۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴

ادامه تظاهرات ضد آمريکايي در بحرين

تظاهرات ضد آمريکايي بحريني ها ادامه دارد و بحرینی ها همچنان همکاری نظامی و تسلیحاتی آمریکا با رژیم آل خلیفه را محكوم مي كنند.
کد خبر : ۶۵۴۴۷
به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، مناطق مختلف بحرین شاهد تظاهرات مردمی علیه همکاری های تسلیحاتی رژیم این کشور با آمریکا است.

انقلابیون برخی از مسیرهای اصلی را در اعتراض به اصرار رژیم آل خلیفه بر بازداشت زنان بستند.

بحرینی ها در این تظاهرات همزمان با ابراز همبستگی با زندانیان سیاسی در زندان های رژیم آل خلیفه، همکاری تسلیحاتی آمریکا با رژیم بحرین را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی با پرتاب گازهای سمی و اشک آور تلاش کردند تظاهرات مردمی مسالمت آمیز را متفرق کردند.

چند تن از تظاهرکنندگان زخمی و بقیه بازداشت شدند که بیشتر بازداشتی ها از زنان بودند.

بحرینی ها در اعتراض به این سرکوب ها جاده های اصلی را با آتش زدن لاستیک خودروها بستند.

نیروهای امنیتی رژیم بحرین راهپیمایی تشییع جنازه نمادین در شهرک السار در بحرین را سرکوب کردند.

 این مراسم برای احیای سالگرد شهادت محمد رضی برگزار شده بود.

ائتلاف انقلابی چهاردهم فوریه نتایج تحقیقات خود را درباره کشته شدن محمد رضی اعلام کرد که در بیست و سوم ماه مارس گذشته دفن شده بود اعلام کرد. این ائتلاف تاکید کرد رضی در یک حادثه تصادف از قبل برنامه ریزی شده در نزدیکی پل ستره کشته شد. تصاویر کنونی گفتگوی محمد رضی با شبکه العالم را نشان می دهد که در یکی از تظاهرات در سال گذشته شرکت کرده بود. رضی یکی از قهرمانان بحرین در ورزش تنیس بود که ده سال در رقابت های بین المللی شرکت داشت.

از سوی دیگر "سبیکه آل خلیفه" همسر پادشاه بحرین در کنفرانسی در پاریس اعلام کرد همه اقشار ملت بحرین شعائر دینی خود را با آزادی تمام انجام می دهند. مخالفان رژیم بحرین تاکید می کنند این رژیم پس از ورود نظامیان عربستانی به بحرین ده ها مسجد را در ماه مارس گذشته ویران کرده است . سبیکه به عنوان رئیس شورای عالی زنان میهمان افتخاری در این کنفرانس بود.

این کنفرانس به هدف از آزادی دینی برگزار شد.

در حالی که شیخ عیسی قاسم ادعای رژیم بحرین مبنی بر نبود زندانی سیاسی در این کشور را محکوم ولی خالد آل خلیفه وزیر دادگستری رژیم ملت بحرین را به اقدامات خشونت بار در این کشور متهم و اعلام کرد رژیم آماده است به صورت مشروط با مخالفان گفتگو کند.

فعالان سیاسی بحرینی در محافل بین المللی به ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل تشدید سرکوبگری های رژیم بحرین را محکوم کردند و خواهان آزادی سران گروه های مخالف زندانی به ویژه نبیل رجب، عبدالهادی الخواجه و دختر وی شدند.