۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸

هرج و مرج در ستاد انتخاباتی شفیق

معترضان مصری که شفیق را نیز همانند دیگر عناصر وابسته به رژیم مبارک می‎دانند، اواخر روز دوشنبه (۸ خرداد، ۲۸ مي) با حمله به ستاد انتخاباتی وی در قاهره، بخشي از این ستاد به آتش کشیدند.
کد خبر : ۶۵۸۴۰
به گزارش صراط به نقل از مشرق، هزاران مصري عليه نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سراسر این کشور تظاهرات اعترا‎ض‎آمیز برگزار کرده و ستاد انتخاباتی احمد شفیق در قاهره را آتش زدند.

بر اساس این گزارش، معترضان مصری در سراسر این کشور از جمله قاهره و اسکندریه به نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری در مصر که روز دوشنبه رسما اعلام شد، اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان از راه یافتن احمد شفیق به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر خشمگین بودند. شفیق فرمانده نیروی هوایی و آخرین نخست وزیر دوره مبارک دیکتاتور سابق مصر بود که مردم مصر وی را از وابستگان به رژیم سابق می‎دانند.

بر اساس این گزارش؛ معترضان مصری که شفیق را نیز همانند دیگر عناصر وابسته به رژیم مبارک می‎دانند، اواخر روز دوشنبه (۸ خرداد، ۲۸ مي) با حمله به ستاد انتخاباتی وی در قاهره، بخشي از این ستاد به آتش کشیدند.

کميسيون انتخابات مصر در اوايل روز دوشنبه اعلام کرد احمد شفيق رقيب محمد مرسي، نامزد اخوان المسلمين در دوم انتخابات است. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است ۱۶ و ۱۷ ژوئن برگزار شود.

فاروق سلطان، رئيس کميسيون انتخابات مصر، نتايج رسمي شمارش آراي انتخابات رياست‌جمهوري اين كشور را اعلام كرد كه بر اساس آن محمد مرسي، نامزد اخوان‌المسلمين با كسب ۵ ميليون و ۷۶۴ هزار و ۹۵۲ راي و احمد شفيق با كسب ۵ ميليون و ۵۰۵ هزار و ۳۲۷ راي به ترتيب ۲۴.۷۷ درصد و ۲۳.۶۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده و راهي دور دوم شدند.

بسياري از مصري‌ها از اين که به مقامات رژيم سابق اين کشور اجازه داده شده براي پست‌هاي دولتي بعد از انقلاب نامزد شوند، خشمگين هستند.

به گزارش روزنامه مصري الاخبار، انتظار مي‌رود دادگاه عالي قانون اساسي در ۱۱ ژوئن با بررسي مشروعيت قانوني، در خصوص آن مبنی بر جلوگیری از انتصاب مقامات دوران مبارک در پست‌هاي دولتي، حکم صادر کند.

اخوان المسلمين اوايل هفته جاري از مصري‌ها خواست در حمايت از نامزد انتخاباتي‌ این گروه در دور دوم انتخابات به راهپيمايي بپردازند.

اخوان المسلمین همچنین هشدار داد در صورتي که شفيق پيروز اين انتخابات باشد، کشور به مخاطره خواهد افتاد.