۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
مدیرعامل ایران ایر خبر داد:

تحریم سوختی هواپیما‌های ایران‌ایر در ٩٩ درصد فرودگاه‌های اروپایی

تحریم سوختی هواپیما‌های ایران‌ایر در ٩٩ درصد فرودگاه‌های اروپایی
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان اینکه در حال حاضر هواپیما‌های این شرکت در ٩٩ درصد فرودگاه‌های اروپایی تحریم سوختی هستند، گفت: تهدید اخیر ممنوع کردن پرواز‌های ایران‌ایر به اروپا اهمیتی نداشت و بیشتر شیطنت بود.
کد خبر : ۶۵۳۷۴۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایلنا، شمس‌الدین فرزادی‌پور درباره اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی ایران‌ایر (هما) اظهار داشت: هواپیمایی جمهوری اسلامی هر سال تحت ممیزی «EU-ETS» از سوی اتحادیه اروپا و «CORSIA» از سوی سازمان بین المللی هوانوردی ایکائو برای تمامی پرواز‌های بین المللی، قرار می‌گیرد که هدف این ممیزی، نظارت بر نحوه و میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و اعمال قوانین بین المللی در راستای حفظ محیط زیست است تا از قرار گرفتن سطح انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به میزان قابل قبول، اطمینان حاصل شود.

وی افزود: اگر این میزان در سطح قابل قبول از سوی ممیزان قرار نگیرد، شرکت‌های هواپیمایی مشمول جریمه و به دنبال آن اعمال محدودیت‌هایی در انجام پرواز‌های خود خواهند شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) گفت: پارامتر‌هایی برای نحوه استفاده از سوخت و میزان کربنی که آزاد می‌کند، استاندارد‌هایی در نظر گرفته شده که بسیار سختگیرانه هستند. ممیزان میزان مصرف سوخت و مسافت طی شده را محاسبه می‌کنند و سایر موارد را مورد ممیزی قرار می‌دهند تا رعایت استاندارد‌ها را مورد بررسی قرار دهند و اگر این استاندارد‌ها رعایت نشود اجازه پرواز‌های اروپایی را به ایرلاین‌ها نمی‌دهند.

فرزادی‌پور با تاکید بر اینکه این ممیزی‌ها برای ارزیابی مصرف بهینه سوخت است و ارتباطی به تحریم‌های سوختی ندارد، افزود: هواپیما‌های ایران‌ایر همچنان در کشور‌های اروپایی تحریم سوختی است و تقریبا در ٩٩ درصد فرودگاه‌های اروپایی تحریم سوختی علیه هواپیما‌های ایران‌ایر اعمال می‌شود.

مدیرعامل ایران‌ایر همچنین درباره تهدیدات اخیر درباره ممنوع کردن پرواز‌های ایران ایر به اروپا در صورت ادامه همکاری ایران و روسیه گفت: این تهدیدات بیشتر جنبه رسانه‌ای دارند. شیطنت است و اهمیتی ندارد.