۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
بی‌اعتنایی به مصرف صحیح بیت المال

تخریب یک بلوار نیمه ساخت

بیش از 11 سال از کلنگ زنی طرح توسعه حرم مطهر سید جلال الدین اشرف می گذرد اما اقدام قابل توجهی از سوی مسئولان انجام نگرفته و توسعه در حد حرف و روی کاغذ مانده است.
کد خبر : ۶۵۹۰۱
به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری مهر: شهرداری آستانه اشرفیه یکی از بلوارهای این شهر به طول 900 متر و عرض 35 متر که در طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف قرار گرفته و جدید ساخته بود را تخریب کرد.
 
بلوار ابتدایی طرح توسعه حرم مطهر که کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و جلوه خاصی به شهر بخشیده بود طی چند روز اخیر با بسیج امکانات شهرداری برچیده شد.

جمعی از شهروندان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه تخریب این بلوار از سوی شهرداری اقدامی عجیب بود، گفتند: لازم است با برنامه ریزی دقیق، کارشناسی و نظارت درست دیگر مردم شاهد این گونه رفتارها نباشند.

آنان افزودند: برای احداث پروژه ها مگر شهرداری مشاور و ناظر ندارد که این گونه پول بیت المال و مردم را هدر می دهند.

شهروندان آستانه اشرفیه اعلام کردند: بیش از 11 سال از کلنگ زنی طرح توسعه حرم مطهر سید جلال الدین اشرف می گذرد اما اقدام قابل توجهی از سوی مسئولان انجام نگرفته و توسعه در حد حرف و روی کاغذ مانده است.

طرح توسعه حرم در حد حرف و روی کاغذ مانده است

آنان همچنین از مسئولان استان، شهرستان و شورای شهر ضمن تسریع اجرای طرح توسعه حرم خواستار جلوگیری و برخورد با این گونه رفتارها" امروز بساز و فردا خراب کن" شدند.

احمد تربیعی افزود: این بلوار 35 متری و رفوژ وسط 3.5 متر بوده که مسئولان وقت بدون دریافت مجوز شورا و اصلاح طرح رفوژه مزبور را به هفت متر تبدیل کرده اند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گیلان برخلاف نظر شهرداری گفت: وجود این بلوار با عرض هفت متر مجوزهای قانونی داشته است.

خدیجه انشاء افزود: در فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه با حضور مشاور طرح و نماینده هیئت امنای طرح حرم تصمیمی مبنی براینکه 300 متر اول بلوار با رفوژ هفت متر و ادامه با توجه به روند طرح اجرا شود، گرفته و این مسئله از سوی مشاور ابلاغ شد چون مغایرت اساسی با طرح جامع ندارد از نظر مدیریت شهرسازی و معماری استان بلا مانع است.

مصوبه شورا برای شهرداری الزام آور است

شهردار آستانه اشرفیه با رد نظر مدیر شهرسازی و معماری گیلان گفت: صورت جلسه فرمانداری وجاهت قانونی ندارد مصوبه شورا باید اجرا شود.

تربیعی افزود: این جلسه و توافق مزبور در 25 اردیبهشت سال90 انجام گرفته در حالیکه نظر مشاور طرح چهارم خرداد ماه و همینطور مصوبه 15 مرداد ماه سال 90 شورای شهر موجود است که از تمامی صافیهای قانونی گذشته و برای شهرداری الزام آوراست.

مدیر شهرسازی و معماری گیلان با تاکید بر قانونی بودن صورت جلسه این طرح یادآور شد: تا زمان طرح تفصیلی تمامی عملیات طرحهای عمرانی و کوتاه مدت با برگزاری این گونه جلسات اجرا می شود.

به هر حال منابع عمومی و بیت المال مسلمین حرمت زیادی دارد و باید در حفظ، نگهداری و صرف صحیح آن توجه زیادی کرد.