۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار زراعت چوب

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار زراعت چوب
مجری طرح ملی زراعت چوب گفت: امسال به طور متوسط به ازای هر هکتار زراعت چوب تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.
کد خبر : ۶۵۴۳۱۶

به گزارش صراط ، کامران پورمقدم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی و نامگذاری سال، برنامه ریزی در قالب زراعت چوب و طرح کاشت سریع الرشد در وزارت جهاد برنامه ریزی انجام شده است.

به گفته او، امسال در سطحی معادل ۹۰ هزارهکتار با مشارکت مردم، بخش خصوصی و صاحبان صنایع چوب و کاغذ قرار است طرح زراعت چوب اجرا شود که برای تحقق این امر نیازمند ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون اصله نهال هستیم تا این سطح تحت پوشش قرار بگیرد.

پورمقدم ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از ظرفیت تمام تولیدکنندگان نهال در بخش دولتی، مردمی و خصوصی نهال تامین می‌کنیم که فصل کاشت و مراحل اجرایی این طرح اواخر پاییز شروع می شود.

مجری طرح ملی زراعت چوب با بیان اینکه نیمی از نهال های طرح کاشت مردمی به زراعت چوب اختصاص دارد، افزود: براساس مشارکت مردمی و با حضور مردم در بخش های مختلف، طرح زراعت چوب اجرا خواهد شد. همچنین طبق برنامه ریزی طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشت می‌شود که نیمی از این نهال ها به طرح زراعت چوب اختصاص دارد.

مشاور وزیر جهاد با بیان اینکه سالانه ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز صنایع چوب است، گفت: هم اکنون صنابع با ۴ ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می کنند و همواره برنامه ریزی شده که با کاشت این تعداد نهال و توسعه زراعت چوب تمام نیازهای مواد اولیه چوبی طی ۴ تا ۵ سال آینده از محل زراعت چوب تامین شود.

او با بیان اینکه توسعه طرح زراعت چوب نیازمند عملیات زیرساختی است، گفت: اجرای طرح زراعت چوب نیازمند عملیات زیرساخت سیستم آبیاری تحت فشار در خطوط انتقال آب است که براین اساس استفاده از تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار میگیرد. بنابراین به طور متوسط به ازای هر هکتار اجرای زراعت چوب ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره ۱۲ تا ۱۵ درصد قرار می گیرد.