۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰

عربستان به مخالفان دولت سوریه بیش از ۵ هزار سهمیه حج داد

عربستان به مخالفان دولت سوریه بیش از ۵ هزار سهمیه حج داد
با وجود بهبود روابط سیاسی سوریه و عربستان، سعودی‌ها ۲۳ درصد از سهمیه حج این کشور را به مخالفان دولت بشار اسد اختصاص دادند
کد خبر : ۶۵۴۲۷۷

به گزارش صراط به نقل از فارس ، تفاهم‌نامه حج با عربستان بسته شد.» این را سخنگوی کمیته عالی حج مخالف دولت سوریه هشام محمد الخطیب می‌گوید.

دولت عربستان در حالی که یک ماه تا آغاز اعزام زائران حج تمتع بیشتر باقی نمانده است، با پذیرش زائران شمال سوریه که مخالف دولت بشار اسد (رئیس جمهور سوریه با ۹۵ درصد آرا) هستند، موافقت کرد. مخالفان دولت سوریه اعلام کرده‌اند که «ثبت‌نام از متقاضیان از امروز آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ادامه دارد.» این تصمیم عربستان پس از تکمیل نشدن سهمیه حج برخی از کشورها و اعتراض به گرانی این سفر معنوی گرفته شده است.

عربستان در سال‌های گذشته به زائران سوریه مجوز تشرف به حج تمتع نمی‌داد. با این وجود، مخالفان دولت، بر اساس توافق با سعودی‌ها راهی حج می‌شدند. پس از بهبود روابط سوریه و عربستان، اعزام سوری‌ها به حج تمتع تسهیل شد و سال گذشته بیش از ۲۲ هزار نفر از مردم این کشور حاجی شدند.

امسال ۷۷ درصد از سهمیه حج سوریه به دولت این کشور و ۲۳ درصد آن به مخالفان آن که از حامیان گروه‌های تروریستی به ویژه داعش هستند، اختصاص یافته است؛ به طوری که «۵ هزار و ۲۱۵ سوری مستقل از دولت سوریه به حج می‌روند.» درخواست ویزای این افراد در کنسولگری عربستان در استانبول صورت می‌گیرد

برچسب ها: حج سوریه