۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
واکنش عضو کمیسیون بهداشت به ماجرای حجاب، شرط سهمیه داروخانه ها؛

آسیب‌هایی که ما در طول 40 سال گذشته دیدیم بیشتر از افراط و تفریط‌ها بوده است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: باید پرسید فردی که بدون حجاب به داروخانه مراجعه می‌کند پیش از آن کجا بوده است؟ قطعاً او در فضای اجتماعی بوده است، پس ما باید برای همه مسائل و مشکلات فرهنگی راهکار فرهنگی پیدا کنیم و سپس آن را به جامعه ارائه دهیم.
کد خبر : ۶۵۸۳۰۰
به گزارش صراط به نقل از  منیبان، اخیرا سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، گفته بود که از این پس سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود.

در همین رابطه، محمدعلی محسنی ‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به «منیبان» گفت: در اینکه همه باید به قانون و موضوع عفاف و حجاب اهمیت دهیم، شک و تردیدی نیست اما آسیب‌هایی که ما در طول 40 سال گذشته دیدیم بیشتر از افراط و تفریط‌ها در این رابطه بوده است.

او افزود: باید پرسید فردی که بدون حجاب به داروخانه مراجعه می‌کند پیش از آن کجا بوده است؟ قطعاً او در فضای اجتماعی بوده است، پس ما باید برای همه مسائل و مشکلات فرهنگی راهکار فرهنگی پیدا کنیم و سپس آن را به جامعه ارائه دهیم.

نماینده نوشهر تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که ابزارهای سلبی، ممکن است در کوتاه‌ مدت و به طور موقت کارساز باشند ولی یادمان باشد که این رویکردها کارآمد نیستند؛ یعنی در بلندمدت نمی‌توان بر این روش‌ها تکیه کرد و مسیر را ادامه داد. برای همین است که مرتب تاکید داریم که دستگاه‌های فرهنگی بیش از پیش وارد گود شوند و نقشه راه ارائه دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: باید با کار فرهنگی و اجتماعی و با خوش‌رویی و اقناع‌سازی، مردم را در موضوع عفاف و حجاب همراه کرد. این کارها باید قبل از مراجعه فرد به داروخانه و عدم‌ ارائه خدمات در این محل انجام شود. خیلی از افرادی که به داروخانه مراجعه می‌کنند از نظر روحی، روانی و حتی اقتصادی و اجتماعی تحت فشار و آسیب هستند و یا خودشان و یا عزیزشان با درد و رنج دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی شاید در بیمارستان بستری باشند و اوضاع و احوال مساعدی نداشته باشند.

محسنی‌بندپی افزود: توصیه من به همه این است که شئونات اسلامی و حجاب متعارف را رعایت کنند. از طرفی هم به مسئولان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند در این امر هم موفق شوند بایستی روی به راهکارهای مردمی و اقناع‌ساز که در بلندمدت جواب می‌دهند روی بیاورند. یعنی برای حل یک معضل باید با ابزار خودش وارد میدان شد و این کار با ابزار فرهنگی شدنی است.