۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶

دلیل عدم ابلاغ آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده چیست؟

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطالبه مجلس از وزارت صمت دنبال کردن بحث واردات خودروهای کارکرده است اما دلیلی که از سوی آنان مطرح می‌شود موضوع عدم تامین ارز مورد نیاز برای انجام این کار است.
کد خبر : ۶۵۷۵۹۳

به گزارش صراط به نقل از مهر حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا با اشاره به تعلل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغ آئین نامه واردات خودروهای کارکرده، بیان کرد: از نگاه بنده تعلل در ابلاغ آئین نامه واردات خودروهای کارکرده بهانه‌ای است که اجرای این قانون به تعویق بیفتد.

بنابراین مشتریانی که در نوبت تحویل گک Emkoo و گک GS۳ هستند باید خودروی مورد نظر خود را با قیمت های جدید تحویل بگیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: باید زودتر آئین نامه ابلاغ شود. مطالبه مجلس از وزارت صمت نیز این بوده تا هرچه زودتر آئین نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شود. مجلس برای رفع ناترازی حاکم در بازار خودرو و به تعادل رساندن میزان عرضه و تقاضا در بازار خودرو بحث واردات خودروهای کارکرده را به تصویب رساند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف مجلس از تصویب این قانون کاهش التهابات بازار خودرو بود. مجلس از بعد نظارتی نیز این موضوع را دنبال کرده است، اما نکاتی که از سوی وزارت صمت مطرح می شود بحث عدم تامین ارز مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، پنج ماه از تدوین آءین نامه واردات خودروهای کارکرده می‌گذرد و هنوز این آئین‌نامه ابلاغ نشده است.

 

برچسب ها: ارز خودرو واردات