۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳

جزییات کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی از پیش‌فروش خودرو

جزییات کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی از پیش‌فروش خودرو
رئیس پلیس آگاهی فراجا از کشف کلاهبرداری هزار میلیارد ریالی با عنوان پیش فروش خودرو با ۱۴۶ شاکی خبر داد و گفت: متهم این پرونده با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر : ۶۵۷۵۷۹
به گزارش صراط سردار محمد قنبری اظهار داشت: در پی گزارشی از پلیس آگاهی کرمانشاه و وصول پرونده‌های متعدد مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم که مالک نمایشگاه خودرو بوده است، ابتدا شرکتی را در زمینه پیش‌فروش و تامین قطعات خودرو در سطح شهرستان‌های این استان تاسیس و سپس با تنظیم قرارداد‌های صوری در زمینه واگذاری خودرو و قطعات خودرو فعالیت خود را انجام داده است.

به گزارش پلیس، وی افزود: این فرد شیاد پس از جلب اعتماد شهروندان از ۱۴۶ متقاضی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اخاذی کرده و سپس متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و کثرت افراد مالباخته، بلافاصله پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تلاش و اقدامات پلیسی کارآگاهان محل اختفای این کلاهبردار در استان تهران شناسایی شد، افزود: این متهم با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و در بازجویی‌ها به انجام کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان در سطح استان کرمانشاه اعتراف و با قرار صادره روانه زندان شد.

سردار قنبری به شهروندان توصیه کرد ساده‌ترین و موثرترین راه مقابله با اقدامات مجرمانه، افزایش سطح آگاهی است که از مردم توقع داریم هشدار‌های پلیس آگاهی را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و حتما اینگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.