۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲

باهنر: دوره توسعه کشور با پول نفت، تمام شده است

باهنر: دوره توسعه کشور با پول نفت، تمام شده است
«در مجمع تشخیص مصلحت نظام بار‌ها گفته‌ایم دورانی که دولت‌ها نفت بفروشند و کشور را توسعه دهند، تمام شده و چند ناترازی جدی در کشور داریم که مهمترین آن‌ها ناترازی انرژی، بودجه عمومی دولت و بانک‌هاست.»
کد خبر : ۶۵۸۲۰۶

به گزاش صراط به نقل ازایسنا، محمدرضا باهنر ظهر امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین همایش «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان» تحت عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: متاسفانه فعالان سیاسی در برخی اوقات رقابت‌های بی‌ارزش می‌کنند و کارهای یکدیگر را خنثی می‌کنند و من خواهش می‌کنم این دعواها را به ساحت اقتصاد نکشید.

وی با اشاره به راه‌اندازی انجمن توسعه کرمان در ۲۰ سال قبل ادامه داد: حدود ۲۰ سال قبل با سران جناح‌های سیاسی مختلف استان کرمان یک قرار گذاشتیم که سر توسعه با هم همراه و همدل باشیم و کرمان را در جهت منافع کشور جلو ببریم.

وی ادامه داد: کرمان هر چه دارد از همراهی و همدلی دارد و هر چه ندارد از رقابت‌های بی‌ارزش، غیرضرور و مسخره سیاسی است.

باهنر اظهار کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام بارها گفته‌ایم دورانی که دولت‌ها نفت بفروشند و کشور را توسعه دهند، تمام شده و چند ناترازی جدی در کشور داریم که مهمترین آن‌ها ناترازی انرژی، بودجه عمومی دولت و بانک‌هاست.

وی افزود: باید متوجه شویم که دولت دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری ندارد و نفت فروشی کفاف زندگی روزمره ما را بیشتر نمی‌دهد اما پتانسیل‌های عظیم اقتصادی در کشور وجود دارد و در برخی از مناطق بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: کرمان نیز در معادن و هوای چهار فصلش و از همه مهمتر منابع انسانی قدرتمند، باهوش و خلاقی که دارد، بی‌نظیر است و باید از این منابع به نحو احسن استفاده کنیم.

باهنر تاکید کرد: یکدیگر را تکذیب نکنیم و در خیرات با یکدیگر رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: در اقتصاد باید همگرا، هم افزا و همدل بود.

برچسب ها: باهر اقتصاد