۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۳۵ درصد از اختصاص پرواز‌های هواپیمایی برای نقاط دور افتاده اختصاص یافته است.
کد خبر : ۶۵۵۲۰۰

به گزارش صراط حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  در سفر‌های نورزی امسال ما شاهد جا به جایی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر بوده ایم که این خود یک دستاورد برای صنعت هوایی کشور به شمار می‌رود گفت: این میزان جابه جایی‌ها یک دستاورد برای صنعت هوایی کشور به شمار می‌رود چراکه این عدد دو برابر میزان سفر‌های ریلی در کشور است.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته با توجه به مطلوب و کم بودن تایم سفر میزان استفاده اقشار متوسط و ضعیف جامعه از بخش هوایی افزایش یافته است.

او  اظهار کرد: بخشی از کمبود بلیت هواپیما به دلیل افزایش تقاضا است و با توجه به شرایط مطلوبی که در این زمینه وجود دارد و به طور معمول گزینه متعالی برای سفر مردم محسوب شده است.

او بیان کرد:  هیچ گونه فروش واسطه‌ای  برای فروش بلیت پرواز‌ها نداریم و فروش بلیت تنها از طریق وب سایت و سایر آژانس‌های مسافرتی تحت پوشش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

قربانعلی بیان کرد: در بازه زمانی یک ماه گذشته هزار و ۱۰۱ پرواز انجام شده و ۱۵۰ پرواز فوق العاده در این بخش صورت گرفته  است.

او بیان کرد: هیچ فروش چارتری انجام نمی‌شود  چراکه فروش چارتری به مردم آسیب وارد می‌کند و در حال حاضر ۳۵ درصد از پرواز‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به نقاط دور افتاده از جمله سقز، پارس آباد و مغان انجام شده است.

وی همچنین به  عملیات اعزام زائران حج عمره  اشاره کرد و گفت: این عملیات حج پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۷ بامداد سوم اردیبهشت از فرودگاه حضرت امام (ره) رسما آغاز شد.

قربانعلی افزود: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز "هما " رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

وی با بیان اینکه  برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد گفت: پرواز‌های حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام می‌شود.

او اظهار کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶ کاروان به سرزمین وحی دارد.