نمی‌دهد و وی باید انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهد.
برچسب ها: غزه سیا