۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱

چرا حزب الله لبنان در تنش‌های سنگین اخیر میان ایران و اسرائیل ورود نکرد؟ / رمزگشایی از تصمیم مهم تهران و حزب الله

چرا حزب الله لبنان در تنش‌های سنگین اخیر میان ایران و اسرائیل ورود نکرد؟ / رمزگشایی از تصمیم مهم تهران و حزب الله
تحلیلگران معتقدند تمایل به حفظ قدرت آتش حزب الله برای زمانی که اسرائیل تهدیدات خود برای عقب راندن این گروه از مرز را عملی کند، راه حل دیپلماتیکی برای حل موضوع وجود نداشته باشد، به توضیح خویشتن داری نسبی حزب الله در تحولات اخیر کمک می‌کند. تمایل ایران برای اجتناب از یک واکنش جدی تری آمریکا و اسرائیل به گروه حزب الله نیز یکی از عوامل موثر در این تصمیم بوده است.
کد خبر : ۶۵۵۳۱۱

به گزارش صراط به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: افزایش تنش‌ها بین اسرائیل و گروه حزب الله لبنان از زمان حمله ۷ اکتبر حماس منجر به مرگبارترین درگیری‌ها در آن سوی مرز‌های اسرائیل در طی چند دهه گذشته شده است. با این حال زمانی که مخاصمات منطقه‌ای به خطرناک‌ترین سطح خود رسید، و تهران در اقدامی بی سابقه ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد، نقش آفرینی حزب الله در این درگیری عمدتا نمادین بود.

در روز ۱۴ آوریل، حزب الله در هماهنگی با حملات تهران ده‌ها راکت به سمت مواضع نیرو‌های اسرائیلی در بلندی‌های جولان شلیک کرد که به احتمال بسیار زیاد از محل استقرار نیرو‌های این گروه در خاک سوریه شلیک شده بود. اما این آتشباری محدودتر از حملات دیگری بود که حزب الله از ماه اکتبر انجام داده بود؛ و زمانی هم که ۶ روز بعد اسرائیل تصمیم به تلافی اقدام ایران گرفت، مواضع حزب الله در میان اهداف اسرائیل نبود.

برچسب ها: حزب الله ایران