۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

«وعده صادق» اقتصاد اسرائیل را به نفس نفس انداخت

«وعده صادق» اقتصاد اسرائیل را به نفس نفس انداخت
در حالیکه اسرائیل آینده اقتصاد خود را به کریدور IMEC گره زده بود، عملیات «وعده صادق» در بامداد امروز مهمترین نیاز شکل‌گیری این کریدور یعنی امنیت رژیم صهیونستی را هدف گرفت.
کد خبر : ۶۵۴۱۱۱

به گزارش صراط به نقل از فارس : «ایران نابودی اقتصاد و آینده منطقه‌ای اسرائیل را هدف گرفته است». این سخنان رئیس‌ رژیم‌ اسرائیل اسحاق هرتزوگ است.پایگاه خبری ANI گزارش داده که اسرائیل آینده اقتصاد خود را در کریدور اقتصادی هند-امارات-عربستان-اسرائیل-اروپا موسوم به (IMEC) تعریف کرده و از نظر مقامات تل‌آویو قرار گرفتن در این نظم گامی رویایی در راستای موجودیت این رژیم است.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو کریدور IMEC را به عنوان تحول بزرگ و آینده اقتصاد اسرائیل معرفی کرده اما تحلیلگر Geopolitical Monitor محمد الدوحه می‌گوید که «امنیت مهمترین پیش‌شرط شکل‌گیری و توسعه کریدور IMEC است».

 
بامداد امروز یکشنبه ایران در عملیاتی با نام «وعده صادق» رژیم صهیونیستی را به دلیل حمله تروریستی به کنسول‌گری تهران در دمشق آماج حملات موشکی قرار داد. در این عملیات، صدها فروند پهباد، موشک کروز و بالستیک به سمت مراکز استراتژیک صهیونیست‌ها روانه شد.
 
6 ماه پیش رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در اجلاس گروه 20 از کریدور IMEC به عنوان چشم‌انداز جدید در اقتصاد جهان رونمایی کرد.کریدور IMEC یک هم‌بست اقتصادی، امنیتی و سیاسی میان هند، امارات، عربستان، اسرائیل، اتحادیه اروپا و آمریکاست که کارشناسان از آن به عنوان نظم جدید جایگزین ایالات متحده در غرب آسیا یاد می‌کنند و بناست در گام اول این کریدور گردش مالی 300 میلیارد دلاری را برای کشورهای عضو از جمله اسرائیل به ارمغان بیاورد. رقمی که 2 برابر بودجه یک سال رژیم صهیونیستی است.