۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
امیرعبداللهیان:

هیچ هدف غیر نظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم

وزیر امور خارجه گفت: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معنا است که ما هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم. نیرو‌های مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند.
کد خبر : ۶۵۴۰۹۰

به گزارش صراط به نقل از دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) در نشست خبری درخصوص عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: عملیاتی انجام شد که به واقع مرکز اطلاعاتی و چشم رژیم صهیونیستی برای هدایت تمامی عملیات‌های شش ماهه گذشته و از جمله عملیات اخیر بر روی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق مجموعه اطلاعات و هدایت‌های اطلاعاتی از آن نقطه انجام شد. 

وی گفت: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معنا است که ما هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم. نیرو‌های مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند، حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق قرار داشت دقت لازم برای برخورد و پاسخ به رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: به برادران و دوستانمان در منطقه که آمریکا در آن کشور‌ها دارای پایگاه نظامی است اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستیم. 

امیرعبداللهیان بیان کرد: ما هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم، ولی هشدار دادیم که چنانچه از فضا و یا سرزمین کشور‌های مورد نظر، ایالات متحده برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند ناچاراً پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

امنیت همسایگان را امنیت خود می‌دانیم

وی گفت: ما از همسایگان و برادران خود در منطقه که این پیام را به سرعت دریافت کردند و به آمریکا و دیگر تاکید کردند که فوراً هرگونه جنگ را از سرزمین آن‌ها دور کند قدردانی می‌کنیم. ما نیز همواره نسبت به امنیت برادرانمان در کشور‌های همسایه و در منطقه پایبند هستیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: سیاست همسایگی دولت آقای رئیسی در اولویت‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ما امنیت همسایگان خود را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.