۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

قاضی‌زاده‌هاشمی: ۱۸۱ هزار نفر از کارمندان ایثارگر تبدیل وضعیت شدند

قاضی‌زاده‌هاشمی: ۱۸۱ هزار نفر از کارمندان ایثارگر تبدیل وضعیت شدند
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۸۱ هزار نفر از کارمندان دولت در سطح کشور از محل ظرفیت قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در ۲ سال اخیر در بخش‌های مختلف تبدیل وضعیت شده‌اند.
کد خبر : ۶۵۴۷۲۳

به گزارش صراط به نقل ازایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست با تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان بوشهر اظهار کرد: برای تبدیل شرایط استخدامی فرزندان شهید و ایثارگر نیز قانونی وجود دارد که در این زمینه پیگیری‌های موثری انجام شده است.

وی بیان کرد: در موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری یک سری مجموعه‌ها نیز در بخش خصوصی هستند که امکان التزام آنها وجود ندارد اما با تعامل و رایزنی مناسب در درون استان‌ها می توان شرایط برای جامعه هدف فراهم شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در موضوع توانمندسازی خانواده شهدا و ایثارگران دوره های آموزشی مناسبی برگزار شده و در دوره جدید اداره کل تشکل ها از حوزه سرآمدان و نخبگان بنیاد شهید جدا شدند تا سازماندهی مناسبی در این زمینه انجام شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در ارتباط با شورای ترویج فرهنگ ایثار شهادت قانون گذار اعضای آن را مشخص کرده و سایر افراد تنها با موافقت اعضای شورا به عنوان مهمان امکان حضور پیدا می‌‎کنند.

وی افزود: در کشور ۹۰۰ هزار ایثارگر وجود دارد که با احتساب خانواده جمعیت آنان به سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند که در چارچوب قانون موظف به ارائه خدمات به آنها هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با پرداخت تسهیلات به جامعه ایثارگری نیز عنوان کرد: در صندوق قرض الحسنه ایثارگران بانک مرکزی تنها اجازه پرداخت تسهیلات به حقوق بگیران بنیاد شهید داده که شمار آنان در حدود ۴۰۰ هزار نفر است.

وی گفت: در پرداخت تسهیلات تلاش می‎‌شود تا با بازنگری در قانون امکان پرداخت تسهیلات به افراد غیرحقوق بگیر از بنیاد شهید و امورایثارگران نیز فراهم شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همچنین در راستای تکریم فرزندان شاهد و ایثارگر باید ساز و کار لازم فراهم شود تا این افراد از کارنامه و صلاحیت موردنیاز برای قرارگیری در سمت‌های مدیریتی برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: یک سری فعالیت های بنیاد شهید و امورایثارگران براساس قانون است که قانون گذار آن را پیش بینی کرده و وظیفه دنبال کردن آن را داریم که نمونه بارز آن مانند تبدیل وضعیت ایثارگران اکنون در حال انجام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اعتبار فرهنگی بنیاد در این ۲ سال اخیر پنج برابر قبل شده ولی با این وجود اعتبارات با نیازها هم‌خوانی ندارد.

وی ادامه داد: سایر دستگاه‌ها کمک کنند تا جریان سازی موردنیاز این حوزه رقم بخورد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از ظهر چهارشنبه به محض ورود به بوشهر به بهشت صادق این شهر رفت تا ضمن زیارت قبور شهدا بار دیگر با آرمان های آنها تجدید پیمان کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در سفری ۲ روزه به بوشهر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده های شهدا، شورای اداری و جلسه با تشکل های ایثارگری شرکت می کند.