۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
تابوشکنی فرهنگی با رسانه تلفن همراه

پیامک های "دکتر شریعتی در..." به کجا ختم خواهد شد؟

پیامک هایی که حاوی طنز و لودگی است، به قدری این روزها افزایش یافته که به مکالمات عمومی افراد در کوچه و بازار هم سرایت کرده و نقل عام و خاص شده است.
کد خبر : ۶۵۹۳۲

"صراط" - پیامک های تخریبی علیه برخی شخصیت های علمی و فرهنگی کشور این روزها صدای تلفن همراه بسیاری را در می آورد که نشان از جریانی خزنده برای تخریب چهره ها دارد.

به گزارش پایگاه خبری صراط، این پیامک ها که حاوی طنز و لودگی است، به قدری افزایش یافته که به مکالمات عمومی افراد در کوچه و بازار هم سرایت کرده و نقل عام و خاص شده است، غافل از آن که گسترش این پیامک ها می تواند در آینده به فروپاشی شخصیت های دیگر علمی و فرهنگی سرزمین کهن ایران منجر شود.

کارشناسان علوم اجتماعی معتقدند در یک جامعه سنتی تابوشکنی فرهنگی می تواند به تزلزل فرهنگ و حتی به فروپاشی فرهنگ آن جامعه منجر شده و بی هویتی را رواج دهد.

بر اساس این گزارش، ابتدای این داستان از ارسال پیامک های بی هویت برای دکتر شریعتی آغاز شده و مشخص نیست شخصیت بعدی این داستان چه کسی است که در برابر هجوم این ابزار ارتباطی کوچک اما تاثیرگذار، شخصیت اش دچار چالش خواهد شد.

لازم به یادآوری است در گذشته هم این نوع پیامک ها در قالبی دیگر همچون جملاتی از زرتشت، کورش و داریوش ردو بدل می شدند که اغلب این جملات انتساب درستی به شخصیت ها نداشتند و منتسب به افراد دیگری بودند.

به گزارش صراط، اگرچه ممکن است، انتقادهایی نسبت به برخی چهره ها وجود داشته باشد اما ساخت و ارسال چنین طنزها و لودگی هایی نه تنها نشانه درست اعتراض نیستند بلکه تنها به فرهنگ عمومی جامعه لطمه خواهد رساند.

نظرات بینندگان
بابك
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۳۳
۴۳
شما دوستان عزيز كه نسبت به "پيامك هاي تخريبي عليه شخصيت هاي فرهنگي" اعتراض داريد و نگران و حساس هستيد، در موقع پخش برنامه "هويت" كجا بوديد و در برابر برنامه هاي مشابه چرا حرفي نزديد و نمي زنيد؟ قدرت تخريبي يك پيامك بيشتر است يا تخريب چهره هاي فرهنگي از صداوسيما؟ وقتي صدا و سيما چهره هاي فرهنگي كشور را بايكوت مي كند و مردم بايد چهره هاي فرهنگي را از بي بي سي و صداي آمريكا ببينند بعيد هم نيست كه پيامك هاي تخريبي از راه برسند...
شما كه نسبت به پيامك درباره دكتر شريعتي حساس هستيد، چرا انتقاد نمي كنيد كه چرا در 20 سال اخير شريعتي در يك بايكوت رسانه اي بوده است؟ چرا سخنراني هاي شريعتي از صدا و سيما پخش نمي شود؟ مگر صدا و سيما ارثبه پدري رحيم پور ازغدي است؟ شريعتي كه هيچ مطهري هم بايكوت است و ديگران كه دگرانديش و كافر به شمار مي روند و جاي خود دارند...
چرا يك بام و دوهوا اگر شريعتي را قبول ندارند چرا نامش را از خيابان بر نمي دارند اگر قبولش دارند چرا حرف هايش را نمي گذارند مطرح شود؟ آيا اين نفاق و دورويي رسمي و كلان در سطح اول ممكلت نيست؟
مشكل شما اين است كه هميشه رويه را مي بينيد و به "لنگ پشه كوره" گير مي دهيد. اشكالات اساسي جاي ديگري است كه شما نه مي خواهيد و نه مي توانيد به آنها اشاره كنيد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عزیزم این متنی که من خوندم فهمیدم که اعتراض اینا به پیامکهای علیه دکتر شریعتی نیست اینا میترسن نزدیکانشون و کسایی که بهشون ارادت دارن فردا بیان تو این پیامک ها برا همین دارن تقبیح میکنن وگرنه خودشونم پاین
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یک بوم و دو هوا نمیشه!!!
روح الطبيبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
گويا حرفهاي حق آقاي ازغدي روي برخي فشار مي آورد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
درجامعه ای که آزادی خواهی رافتنه گری تفسیرکنندپیامک هاراهم به هرشکل خواستندتفسیرمی کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
وصیت شریعتی به استاد حکیمی:
... آنچه هم از من نشر یافته به دلیل نبودن امکانات و کم بودن فرصت خام و عجولانه و پرغلط و بد چاپ شده است و تمامی آن را نه به عنوان کارهای علمی – تحقیقی که فریادهایی از سر درد نشانه هایی از یک راه تکانهایی برای بیداری ارائه طریق طرحهایی کلی از یک مکتب یک دعوت جهات و ایده ها و بالاخره نوعی بسیج فکری و روحی در جامعه باید تلقی کرد آن هم در شرایطی تبعیدی ، فشار، توطئه ، فرصت گذرا و حالتی که هر لحظه اش انتظار فاجعه ای می رفت .
آنها همه باید تجدید نظر شود از نظر علمی غنی شود و خورشت بخورد غلط گیری معنوی و لفظی و چاپی شود . اینک من همه اینها را که ثمره عمر من و عشق من است و تمام هستی ام و همه اندوخته ام و میراثم را با این وصیت شرعی یکجا به دست شما می سپارم و با آنها هر کاری که می خواهی بکن .
محمدزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تا به چه کسی انسان فرهنگی بگی؟
اصلا فرهنگ و فرهنگی چیه؟
راستی
اصلا به چه کسی میشه انسان گفت؟
بی خیال بابا...
گمنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مایه شرم و تاسف حواستون کجاست اگه امروز دارن درباره شریعتی اینجور می نویسن و می خوان خرابش کنن که ما فعلا با اعتقاداتش کاری نداریم چون خیلی از اعتقاداتش رو قبول نداریم مطمئن باشید می خوان راه رو باز کنن تابرسن به شخصیت های بزرگ چشمامون رو باز کنیم اگه یه روز یه پیامک توهین آمیز نسبت یه شخصیت های دین مون دریافت کردیم حواسمون باشه راهش از همین جاها باز شده بازم بگم من با عقاید دکتر شریعتی موافق نیستم.
اراکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما که تخصصت اینه که زیره را ببینی بگو ببینیم اون زیر چه خبره داداش ؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به نظرمن خود شریعتی جزء کسایی بود که شروع کرد به توهین کردن نسبت به عناصر مهم فرهنگی کشور که این دنیا بازار مکافات عملهحالا هم گریبان خودشو گرفته اما در هرصورت باید جلوی توهین به امسال شریعتی رو گرفت اگه میخوای منبع حرفم رو بدونی رجوع کن به:
گفتگوهای تنهایی جلد1 صفحه46و47
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علي آقا من كتاب‌هاي زيادي از دكتر شريعتي خوندم. بعضيهاشون رو هم توي كتابخونه‌ام دارم. اما مطلبي كه شما ارجاع داديد رو ندارم. ميشه لطفا اون مطلب رو بنويسيد. البته شما رو به امام حسين(ع) قسم ميدم كه اگه خواستيد جوابم رو بديد، مطلب مورد نظرتون رو كامل و دقيق بنويسيد. چون خيلي‌ وقتها حذف يك جمله يا حتي يك كلمه، يا جايگزيني يك كلمه با كلمه‌اي كه ظاهرا مترادفشه، ميتونه معني رو زمين تا آسمون تغيير بده. ممنون ميشم اگه جوابم رو بديد چون خيلي برام مهمه. مشخصات نشر رو هم بديد لطفا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۷۰
۲۶
ترافیک تهران کشت مارو ....


دکتر شریعتی خطاب به دکتر حسابی در پشت فرمون
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باران . معروف ومشهوره که شریعتی به شخصیتهای علمی شیعی همچون علامه مجلسی وایت الله میلانی و و... جسارتها کرد مثلا من گاندی اتش پرست را از فلان علم بزرگ شیعی بهتر میدانم . یه کتابی درباره زندگی نامه شهید مطهری ره نوشتن با مقدمه اقای رفسنجانی توش نامه ای از شهید مطهری به امام ره هست بخونیش از شریعتی متنفر میشی اگه اسلام رو دوست داری .
علی ( از ایران )
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هر کی اسلام رو دوست داره باید از سریعتی متنفر بشه
فتوای جدیده تند روها
مرگ بر متحجر
مرگ بر تحجر

هیچ کس به اندازه متحجرین به امام (ره) ضربه نزدند
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
محمد عزيز من كتابي كه ميگي و البته مشخصاتش رو هم ندادي نخوندم. اما برخي نامه‌هايي كه شهيد مطهري درباره دكتر شريعتي به امام(ره) نوشتن رو خوندم. نتيجه‌اي كه شما ميگي حاصل نشده. دكتر شريعتي يك متفكره.شهيد مطهري هم همين طور. برخي جاها با هم اختلاف نظر دارن. شما بدون دونستن نظر هر دو نميتوني بگي كه حق با كدومه و بدون دليل از كسي متنفر بشي. چه برسه به اينكه متنفر نشدن از شريعتي رو نشونه دوست نداشتن اسلام بدوني.
گيرم شريعتي يك آدم بد. اصلا بدون اعتقاد به اسلام(در حاليكه من بسياري از مفاهيم ناب اسلامي رو از نوشته ها و حرف‌هاي شريعتي فراگرفتم) باز هم براي من فرقي نميكنه. همونطور كه كتابهايي از متفكران خارجي و غير مسلمان خوندم. حرف حق رو بايد از هر كسي پذيرفت. پس به اين دليل كه فرض كنيم بخشي از حرفهاي شريعتي غلط باشه من خودم رو از حرفهاي درستش محروم نميكنم. مواردي از اهانت هم كه شما گفتي معروف و مشهوره من تا به حال نشنيده بودم و شما هم به قدري مبهم بيان كردي كه من برداشتي كه گفتي رو نداشتم. اگر خواستي جواب دادن به من رو ادامه بدي لطفا دقيق و مستند صحبت كن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۴۱
۴۶
به شما چه ربطي داره / متصديان كور نيستند دارن ميبينن / حالا شريعتي شد عزيز؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شریعتی، عزیز بوده ناشناس جان و عزیز هم خواهد ماند، آنچه که باعث شده صراطیون را ترس فرا بگیره، این موضوع است که مبادا کسی بعدا جسارت به خرج دهد و نامی از افراد مورد وثوق ایشان را به زبان بیاورد. وگرنه اینها دلسوز امثال شریعتی نیستند. حیف دکتر شریعتی که از سطح روزگار خودش آنقدر بالاتر بود که تا مدتها نیز درک نخواهد شد.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شریعتی انسان والایی بود.
pejman
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوست عزیزم احتمالا سنت به زمان قبل از انقلاب قد نمیده که می گی : "حالا شریعتی شد عزیز؟" و فقط یه چیزایی دست و پا شکسته در مخالفت با شریعتی شنیدی ( و حتی به خودت زحمت خواندن 2 کتاب از شریعتی رو هم نداده ای)
ثانیا واقعا دلت خوشه به این متصدیان؟ کدومشون ؟ واقعا نشسته ای تا متصدیان مسایل مملکت رو حل کنند ، توهم فقط تشویق کنی؟
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حق رو بپذیر
حتی اگه تلخ باشه
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شریعتی

اولا: در خصوص مدارک تحصیلی اش دروغهای بزرگی گفته.

شریعتی ، نه تنها دکترای جامعه شناسی نداشته ، بلکه دکترای تاریخ تمدن نیز نداشته ،

وی در خصوص داشتن این دو دکترا کاملا دروغ می گفته.

شریعتی فقط دکترای ادبیات داشته ، آنهم با رساله ای عجیب و غریب تحت عنوان "رندگی نامه پارسایان ایرانی!!!" که ترجمه بخشی از کتاب "فضائل بلخ" بوده است!!!

ثانیا: شریعتی بصورت پنهانی با ساواک همکاری داشته است.
علی ( از ایران )
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آرمان : پدر تو هم ساواکی بوده الان با عناصر موساد در ارتباطه
خودت دیپلم هم نداری ، با سیا کار می کنی
منم بازیکن تیم منچسترم

شما برو تبار شناسی دکتر شریعتی رو درست انجام بده بعد بیا ........
یه چیزی تو تاکسی می شنوه آدم، که نمیاد همه جا جار بزنه تحقیق می کنه بعد قدقد می کنه

راستی یادم رفت بگم : ...............
واقعاً بامزه ان برخی از این متحجرین بی فکر
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به علی (از ایران)

چی داری برا خودت میگی؟ فکر کردی خیلی با مزه ای؟

اول برو در مورد دروغهای شاخدار شریعتی به مردم ایران در خصوص مدارک تحصیلیش تحقیق کن بعد بیا اینجا حرف بزن.

وقت ما رو هم نگیر ، یه کم هم مودب باش.
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خطاب به علی (از ایران)

کامنت شما فقط و فقط حاوی توهین و متلک پرانی بود و نه هیچ چیز دیگر.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آرمان عزيز در مورد مدارك تحصيلي دكتر شريعتي در پايين صفحه، زير كامنت مفصلت جوابت رو دادم.
در مورد همكاري شريعتي با ساواك هم خيلي متاسف شدم. اصلا از لحظه‌اي كه اين افشاگري شما رو خوندم اينقدر از شريعتي متنفر شدم كه نگو و نپرس! خدا پدرت رو بيامرزه كه خلقي رو از گمراهي درآوردي! انشالله جواب دكتر رو هم اون دنيا با همين فصاحت و شهامت بدي...
علی ( از ایران )
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حرص نخور ناسلامتی تو مامور CIA هستی :)))
به قول رئیس جمهورتون : آب رو بریز همونجا که می سوزه :)))
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شأن شريعتي در برابر پنج تني كه آفرينش طفيلي وجودشان است، چيست؟
هيچ، كمتر از هيچ، هيچ‌تر از هيچ...
پس در دنيايي كه امكان مي‌دهد گروهي از مردم پيامبر(ص) را ديوانه بنامند،
و گروهي از شنيدن خبر نماز خواندن علي(ع) شگفت زده ‌شوند،
و گروهي حسين(ع) را مرتد و خارج از دين بخوانند،
چه جاي تعجب اگر گروهي هم شريعتي را مزدور ساواك بدانند...
........
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۴۱
۱۶
با اقاي بابك موافقم.....صدا سيما و رسانه ها باعث شدن تا چنين هجمه اي راه بيفته عليه دكتر شريعتي...كي تا حالا سخنراني اش رو پخش كردن...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سال 57 و 58 که پخش سخنرانی خيلی از بزرگان حوزه علميه قم از صدا و سيما ممنوع بود و صدا و سيما دربست در اختيار نهضت آزادی و گروه های چپ بود، همه سخنرانی های دکتر بيش از يک بار پخش شد. البته کسانی که الآن با اسم دکتر بازی می کنند و او را به رخ انقلاب می کشند نه دکتر را می شناسند و نه عقايد او را، چرا که اگر بسياری از سخنان دکتر را بخوانند او را مرتجع خواهند خواند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سال 57 و 58 ! حالا چی ؟ اونموقع هم میخواسن بگن آزادی سیاسی داریم .
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پجمان جان تو اول اسمت رو درست کن بعد بیا توبحث علمی
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۴۳
۶۱
1- قِرچ قِرچ قِرچ قِرچ قِرچ قِرچ !!!!

(دکترشریعتی درحال خیار خوردن!!!)
______________________________
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سخیف!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
فقط به خاطر اینکه ازت خوشم نمیاد منفی دادم

.........
کچل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شعورت همین قده دیگه...
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
.
ناشناس جان:
حالا نه اینکه شما هیفا وهبی هستی"و من ازت خوشم میاد!!
منفی ات هم بخوره تو سرت"
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
امین عشقی تو که از اسمت معلومه چی هستی عشقی عشق به احمدی هم معلومه چیه!!!
ادبیات احمدی نژاد هم به کار میبری به قول یکی از دوستان وبلاگی ما طرفداران ولایت چه غریبیم از یک طرفی شماها طعنه میزنین از یه طرفی ضد انقلاب من از شریعتی هم خوشم نمیاد ولی از شما بیشتر تهی مغز
صراط مرد باش منتشر کن
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
با مزه است، ولی یعنی چه؟ عجیب ما پیرمردا از فهمیدن این حرفای جوونا ناتوانیم.
ناشناسسسسسسسسس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بهت خندیدیم دلقک واقعا نباید از حامیان آقای ... بیشتر انتظار داشت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
"امين زنده به عشق احمدي"، .......... با اين شعور و معرفت!!!
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صراط برات متاسفم با داشتن چنین مشتری کم عقلی !
عبداللهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایول جالب بود اما این بیشتر به صدای لاستیک خوردن شبیه بود!!!!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۳۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۲۸
۲۷
كشتند ما را با اين پيامك ها...


پست جديد دكتر شريعتي در صفحه فيس بوكش!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
UNITED KINGDOM
.
نه کسی رو ببخش،نه فراموشش کن!

سر فرصت بزن،دهنش رو سرویس کن!!!!


(دکتر شریعتی با اعصاب خراب)
نورا
|
UNITED KINGDOM
امین خودتو بیشتر از این نشون نده!!!!!!!
ناشناسسسسسسسسس
|
UNITED KINGDOM
از گفتارت بترس که کردارت میشود....
خوب داری چهره واقعیتو نشون میدی امین
باران
|
UNITED KINGDOM
صراط با اين امين عقد اخوت بستي يا با عشقش؟! من فقط يه خط جواب محترمانه و منطقي بهش داده بودم. سه بار هم ارسال كردم. چرا منتشر نكردي؟؟؟
ميبيني چقدر منافق و بي‌انصافي... ادعاي دفاع از حرمت بزرگان و متفكران رو داري، اما اونوقت اين كامنت زشت امين رو درباره دكتر منتشر ميكني اما يه خط جواب منو فيلتر ميكني. واقعا برات متاسفم.
باران
|
UNITED KINGDOM
صراط بازم جوابمو تكرار ميكنم، اميدوارم وجدانت به كمكت بياد و منتشر كني...
امين آقا به گواهي تاريخ ، اين حرفي رو كه به دكترشريعتي نسبت دادي به گفتار و عملكرد عشقت بيشتر شبيهه.
هم واسه تو متاسفم، هم واسه صراط...
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۳۵
۳۵
برای من سس نریز



دکتر شریتی در فلافلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۲۱
۱۵
مگه اهالی صراط و کیهان و ... به تفکرات دکتر شریعتی اعتقاد دارند ؟

ولی گذشته از همه این حرفها یک کار صراط خیلی خوبه و اینکه نظرات رو سانسور نمیکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۲۴
۲۵
حالا یه پلاژ 20 متری هم خوبه
(دکتر شریعتی 14 و 15 خرداد متل قو )
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۳۲
۵۴
علامه طباطبایی: آرا و عقاید دکتر شریعتی خلاف شریعت اسلام است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۳۱
۳۳
بی عرضه های مفت خور

(دکتر شریعتی پس از باخت استقلال به پرسپولیس در دقایق پایانی)
محسن فاضلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۱۷
عجبا! می بينيم که با چه وقاحتی اومانيسم سر از گريبان کلنياليسم در می آورد و بدتر از او سخن می گويد. چه، استعمار لا اقل در شعار، می گفت ما متمدن هستيم و می خواستيم تمدن خود را به شما بدهيم، اين اومانيسم می گويد، ما متمدن هستيم و تو نفت خودت را هم به ما ببخش!...
تأسف اينجاست که گروهی از روشنفکران انسان دوست که خيلی جهانی فکر می کردند، از داخل نيز با همه احساسات نوع دوستانه به وی کمک می کردند تا «مرزها همه برچيده شود و قطعات بشريت به هم بپيوندد»! انترناسيوناليسم انسانی پوشش زربفتی است بر قامت امپرياليسم تا ميان استعمارگر و استعمارزده عقد برادر خواندگی ببندد!
بازگشت به خويش دکتر شريعتی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
انگار دکتر برای همين امروز نوشته، انگار روشنفکران حالای ما را می شناخته. عالی بود، کيف کردم. دستت درد نکنه محسن.
محسن فاضلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۱۲
عجبا! می بينيم که با چه وقاحتی اومانيسم سر از گريبان کلنياليسم در می آورد و بدتر از او سخن می گويد. چه، استعمار لا اقل در شعار، می گفت ما متمدن هستيم و می خواستيم تمدن خود را به شما بدهيم، اين اومانيسم می گويد، ما متمدن هستيم و تو نفت خودت را هم به ما ببخش!...
تأسف اينجاست که گروهی از روشنفکران انسان دوست که خيلی جهانی فکر می کردند، از داخل نيز با همه احساسات نوع دوستانه به وی کمک می کردند تا «مرزها همه برچيده شود و قطعات بشريت به هم بپيوندد»! انترناسيوناليسم انسانی پوشش زربفتی است بر قامت امپرياليسم تا ميان استعمارگر و استعمارزده عقد برادر خواندگی ببندد!
بازگشت به خويش دکتر شريعتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۵
۶
شما دروغ میگوید پیام مخالف مرا حذف کردید
پوریا هدایت
|
NETHERLANDS
|
۲۲:۴۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۷
۲۰
آب رو بزن
(دکتر شریعتی در حال درست کردن کولر)
خشایار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۲۰
۱۶
دکترشریعتی برای همه ایران الگوست بیاییدبا خواندن اثارش به شخصیت این بزرگمرد پی ببریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۹
واقعاً این همه معضلات سیاسی درکشوروجودداره پیامک هابایدمشکلات سیاسی رانشان دهد
دکتر شریعتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۱۲
لا اله الا اله .... تو گور هم تن آدمو میلرزونن ، دست از مرده ما هم بر نمی دارن !
وبلاگ منجی موعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۲۲
۱۶
درود بر دکتر شریعتی
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۸
۸
به گزارش صراط، اگرچه ممکن است، "انتقادهایی نسبت به برخی چهره ها" وجود داشته باشد اما ساخت و ارسال چنین طنزها و لودگی هایی نه تنها "نشانه درست اعتراض نیستند" بلکه تنها به فرهنگ عمومی جامعه لطمه خواهد رساند.

صراط خجالت نكشي ها! كجاي اين متن ربطي به تيترش داره آخه؟؟؟ كلافم كردي به خدا.
من خودم با پيامك‌هايي كه افراد و شخصيت‌ها رو مورد توهين و تمسخر قرار ميدن(حتي اگه با اون افراد صد درصد مخالف باشم) به شدت مخالفم. اما حرفم با تو اينه كه حداقل تو نوشتن خبرهات مرد باش. تو كه تابلو كردي نگران چه كساني هستي، پس چرا از اسم شريعتي براي جذب مخاطب سوء استفاده ميكني؟
اين از تيتر خبرهاي فرهنگيت
اون از تيترخبرهاي سياسيت مثلا درباره همسر خاتمي
اونم از خبرهاي اجتماعيت مثل عاقبت خانم‌ها كه نوع نگاه زشتت رو به مسئله طنز تعبير ميكني! يا تفاوت اتومبيل شناسي در دخترها و پسرها و...
حيف وقت...
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۳۶
۱۳
حسین(ع) بیشتر از آب تشنه لبیک بود .
افسوس که به جای افکارش زخم های بدنش را به ما نشان دادند و گفتند که بزرگترین مشکلش تشنگی بود
دکتر شریعتی
خدا وکیلی همچین آدمی باید این پیامک های مصخره درموردش ساخته شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حميد عزيز اينا مشكلشون توهين به شريعتي نيست. پيامك هاي توهين به شريعتي رو هم همونايي درست ميكنن كه سه دهه‌ست كه نميذارن افكارش ترويج بشه. و هدفشون هم عقده گشايي هست و هم منحرف كردن اذهان از پيامك هايي كه به نورچشمي هاشون توهين ميكنه. خدا عاقبتمونو به خير كنه در اين بازار داغ توهين و بيفكري.
راستي مسخره درسته.
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خوب، اونا که این کار رو کردن، غیر از تشنگی و کرسنگی درد دیگری براشون قابل تصور نبود، باید یا آب بخواهند یا نان.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حرفت خيلي جالب بود آشنا جان. ميگن دود از كنده بلند ميشه! روز پدر بر شما و همه مردان پاك و پدران زحمتكش مبارك باشه.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۲
۱۳
به نظر من هر کی این پیام هارو فرستاد در جوابش بهش بگین اصلا خنده دار نبود و به شما ربطی نداره...
Arash
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
یعنی وقتی ختده داره باید دروغ بگیم ؟
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نه آرش جان. شما كه از بيفكري و بيحرمتي خنده‌ات ميگيره و لذت ميبري خودت هم يكي از اونايي. نميخواد دروغ بگي. فورا فورواردش كن و سند كن واسه نفر بعدي كه لنگه خودته...
سمانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۹
خدا رحمت كنه دكتر شريعتي را كه را اسلام وزندگي را به نسل جوان دوره ستمشاهي اموخت
ولي متاسفانه بعد از انقلاب مورد بي مهري قرار گرفت وغافل از اينكه نسل بعد از انقلاب از اموزه هاي اون مرحوم شهيد دور شدند واين عارضه اي بزرگ بود براي اين نسلها
انشالله باز صدا وسيما به خودش بيايد واز اين بزرگمرد ياد كتد وكتابهايش را به نسل جوان ارائه دهد
شايد كه تا حدودي اين خسران جبران شود
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگر میخواید کاری بکنید که منفعتی برای مردم داشته باشه، دور صداوسیما رو خط بکشید و یه در دیگری رو بزنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خوب اولش می خندیم، چه جوری بگیم خنده نداشت؟
علی ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۵
۱۰
عزیزانی که نظر دادن چندتا ازکتب شریعتی رو خوندن!چندتا نظر بزرگان رو درموردشریعتی خوندن!من از شریعتی کتابی نخوندم ولی یقین دارم حرف حق میزنه چون رسانه ی ما حرف حق واسش ته خیاره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حظ کردم از اين همه منطق!!! آخه محض رضای خدا يک کتابش را لا اقل بخوان که بی حساب حرفی نزده باشی.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۱۵
شریعتی دردت به جونوم
دارم از دوریت میمیرم
kk
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
لیاقتت همینه نوووورراا!
تو برا دکتر بمیر و دکتر برا تو....!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این کامنت من نیست.اگه یک دقعه ی دیگه بااسم من کامنت قلابی بذاری میگم صراط آی پیتو رو کنه ضایع شی!!!
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نورا جان من فقط دارم تو همين صفحه كامنت ميذارم. از روزي كه ديگه دوستان به اين صفحه سر نزنن، من هم براي هميشه از صراط ميرم. به خاطر تمام حرفهايي كه بهت زدم حلالم كن. شعارت رو فراموش نكن(منظورم زنده باد مخالف منه). از همه دوستاني هم كه در صفحات ديگه واسه كامنتهاشون پاسخ گذاشتم، حلاليت ميطلبم؛ و براي همه‌تون آرزوي موفقيت و عاقبت به خيري دارم.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باران جان من هم به زودی تصمیم به رفتن دارم تو هم منو حلال کن.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
قربانت نورا جان. هرجا ميري خدا به همراهت و هميشه در يادت باشه. نميدونم آشنايي داري يا نه اما اگه دلت خواست يه سري هم به ....... بزن. البته همچين آش دهن سوزي هم نيست ها. اما به نظر من از صراط خيلي خيلي خيلي بهتره. (صراط نكنه حسودي نكني و اسم سايتي كه معرفي كردم سانسور كني. آفرين بچه خوب. جوونمرد و بلندنظر باش!)
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صراط ميدوني چرا اسم سايت رو سانسور كردي؟ چون اون سايت برعكس تو به شعارش پايبنده. شعارش اينه: از آزادي نبايد ترسيد. توي اون سايت از فيلتر و سانسور خبري نيست. خوشحالم كه بالاخره يه سايتي هست كه بتونه بدون لجن پراكني، نون دربياره و بدون جنجال و زردنويسي، مخاطب‌هاي زيادي جذب كنه و قوانين مشخص و مدون داشته باشه و كاربرهاش رو آزاد بذاره و براي شعور و درك مخاطبينش احترام قايل باشه. برعكس تو كه هيچ قانوني نداري و كامنت‌ها رو هم كيلويي و سليقه‌اي فيلتر يا منتشر ميكني. توي كامنت قبليم هم گفتم كه از نظر من سايت خيلي آرماني و خوبي نيست، اما به هر حال به عنوان قدم اول خيلي خوبه. اميدوارم چنين طرز تفكري در همه رسانه‌ها جاي خودش رو باز كنه. و البته اميدوارم كلا فيلترش نكنن!
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باران جون یه جوری لابلای کامنت هات اسم سایت رو بهم برسون.من باهوشم میگیرم سریع.ممنونم.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باران جون
از جوابت به آفتابگردون گرفتم کدوم سایت رو میگی.ممنونم.
یه خواهش خواهرانه هم دارم واست:هیچ وقت نا امید نشو.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت نورا جون. خيلي تيزي. كيف كردم!

از مزاياي اون سايت اينه كه هر كسي ميتونه به جاي اينكه فقط مخاطب باشه، خودش خبر منتشر كنه. و چون اعتبار خبر هر فرد به منزله اعتبار هويت همون فرده؛ پس خبرنويسان كاملا مراقب حفظ اعتبار و محبوبيتشون هستن، چرا كه هر اشتباه و گافي ميتونه به حيثيت خبريشون در نگاه ديگران صدمه بزنه و محبوبيتشون رو از دست ميدن.(به عبارت ديگه به اندازه صراط بيخيال و پوست كلفت نيستن!!) يعني مثلا در اون سايت، خبري مثل خبر صراط درباره "فروش دختران"، منتشر كننده خبر رو خيــــلي ضايع ميكنه!! و ممكنه ديگران اون فرد رو از ليست دنبال شونده‌هاشون حذف كنن. اخبار بايد حتي‌الامكان با اسناد الصاقي منتشر بشن. مثلا خبري مثل خبر صراط"خط و نشان فتنه گر زنداني..." بدون اصل نامه، اعتباري نداره. خلاصه كاربران در قبال هم منفعل نيستن.(به خاطر امكانات ارزيابي و امتيازدهي و...)

البته من خيلي وقته كه ديگه اون سايت رو به طور جدي دنبال نميكنم. اونجا با نام باران نظر ندادم ها...باران‌هاي ديگه رو با من اشتباه نگيري! همون طور كه الآن تو بعضي صفحه‌هاي صراط چندتا باران ديدم. ضمنا اگه واسه خودت حساب كاربري ايجاد كردي، بيا تو همين صفحه اسم و آدرسش رو بده كه بيايم دنبالت كنيم.

از توصيه خواهرانه‌ت بينهايت ممنونم نوراي گلم. چشم عزيزم. نااميد شيطونه. ما توكلمون به خداست...و اما توصيه خواهرانه من: توي هر قدمي حواسمون جمع باشه كه براي راضي كردن دل خودمون يا عزيزانمون، پا توي راهي كه خدا راضي نيست نذاريم...

اين پيامك رو امروز يه دوستي برام زد: گفتم خدايا همنشينم باش. گفت: من مونس كساني هستم كه پيوسته مرا ياد كنند. گفتم پس چه آسان به دست مي‌آيي! گفت پس آسان از دستم نده...
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممنونم گل نازم.چشم.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۱۰
دكتر شريعتي:
قلم توتم من است، امانت روح القدس من است، وديعه مريم پاك من است، صليب مقدس من است، در وفاي او اسير قيصر نمي‌شوم، زرخريد يهود نمي‌شوم، تسليم فريسيان نمي‌شوم.
بگذار بر قامت بلند و راستين و استوار قلمم به صليبم كشند، به چهار ميخم كوبند، تا او كه استوانه حياتم بوده است، صليب مرگم شود. شاهد رسالتم گردد، گواه شهادتم باشد، تا خدا ببيند كه به نامجويي بر قلمم بالا نرفته‌ام، تا خلق بداند كه به كامجويي بر سفره گوشت حرام توتمم ننشسته‌ام.
قلم زبان خداست، قلم امانت آدم است، قلم وديعه عشق است،هركسي توتمي دارد و قلم توتم من است، قلم توتم ماست.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صراط اين كامنت رو با دقت بخون! اميدوارم ازش درس بگيري...
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۹
چند جمله از سخنان دكتر شريعتي:

خدايا مگذار كه ايمانم به اسلام و عشقم به خاندان پيامبر(ص)، مرا با كسبه دين يا حمله تعصب و عمله ارتجاع، هم‌آواز كند. كه آزادي‌ام اسير پسند عوام گردد.كه "دينم" در پس "وجهه ديني‌ام" دفن شود، كه عوام زدگي مرا مقلد تقليدكنندگانم سازد.كه آنچه را "حق ميدانم" به خاطر آنكه "بد ميدانند" كتمان كنم.

در عجبم از مردمي كه خود زير شلاق ظلم و ستم زندگي ميكنند و بر حسيني مي‌گريند، كه آزادانه زيست.

خدايا عقيده مرا از عقده مصون بدار، خدايا به من قدرت تحمل عقيده مخالف ارزاني كن. خدايا مرا همواره آگاه و هوشيار دار، تا پيش از شناخت درست و كامل كسي، قضاوت نكنم.

مسئوليت زاده توانايي نيست، زاده آگاهيست و زاده انسان بودن.

خدايا "تقواي ستيزم" بياموز تا در انبوه مسئوليت نلغزم، و از "تقواي پرهيز" مصونم دار تا در خلوت عزلت نپوسم.

وقتي زور جامه تقوا مي‌پوشد فجيع ترين شكل تاريخ به وجود مي‌آيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دكتر شريعتي آدمها را به 4 دسته تقسيم مي كند:


دسته اول

آنانی که وقتی هستند هستند، وقتی که نیستند هم نیستند

عمده آدم‌ها حضورشان مبتنی به فیزیک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آن‌هاست که قابل فهم می‌شوند. بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارند.

دسته دوم

آنانی که وقتی هستند نیستند، وقتی که نیستند هم نیستند

مردگانی متحرک در جهان. خود فروختگانی که هویت شان را به ازای چیزی فانی واگذاشته‌اند. بی‌شخصیت‌اند و بی‌اعتبار. هرگز به چشم نمی‌آیند. مرده و زنده‌شان یکی است.



دسته سوم

آنانی که وقتی هستند هستند، وقتی که نیستند هم هستند

آدم‌های معتبر و با شخصیت. کسانی که در بودنشان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثیرشان را می‌گذارند. کسانی که همواره به خاطر ما می‌مانند. دوستشان داریم و برایشان ارزش و احترام قائلیم.

دسته چهارم

آنانی که وقتی هستند نیستند ، وقتی که نیستند هستند

شگفت‌انگیزترین آدم‌ها در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه‌اند که ما نمی‌توانیم حضورشان را دریابیم، اما وقتی که از پیش ما می‌روند نرم نرم آهسته آهسته درک می‌کنیم. باز می‌شناسیم. می‌فهمیم که آنان چه بودند. چه می‌گفتند و چه می‌خواستند. ما همیشه عاشق این آدم‌ها هستیم. هزار حرف داریم برایشان. اما وقتی در برابرشان قرار می‌گیریم قفل بر زبانمان می‌زنند. اختیار از ما سلب می‌شود. سکوت می‌کنیم و غرقه در حضور آنان می‌شویم و درست در زمانی که می‌روند یادمان می‌آید که چه حرف‌ها داشتیم و نگفتیم. شاید تعداد این‌ها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد.

روحش شاد
====
مزدک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علاوه بر تفکر اعلای دکتر،نگارش و سبک ادبی ایشان هم بسیار زیبا و منحصر به فرده.ممنون که این چند جمله را نوشتی.
محسن فاضلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
واقعا چه زيبا گفته: کسبه دين!
کسانی مثل کديور و قابل و موسوی خوئينی و محمد شريعتی دهاقانی و موسوی لاری و محمد خاتمی را که تنها لباس دين به تن کرده اند می تواند جز کسبه دين نامی ديگر برايشان جست؟!
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۸
۸
یه چیزی بگم در مورد پیامکهای این جوری بطورکلی: استالین مرتب به رادیو مسکو و روزنامه پراودا تاکید میکرد که اگر اخبار واقعی را برای مردم نگید، شایعاتی که مردم خودشون درست میکنند و دهن به دهن و سریع تر از ما بدورترین نقاط کشور میرسونند، خیلی بدتر از اصل واقعه است. مردم اینجور وقتا سراغ پیامک ها میرن و این خیلی معنی داره.
جیغغغغغغغغغ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۹
همه دوستان عزیز رو مخصوصا نورای افراطی رو توصیه میکنم به خواندن کتاب اشباح حقیقت.(نقدی بر تفکر دکتر شریعتی)همراه با اسناد و نامه نگاری های ایشان که در کتاب آمده است.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من هم همه دوستان رو توصيه ميكنم به خوندن اصل متن كتاب‌هاي دكتر شريعتي. البته نبايد از نقدها هم غافل شد، به شرط اينكه اولا متون اصلي مورد نقد رو با دقت و كامل خونده باشيم و دوما با اصول نقد آشنايي داشته باشيم و تخريب كسي رو از زبان كسي كه قبولش داريم به عنوان نقد نپذيريم.
ضمنا اي كاش از اين اشباح حقيقت ها براي اين‌هايي كه بازار نشر و رسانه‌ها و مطبوعات و حتي "رسانه ملي!" رو مثل ارث پدريشون صاحب شدن هم منتشر ميشد.
sara
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۱۰
نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد

نمی خواهم بدانم کوزگر از خاک اندامم چه خواهد ساخت

ولی آنقدر مشتاقم که از خاک گلویم سوتکی سازد

گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش

و او یکریز و پی در پی

دم گرم خودش را در گلویم سخت بفشارد

و خواب خفتگان خفته را آشفته سازد

بدین سان بشکند دائم سکوت مرگبارم را.

دکتر علی شریعتی
جیغغغغغغغغغ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۱۰
همه دوستان عزیز رو مخصوصا نورای افراطی رو توصیه میکنم به خواندن کتاب اشباح حقیقت.(نقدی بر تفکر دکتر شریعتی)همراه با اسناد و نامه نگاری های ایشان که در کتاب آمده است.
سوال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۷
من نمی دانم که وقتی یک بزرگ مرد در یک جامعه ای احترام نداشته باشد مردم آن جامعه چقدر احترام دارند ؟؟!
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خوب، معلوم است، آن جامعه یک جامعه کا کیس تو کراتیک Kakistocratic / Kakistocracy خواهد بود و در آن جامعه اشرار یا بد ترین آدمها احترام خواهند داشت، آیا غیر از این خواهد بود ؟
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۷
دكتر شريعتي:
مگر با كلمات ميتوان از علي(ع) سخن گفت؟
بايد به سكوت گوش فراداد تا از او چه‌ها ميگويد. او با علي(ع) آشناتر است...
علي(ع) كسي‌ست كه نه تنها با انديشه و سخنش، بلكه با تمام وجود و زندگي‌اش به همه دردها و نيازها و همه احتياج‌هاي چندگونه بشري "در همه‌ي دوره‌ها" پاسخ ميدهد.
***
ميلاد مولود كعبه بر همه دوستان مبارك.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۴
۷
با تشکر از تیزبینی دوستان
....
به جای داد و بیداد بیایید همه ما تصمیم بگیریم خودمان دیگر به این حرکت دامن نزده و حداقل خودمان از ارسال این پیامک ها خودداری کنیم صرف نظر از اینکه شخص را قبول داریم یا نه
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۲
۶
صراط جان دو روز گذشت. كامنت ديشبم رو هم منتشر كردي. اما هنوز از هيچكدوم از كامنتهايي كه عصر سيزدهم و صبح چهاردهم توي اين صفحه يا توي صفحه عاقبت خانمها گذاشته بودم، خبري نيست. چيكارشون كردي؟؟؟
گمنام 2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۴
۶
پناه بر خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۳
۸
شخصیت وزین وانقلابی دکترعلی شریعتی رابایددرکلام رهبرانقلاب جستجوکرد...من معتقدم خیلی ازدوست داران دکترومخالفان دکتر یافقط برخی ازآثارش راخوانده اند ویااصلا نخوانده اند وبه حرف یک عده دیگر گوش داده اند...
حالا باهمه این اوصاف مخالف وموافق به هوش باشیم :
نبایدبرای چنددقیقه خنده تمام میراث ارزشی مان رابه بازی بگیریم..تمام میراث کهن وتاریخی ملتمان رابه بازی بگیریم....همه هویت ومبارزین جاوید ودلسوزمکتب ومرام مان رابه بازی بگیریم قدری تامل بیشتر ....
دکترشریعتی،استادمطهری و...همه مفاخرماهستند وبایدقدروقیمت شان رابدانیم....کجای دنیا چنین است دوستان...
ali persian
|
GERMANY
|
۲۱:۱۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۳
۷
ما که اخرش نفهمیدیم نورا از المان پیام میده یا از ایران ؟
از کجایی شما نورا ؟
نورا
|
GERMANY
متاسفانه توی ایرانم!
جیغغغغغغ
|
GERMANY
نورا از تو انتظار نداشتم انقدر بی وجدان باشی
باران
|
GERMANY
نورا جان چرا متاسفانه؟ اگه به ايران و سرنوشتش علاقه نداري كه هيچ. اما اگه علاقه داري بايد بدوني ايران رو فقط از داخل ايران ميشه ساخت. ايران دايه‌هاي فراري دلسوز تر از مادر نميخواد.
نورا
|
GERMANY
تاران جان عاشق کشورومردمم هستم اما
خیلی خسته و دلزده شدم از بعضی اتفاقات.
باران
|
GERMANY
نورا جان، دركت ميكنم عزيزم. حتي به نظرم واژه‌هايي مثل خستگي و دلزدگي نميتونه حتي حال يه دقيقه رو هم توصيف كنه! اما به هر حال نظر من اينه: در وطن زنداني، به كه در غربت به مهماني...

ضمنا يكي از خصوصيات مهم كشورم (كه شايد نقطه مشترك ديدگاه من و شما نباشه، الله اعلم) براي من تاريخ اسلامي ايرانه و تاريخ تشيع. و عزت انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس. اميدوارم بتونم مثل نسل قبل از خودم كه براي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تا پاي جان مايه گذاشتند، من هم حتي اگه نيازي به جان ناقابلم باشه، در راه "احياء مجدد" اون آرمانها و دفاع از دين و مذهبي كه مظلوم‌ترين حقيقت تاريخه و با استناد به خودش!! ذبحش ميكنن، كوتاهي نكنم.
خدايا پايبندي به دين در اين دوران، از دوراني كه نسل قبل از من تجربه كردند هم سختتره. كمكم كن كه روسياه نشم...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۵
۷
یارانه هارا هنوز واریز نکرده اند / دکتر شریعتی دوازدهم هرماه
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۳
۹
اگه شعور درنگارنده موجود باشه لودگی وطنزهم التیام بخش میشه مگه دکتر شریعتی با افکار وعلمش غیر ازخدمت به این خاک کرده
...البته همه میدونیم درد از جای دیگس حالا این وسط جند تا روشن فکرم توسری بخورند فکر میکنید از شخصیت دکتر کم خواهد شد



اگه آزادی برا هرکی دوستش دارین طنز پردازی کنین
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۹
۷
امامت تو یک دوازده نفری است که خود تو از روی شماره ردیف آنها را می‌شناسی! (ما، در دوران تحصیل معلمی داشتیم، می‌گفت: 12 امام را بشمار، ما هم می‌شمردیم؛ دفعه دوم می‌گفت: از پایین به بالا بشمار، هر کس می‌شمرد لابد هم امامتش درست بود و هم ولایتش!!! و نمره‌اش هم بیست!).

دکتر علی شریعتی / مذهب علیه مذهب / صفحه 109
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۳
۹
این همه بی انسانی جاهلانه پتاوان آکاهی و تلاش هایی است که شریعتی برای انسان شدن جامعه نام ونان خود رافدا کرد.
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دکتر شریعتی ، حتی در مورد مدرک تحصیلی اش به مردم ایران دروغ گفت.

حالا چطور میشود به دیگر حرفهای متناقض شریعتی اعتماد کرد؟
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شوخي ميكني؟؟؟ نكنه با يكي ديگه كه چون مرحوم شده نميخوام اسمشو ببرم، اشتباه گرفتي؟! يا با ......؟!
حالا كجا شريعتي رو ميخواستن استخدامش كنن، كه دودرشون كرده بوده؟!
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صرات خدا رو گواه ميگيرم و ازت ميپرسم. نه ولش كن. كسي كه نميشناسي رو گواه نميگيرم. ولي كلاهتو قاضي كن و بگو سانسور و فيلترهات روي چه حسابيه؟ تو خودت واسه مدرك اين نماينده بيچاره يه صفحه بلندبالا نوشتي. سند رو كردي. اين همه از بابت ضايع كردن طرف، كليك نصيبت شد و نون خوردي. هنوز هم تيترش توي خبرهاي پربازديدت هست. اونوقت من كه بهش اشاره كردم سانسور ميكني؟ خدا شفات بده به حق اين ماه عزيز رجب.
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باز هم تاکید می کنم ،

بر طبق اسناد و شواهد غیر قابل انکار ، آقای شریعتی ، نه تنها دکترای جامعه شناسی نداشته ، بلکه دکترای تاریخ تمدن نیز نداشته و متاسفانه به مردم ایران در خصوص داشتن این دو مدرک دروغ بزرگی گفته.

وی تنها دکترای ادبیات داشته آنهم با رساله ای با عنوان "زندگی نامه پارسایان ایرانی" که ترجمه بخشی از کتاب "فضائل بلخ" بوده!!

رساله دکترای شریعتی با حداقل درجه یعنی فقط "قابل قبول" آنهم به دلایلی مورد پذیرش هیئت ژوری قرار گرفته.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آرمان عزيز جوابت رو در كامنت پايين صفحه دادم.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۵
۴
دکتر شریعتی توسط همه دیدگاه های سیاسی موجود در کشور ما مورد سوال قرار گرفت و نفی شد گروه های راست گرا که بنا بر مسائل مطرح شده به عنوان اشکالات اسلام شناختی نادرست، توسط متخصص مسلمی مثل علامه شهید مطهری از یکطرف ونگاهی به شاگردان
گروهکی وی و پرونده ها ی او در ساواک و نامه منتشر شده وی در روزنامه ها و از سوی دیگر تئوریسین های به ظاهر اصلاح طلب مانند حجاریان وسروش که مخالفت خودرا با نظریه ایدئولوژیک کردن شریعت به عنوان یک نظریه خطرناک از سوی شریعتی از نشریه جهان اسلام شروع کردند وبه شکل منسجم تر در کتاب فربه تر از ایده ئولوژی از سوی سروش (و در کتابهای دیگر دکتر سروش) البته طبقه روشنفکر ودانشگاهی چندان از مخالفت گروه دوم با شریعتی مطلع نیست واین نشانگر کار حساب شده برای از دست ندادن هواداران دکتر شریعتی است ، به هر حال وضعیت تفکر و تحقیق و انتقاد سازنده در جامعه روشنفکری ما بسیار وخیم است
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت بر شما

کار حساب شده برای از دست ندادن "طرفداران شریعتی" توسط حجاریان و دیگر دوم خردادی ها.


با اینکه امثال سعید حجاریان و جنبش سبزی ها و دوم خردادی ها با "شریعتی" مخالف هستن.

ولی همانطور که فرمودید: طبقه روشنفکر ودانشگاهی چندان از مخالفت حجاریان و سروش و جنبش سبزیها با شریعتی مطلع نیست واین نشانگر کار حساب شده برای از دست ندادن هواداران دکتر شریعتی است.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علي و آرمان! كي گفته طبقه روشنفكر و دانشگاهي پيرو سروش و حجاريان و ... هستند؟ چرا كل مملكت رو فقط به دو دسته تقسيم ميكنين؟؟؟؟؟ بله گروهي ممكنه به خاطر افكار همانند شهيد مطهري ها مخالف شريعتي باشند و گروهي هم به خاطر افكاري همانند سروش‌ها. اما شريعتي موافقاني داره كه نه به خاطر حرف كسي، كه به خاطر آرا و افكار خود شريعتي قبولش دارند. زمان حياتش هم همين بود. عده‌اي شريعتي رو به خاطر افكار اسلاميش متحجر ميدونستن و قبولش نداشتن و عده‌اي هم به خاطر نوع نگاه و انتقاداتش به برخي مسايل ديني يا اصول ايدئولوژيكي اون رو نابود كننده يا تحريف كننده دين ميدونستن و طردش ميكردن. اما هم در اون دوران و هم حالا و هم آينده، شريعتي طرفداران خودش رو خواهد داشت.
تاكيد ميكنم كه اين طرفداران به خاطر آگاهي از تفكرش طرفدارش هستن نه به خاطر ناآگاهي.

فقط با يك جمله‌تون موافقم و اون اينكه وضعيت تفكر و تحقيق و انتقاد سازنده در جامعه ما بسيار وخيم است.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شریعتی یک مجموعه بسیار گسترده است و مطمئنا گرایشات سیاسی در مملکت ما هر یک با قسمتی از دیدگاههای شریعتی مشکل دارند حتی گروههایی که قبلا به طرفداری از او آدم می کشتند سوال اساسی برای گروههای اصلاح طلب که حیاتشان به آن وابسته است توسط دکتر سروش بیان شد که شریعت دارای قبض وبسط است و شریعت صامت است ماباید آنرا با توجه به نظر خودمان به نطق درآوریم رجوی که طرفدار سابق شریعتی هم هست نظریه دینامیزم اسلام انقلابی را دارد که مشابه همین حرف است ، این سوال برای جریان اصلاح طلبی جنبه حیاتی دارد و روشنفکران یا به آن جواب مثبت می دهند یا جواب منفی و به دوطیف تقسیم می شوند ، شریعتی طرفدار طراحی هندسی مکتب است که آقایان سروش و جهانگیر صالحپور در آنزمان در مجله جهان اسلام آنرا مساوی با استالینیزم دانستند گروه اصولگرا هم که با کوچکترین نامی از دکتر شریعتی به شدت مخالفت می کند به دلایل دیگری ، حالا اگر گروهی هستند که در جوانی اهل مطالعه بوده اند واز آنموقع اعتقاد به شریعتی را حفظ کرده اند یا جملات قصار ویا عاشقانه شریعتی را بالای سرشان نصب می کنند این یک شعبه جریان روشنفکری نیست وهمتراز با کسی است که این پیامک ها را می فرستد وگرنه من با اطمینان می گویم شریعتی در مملکت ما هیچ گونه حضوری ندارد شاهدش هم اینهمه لوکس گرایی و تجمل گرایی،علاقه به مدهای غربی در داخل کشور است
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علي آقا،
من نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا و نه پيرو هيچ فرقه و مكتب و دار و دسته‌اي. از نظر من اسلام ديني پوياست كه قدرت حاكميت بر جامعه رو هم داره. با هر جرياني كه در جهت حكومت يا اهداف دلخواه خودش، پيرايه‌هايي به دين ببنده و يا مسايل خلاف انسانيت و اخلاق رو با دين توجيه كنه مخالفم. و از هركس كه تريبون و مقبوليتي داشته باشه و بتونه با اين پيرايه‌ها مقابله كنه طرفداري ميكنم. پس منظور من از گروه سوم كساني نبود كه به قول شما فقط جملات قصار و اشعار عاشقانه‌اش رو بالاي سرشون نصب ميكنن. افراد مثل خودم رو، هم به صورت عيني و در اطرافم و هم به صورت مجازي زياد سراغ دارم. من صرفا وابسته تفكر شريعتي نيستم، اما شريعتي يكي از معدود كساني بوده كه از اين قشر نامش معروف شده و جامعه ميتونه به آثارش دسترسي داشته باشه. الآن اساتيدي هستند كه به همون زيبايي و شيوايي ميتونن جرياني كه امثال من موافقش هستيم رو پيش ببرن، اما متاسفانه توان مطرح كردن آثار و عقايدشون رو در سطح عمومي ندارن. در واقع شريعتي براي ما يك سقفه كه در گذشته شكل گرفته و خوشبختانه هنوز خراب نشده و امثال من ميتونيم زيرش گرد هم جمع بشيم. كه البته بعد از بيش از سي سال نيمه متروك نگه‌داشتن اين بنا، با زيركي قصد تخريبش رو دارن.

اينكه گروه‌هاي تروريستي مجاهدين و فرقان و... رو به تفكر شريعتي ربط بديم اوج بي‌انصافيه. يزيد هم به اسم اسلام خاطره عاشورا رو در تاريخ باقي گذاشت و ظاهرا همون تفكر اسلامي بود كه اين موقعيت رو براش فراهم كرد. من لوكس گرايي و تجمل گرايي و علاقه به مدهاي غربي رو(كه خوشبختانه در مورد تمام جامعه صدق نميكنه) نشانه دوري از هويت و فرهنگ اسلامي ميدونم و از هر تفكري كه تلاشي براي بازشناساندن هويت اصيل اسلامي بكنه طرفداري ميكنم. حالا اگه كسي خودش بدون اينكه اسمي از شريعتي يا امثال شريعتي شنيده باشه، به اين هويت اصيل پايند باشه، ديگه شريعتي در اين ميان براي من مهم نيست. مهم اون فرد و طرز نگاه صحيحشه. عدم حضور شريعتي در جامعه هم نه تنها بي‌اهميت و قابل دفاع نيست، بلكه بسيار مايه تاسفه كه، مطرح شدن تفكر شريعتي يا اجازه به حضور و فعاليت گسترده شريعتي‌هاي نسل حاضر، و احياء هويت اصيل اسلامي و انقلابي و جذب جوانان به ارزش‌ها، مضر شناخته ميشه.
سودابه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۴
۷
بسيار متأسفم براي كوته فكراني كه تا نوك بينيشون رو بيشتر نمي بينند و ادعاي تحليل فلسفي و سياسي و هر چيزي رو كه ندارند رو ميكنند.هر جمله دكتر شريعتي ساعتها آدم رو به فكر سازنده فرو ميبره پس وقتي درك و شعور به اين حد نميرسه بايد اينگونه افراد رو در جهالت و حماقت خودشون رها كرد تا با اعمال خودشون دلخوش كاذب باشند.
يا علي
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سودابه جان مشكل اصلي آدم‌هاي خوابيده نيستن(اگرچه اون‌ها هم مشكل مهمي هستن) مشكل اصلي اونايي هستن كه خودشون رو به خواب زدن و اونايي كه واسه دسته اول لالايي ميخونن. يكي از مزيت‌هاي انديشه انقلابي شريعتي وابسته نبودن به جبهه‌ها و احزاب خاص يا زمان و دوره محدود و مشخص هست. همين باعث پويايي بسياري از افكارش ميشه و اين خيلي‌ها رو ميترسونه.
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۴
۷
انقدر بدم میاد ازاین آدمایی که میان اینجا پز میدن و افه میان.شریعتی,سروش,کدیور,گنجی و.......اندازه وزن منو شما کتاب خوندن و نوشتن حالا شما میان نظراتشو قبول نمیکنین؟!! .....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوست عزیز شما خودتان با نظرتان افراد فوق را لگد مال کردید چون شریعتی معتقد به تفکر به جای تعبد و مابقی معتقد به تکثر گرایی وپلورالیزم و آزادی نقد و اندیشه هستند و حتی دکتر سروش کتابی دارند به نام صراطهای مستقیم در ثانی اگر ما بخواهیم به شخصیتهای بزرگ و افکارشان وفادار بمانیم باید تا ابد همینطور در یک مسیر بسته دور بزنیم این را هم یادتان باشد که علم و تفکر نامحدود است و هر کس هر چند کیلو کتاب هم که بخواند فقط اندکی سوادش اضافه می شود سواد هم فقط می تواند به سازماندهی تفکر وخلاقیت کمک کند .
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما سواد آدم ها رو وزن ميكنين؟!!!!!!!!!!!
البته با ملاك شما اگه باشه، خب مخالفان اين افرادي كه نام برديد هم، چند برابر وزن من و شما و اينها كتاب خوندن و نوشتن. اينجوري باز همه چيز قاطي ميشه. يك ملاك ديگر هم معرفي بفرماييد لطفا!
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما سواد آدم ها رو وزن ميكنين؟!!!!!!!!!!!
البته با ملاك شما اگه باشه، خب مخالفان اين افرادي كه نام برديد هم، چند برابر وزن من و شما و اينها كتاب خوندن و نوشتن. اينجوري باز همه چيز قاطي ميشه. يك ملاك ديگر هم معرفي بفرماييد لطفا!
ali persian
|
GERMANY
|
۱۹:۴۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۲
۸
امین زنده به عشق احمدی دلاور:
از وقتی نظرات شما رو اینجا خوندم از شما بدم اومده
باران و نورای عزیز ممنونم ازتون
باران
|
GERMANY
ممنون علي آقا. به نظر ميرسه تازه واردي. چون تقريبا صفحه اي نيست كه اين امين توش نظر نداده باشه. تازه كمترين و بهترين و محترمانه ترين نظراتش رو همين جا داده!!! اينو گفتم كه شما كه بدت اومده، با آمادگي قبلي به صفحات ديگه بري و خداي نكرده حالت بد نشه!
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
GERMANY
.
جناب علی از آلمان:
ممنون از نظر شما"
ولی واسه اینکه دست خالی برنگردی::

_________________
عزيزم هول نده! ميزنم از وسط به دو قسمت مساوي تقسيم بشي ها !

.

.

.

دکتر شريعتي در صف نان.
=========================
نامرد من فيزيکم خوب نيست
تو بهم فيزيک برسون منم ادبيات بت ميرسونم

.

.

.

«دکتر شريعتي به دکتر حسابي سر امتحان فيزيک»
=========================
عجب سایت باحاليه. دم مدیرمسؤلش گرم.
.
.
.
.
.
.
(دکترشريعتي در حال بازديد از سایت صراط نیوز)
ناشناس
|
GERMANY
وای امین خیلی توپی

آهای علی منم نظر تو رو که دیدم ازت بدم اومد
نورا
|
GERMANY
علی جون ممنونم.
ناشناس
|
GERMANY
امين جون خيلي توپي. پيامكاتم توپه. من بيشترشونو تو گوشيم سيو كردم تا براي ديگران بفرستم. فقط يه تغيير كوچولو دادم. به جاي دكتر شريعتي‌هاش نوشتم دكتر ..........!!!
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۲
۴
شما صراط نیوز، مثل اینکه تنت میخواره و داری از شریعتی برای بازدید سایتت، سوء استفاده میکنی.....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۲
۲
"قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری
برای بسیاری از کاربران بدلیل نظرات سخیف شان متاسفم
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۴
۵
علی آلمانی خیلی...
صديقي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۱
۴
اونايي كه شهيد فقيد را نميشناسند لطف كنند وكامنت نگذارند مجبور كه نيستندوشرم كنند از اون مرحوم او به خاطر اسلام وملت ايران در دوران ستمشاهي رفاه وزندگي راحاش ؤا درفرانسه رها كرد واومد به ايران وسخنراني هاي سازنده اش بر دل دختران وپسران اون دوره طوري نشست كه لرخلاف تبليغات شاهنشاهي جوانان رو به ديانت اوردند وپايه هاي سلطنت را سست كرد
واو حق بزرگي بر مردم ايران وانقلاب ما دارد
روحش شاد باشد در جوار خانم حضرت ًزينب س
آرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علی رهنما (متولد ۱۳۳۱) نویسنده، مورخ، جامعه‌شناس و اقتصاددان ایرانی در خصوص مدارک شریعتی می گوید:

""رساله دکترای دانشگاهی شریعتی ترجمه خلاصه یک فصل از نسخه خطی کتاب فضائل بلخ به زبان فرانسه بود. با توجه به مدارک تحصیلی او، موجب تعجب ما شد. نامه ای محرمانه از دانشگاه ادبیات مشهد به دانشگاه پاریس نوشته شد،

درباره سوابق تحصیلی شریعتی جوابی که از دانشگاه پاریس آمد به خط اعضای ژوری دفاع از رساله دکترای شریعتی، خلاصه آن این بود که:

این رساله قابل قبول نیست(در حالی که دانشگاه پاریس تا آن زمان رسالات بی سر و ته بسیاری را برای درجه دکترای دانشگاهی پذیرفته بود)
ولی چون نویسنده رساله با بورس دولت ایران مشغول به تحصیل بود و امکان تمدید بورس نیز برایش وجود نداشت، رساله را پذیرفتیم آن هم به پایین ترین درجه یعنی Passable
(قابل قبول).
دکترای دانشگاهی شریعتی در تاریخ (History) هم نبود، بلکه دانشگاه پاریس او را دکتر در رشته Hagiology (حاجی شناسی) شناخته بود که چیزی می شود معادل شرح حال قدیسین.""

و چون یورس تحصیلی شریعتی پایان یافته بوده ، لذا شریعتی تصمیم به بازگشت به ایران می گیرد.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نويسنده مورخ جامعه شناس اقتصاددان!!!!!
آرمان عزيز شما اول مدارك خود اين بابا رو بيار ما بررسي كنيم بعد به حرفش استناد كن!
اينكه مدارك تحصيلي شريعتي و اسناد تحصيلي بايگاني شده يك دانشگاه چطور اين قدر كامل و دقيق به دستش رسيده جاي تحسين داره!
اصلا اگه غرض و مرضي نداشت فقط آراي شريعتي رو نقد ميكرد، نه اينكه بره دنبال همچين مسايل مسخره‌اي. شما كه احيانا نميخواي بگي در جهت دفاع از شريعتي رفته مداركش رو بياره رو كنه، بعد تصادفا متوجه شده، اي دل غافل شريعتي چه دروغي گفته!

اصلا از اين حرف‌ها بگذريم. فرض ميكنيم همه ادعاهاي اين استاد دربست قبول.
تازه گيرم اصلا شريعتي ديپلم هم نداشته. اين نه تنها از ارزشش كم نميكنه كه كمي معجزه‌آسا هم ميشه!
نعوذبالله بلا تشبيه يكي از مهمترين صفات پيامبر اكرم(ص) در اعجاز رسالت و قرآن، امي بودن و بيسواديشان ميباشد.
چطور شريعتي بدون اينكه هيچ تحصيلات و اطلاعاتي در زمينه اسلام و اديان داشته باشه تونسته كتابهايي با اين محتواهاي عميق و ناب و زيبا و دلنشين بنويسه. احسنت بر شريعتي بيسواد. حتما نظركرده خاص خدا بوده. در تاريخ افراد بيسوادي كه به خاطر دل پاكشون يه شبه حكيم و عارف و... شدند كم نبوده‌اند. بر تمامي اين مردان پاك خدا درود!
افسانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۶
۲
واقعا برای کسانی که دکتر شریعتی رو نشناختند متاسفم ادمهای فرومایه ای که به سادگی دلخوش پیامک های در شان خودشان هستند.
elham
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
manam vaghan ba shoma moafegham
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۳
۰
شریعتی تو زمانه فعلی بیشترین لطمه رو از طرف دوستان نادانی می خوره که دچار مرض مرده پرستی هستن که متاسفانه اپیدمی هم شده امثال شریعتیها همین حالا زنده اند اما چون تفکرشان با تفکر کوته بین و متعصب ما همخوانی نداره تخریب میشن و یا دست کم توجهی بهشون نمیشه اما این جماعت دنبال مرده ها هستن چون مرده ها زبان ندارند بگن بابا حالم از همتون بهم می خوره من کجا و وطن فروشی و خیانت به مملکت و نظام و انکار امام زمان تو میدون مبارزه با دشمن گل به خودی زدنها و ... کجا !! وقتی به عده معلو م الحال که وابستگیشون به یه گرایش سیاسی ورشکسته تابلوست ، میان شریعتی شریعتی میکنند و بعضی حرفای ایشان رو بدون فهم و درک درست از اون نشخوار می کنند طبیعیست که یه عده متعصب هم شاخکهاشون حساس بشه !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
۲
۰
عزيز من، شريعتي مي‌بيني
خب اين ميشه عاقبت بي‌خردي، بي‌ديني
آخرتُ به خاطر لودگي و
بازي با آبروي بنده‌هاي حق، فروختن
رو حق قمار كردن
شرافت و مردونگي رو باختن
خوردن گندمِ يه لبخند و يه لحظه لذت
چه قد مگه فاصله هست
ميون اوج لذت گناه و قعر ذلت؟!
اينايي كه تو عمق خواب نازن
خدا كنه بيدار بشن، بشناسنت
واسه تو جوك نسازن

خداي من به عزت تو سوگند
دشمن تو نمي‌شنوه توصيه حق و نمي‌گيره پند
مي‌خواد بره تا انتهاي راهو
مغرور ميشه به فرصتي كه قايلي بنده‌ي روسياهو
تمسخر نگاه عاشق، رسمه توي دنيا
يكي رو مجنون مي‌دونن
واسه يكي جك مي‌سازن، مي‌افته رو زبونا

يه كاري كن حرمت ناخداپرستا بشكنه
نه، مي‌دونم صبوري و نمي‌كني
چون مي‌دوني عاشق واقعي تو
از عشقت دل نمي‌كنه
پروانه از شعله كه نوني نمي‌خواد
نام و نشوني نمي‌خواد
نام و نشوني نمي‌خواد...
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
دکتر شریعتی:
خدایا... رحمتی کن تا ایمان، نام و نان برایم نیاورد، قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمانم افکنم. تا از آنها باشم که پول دنیا را می گیرند و برای دین کار می کنند نه آنها که پول دین می گیرند و برای دنیا کار می کنند

مطمئنا کسایی که دارن این پیام ها رو ترویج میدن از اون دسته آدم هایی هستن که دکتر شریعتی تو جمله ی بالا از خدا خواسته از اون دسته نباشه
بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۲
۰
حلاج شهرم.
کسی نمی داند که زبانم چیست؟
که دردم چیست؟
که عشقم چیست؟
که دینم چیست؟
که زندگی ام چیست؟
که جنونم چیست؟
که فغانم چیست؟
که سکوتم چیست؟
ای دنیای ناشناخته ای که به تازگی به تو رسیده ام
تو را پیش از این ندیده ام.
پیش از این دور از تو در اقلیم دیگری می زیسته ام .
من از کشور دیگری امده ام اما با کوه و دشت تو
با رودها و دریاچه ها و مزارع سرسبز و باغ های خرم تو و پرندگان رنگین و
زیبای تو با اسمان و ماه و خورشید و ستارگان تو اشنایم.
سخت اشنایم.

دوستان همه نظراتتون را خوندم ! گاهی از وجود آدمهای نا آگاهی که به همچین شخصیت بزرگی توهین می کنند خیلی متاسف می شم، گاهی با رسیدن پیامک های طنز توهین به شریعتی قلبم فشرده می شه اما حوابی ندارم. لطفاً اگه جوابی برای آگاهسازی و ارسال این پیامک ها به ذهنتون می رسه ذکر کنین که برای دوستامون بفرستیم.گاهی سکوت راه حل نیست! فقط با ارسال یک پیامک می شه خیلی ها رو از اشتبتهشون مطلع کرد. ممنون --- بخصوص از باران
دکتر شریعتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
۱
۱
به خدا راضی نیستم به خاطر من به جون هم بیفتید.
(دکتر شریعتی در حال تایپ این نظر)
شریعتی دکتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
۰
۱
دکتر شریعتی
ادما سه دسته اند
دسته اول و دسته دوم
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
اگه فقط یکی از کتابای دکتر شریعتی رو خونده بودین می فهمیدین که در چند قرن معاصر شخصیتی بزرگتر از ایشون تو ایران نداشتیم.
(حالا بگین نه فلان آخوند بهتره! شما اول برین یکی از کتاباشو بخونین بعد هر چی خواستین بگین)