۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است
به گفته این رسانه آمریکایی براساس تصاویر ماهواره‌ای آسیب گسترده‌ای در پایگاه هوایی هدف گرفته شده مشاهده نمی‌شود.
کد خبر : ۶۵۴۸۱۹

به گزارش صراط به نقل از ایمنا، وب‌گاه شبکه خبری سی ان ان نوشته است که تصاویر ماهواره‌ای اختصاصی این شبکه از Umbra Space آسیب خاصی به پایگاه هوایی مورد ادعا در حمله رژیم صهیونیستی نشان نمی‌دهد. این تصاویر ماهواره‌ای ساعت ۱۰:۱۸ دقیقه صبح به وقت ایران گرفته شده‌اند.

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

براساس گزارش سی ان ان، به نظر نمی‌رسد هیچ دهانه بزرگی در زمین وجود داشته باشد و هیچ ساختمان تخریب شده آشکاری وجود ندارد. تصاویر ماهواره‌ای بصری اضافی برای بررسی جای زخم سوختگی - که با تصاویر SAR قابل مشاهده نیستند - در اطراف مجتمع مورد نیاز است. تصاویر SAR (رادار دهانه ترکیبی) مانند تصاویر ماهواره‌ای معمولی نیستند. تصاویر SAR توسط ماهواره‌ای ایجاد می‌شوند که پرتوهای راداری را ارسال می‌کند که قادر به عبور از ابرها هستند، مانند تصاویری که در حال حاضر از تصویربرداری ماهواره‌ها از منطقه جلوگیری می‌کنند. آن پرتوهای رادار از اجسام روی زمین منعکس می‌شوند و به ماهواره بازتاب می‌کنند.

این شبکه خبری به نقل از خبرگزاری فارس نوشته است که یکی از اهداف احتمالی رادار ارتش در قرارگاه استان اصفهان بوده و تنها خسارت ناشی از این حمله شکسته شدن شیشه‌های چند ساختمان اداری بوده است.

همچنین تصاویر نشان می‌دهد که جنگنده‌های اف ۱۴ تامکت ایرانی که در گذشته در پایگاه هوایی مستقر بوده‌اند، در حال حاضر در این پایگاه حضور ندارند. تصاویر ماهواره‌ای آرشیوی دیگری که توسط سی ان ان بررسی شده نشان می‌دهد که این جنگنده‌ها مدتی است که آنجا مستقر نبوده‌اند.

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

برچسب ها: اسرائیل ایران