۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
ریگ میتن

پیش رزق خرداد

تقدیم به دوکوهه ، او یادگار همه هدیه های روز پدر بچه های شهداست.
کد خبر : ۶۶۰۷۷

به گزارش سرویس وبلاگ صراط مصطفی قاسمی در آخرین مطلب وبلاگش نوشت :

امسال که رفته بودیم جهادی ، تو روستایی که کار میکردیم ، حاج آقا نظر پور واسه دختر بچه های روستا جشن تکلیف گرفت ، اونم تو ایام ولادت حضرت زینب (س) . روستایی که همه از سادات بودند و ارادت خاصی به امام غریب و مظلوم هشتم داشتند. دیدن این بچه ها با چادر گل گلی نماز واقعا دیدن داشت. بعد بچه ها گویا تصمیم گرفتند واسشون مانتو بخرن. رو همین قضیه دیروز تصمیم برآن گرفته شد تا باقیمانده مبلغ مورد نیاز سریعتر جمع بشه . به چندتا از رفقا پیامک زدم. شاید باورتون نشه ولی همون دیشب ساعت 10، در عرض کمتر از چند ساعت مبلغ مورد نیاز جمع آوری شد و با احتساب مبالغی که امروز واریز شد تقریبا 3برابر پول مورد نیاز کمک شد !!

امروز واقعا روز بیاد ماندنی برایم بود، افرادی که در عمرم ندیده بودم و صرفا با اطلاع یافتن از قضیه آنهم با واسطه، حاضر به تقبل بخشی از هزینه بودند. خداراشکر. در قرن هزار و چهارصد و انتقام توانستیم با عنایت حق دل دختر بچه های فاطمه را شاد کنیم و کسی چه میداند شاید همین دختر بچه 10 ساله ساکن روستای جنگه روزی فرزندی در قواره همت تربیت کند و شاید اصلا خودش بشود یک شهیده مریم فرهانیان.

بله درسته ، حالا فاطمه و زینب و زهرای پنجم ابتدائی میدانند این چادر سفید گل گلی میراث دار چادر خاکی مادریست که فدائی ولایت شد. ما عازم وادی انتقام شده ایم و کاروان یارگیری السابقون السابقون در خیمه گاه جمارانی امام اشک بارگاه انداخته. آیا خواهد رسید روزی که پرستو برای ما سر سکوت قبل از کوچش را بگوید؟

از همه کسانی که سبب خیر شدند و در کمتر از 20ساعت ، 3برابر مبلغ مورد نیاز جمع شد ممنونم . دوستانی که تاکنون بعضا نه آنها را دیده ام و نه اسمی از آنها شنیده ام. وعده همه در غروبی که ساخت حرم مادرسادات را به اتمام میرسانیم و به شوخی به صاحب حرم خواهیم گفت : تا عرق کارگر خشک نشده مزدش را بده.



...............................................................

نمیدانم غریبی حرم ویرانه ات دردناک تر است یا این فراموشی زیارت جامعه کبیره یا هادی الائمه

............................................................

ریگ اول : میلاد شش ماهه کربلا نزدیکه.......... بغض ترین تبریک کائنات

ریگ دوم : جای همه شما خالی بود....... جمعه دوکوهه بودیم...... یک دنیا حرف

ریگ سوم : دوستی دارم که روز تولدش ، مصادف است با اربعین شهادت پدرش..............روز پدر مبارکت باشد پسر

ریگ هشتم : من به جوانان توصيه مى‌كنم كه در فعّاليتهاى اجتماعى حضور داشته باشند؛ منتها مواظب باشند كه اين فعّاليت اجتماعى، آنها را از درس خواندن دور نكند. در فعّاليتهاى اجتماعى هم آن چيزهايى كه جنبه‌هاى دينى آن واضحتر است، آنها را مرجّح بدارند. اين يك نكته بسيار مهمّى است. آن‌جايى كه مى‌بينيد جنبه دينى و معنوى آن فعّاليت اجتماعى واضح است، يقيناً بى‌ضررتر و يا كم‌ضررتر است؛ علاوه بر اين كه فوايد تلاش و فعّاليت اجتماعى و شركت در فعّاليت دستجمعى را هم دارد. مثلاً فرض كنيد دو اردو وجود دارد كه شما مخيّريد به اين اردو برويد يا به آن اردو. اين اردو مربوط به جمعى است كه جنبه‌هاى دينى بيشترى دارند، اما آن يكى كمتر. آن اردويى را ترجيح دهيد كه جنبه‌هاى دينى بيشترى دارد. البته ممكن است هميشه دَوَران امر اين‌گونه واضح نباشد؛ مسلّماً تشخيص دقيق شما و كمك پدر و مادرتان را لازم دارد......

توصيه‌ى من به جوانان اين است كه گوششان اصلاً بدهكار اين دعواهاى - به قول شما - جناحى نباشد. توصيه من به جناحها هم همانى است كه بارها گفته‌ام: دست بردارند. اما من نكته‌اى را به شما بگويم. ببينيد؛ امروز اختلاف سليقه‌هاى سياسى هست، بگومگوهايى هم هست؛ اما در دنيا سعى مى‌شود كه اين بگومگوها به عنوان يك مبارزه و جنگ تمام عيار وانمود شود. حقيقت قضيه اين نيست. ............. هر 2بند فوق از بیانات امام امت در 13 بهمن 1377 است. خواندن آن متن را به همه دوستان سفارش میکنم