۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰

دولت بودجه مبارزه با ریزگردها را چه کرده؟

اینکه می گویند بسته فلان و فلان را طراحی کرده ایم، تنها حرفی است که زده می شود و حلال مشکلات ایجاد شده توسط گرد و غبار برای مردم نیست.
کد خبر : ۶۶۱۱۲

به گزارش صراط به نقل از اعتدال، سید شریف حسینی  عضو هیات رییسه موقت، با اشاره به مشکلات گرد غبار برای مردم گفت: بنده مانند سایر مرد درد گرد و غبار و مشکلات آن را با توجه به رفت و آمد به اهواز، چندین برابر لمس می کنم؛ گرد و غبار بحث جدی و اولویت داری برای کشور است؛ ما با نمایندگان استانهای جنوبی و غربی توافق کرده ایم تا فراکسیون محیط زیست را در مجلس نهم برای پیگری گرد و غبار تشکیل دهیم.

نماینده اصولگرای مجلس نهم ادامه داد: یک میلیارد دلار در سال 90 در بودجه برای مبارزه با آلودگی منظور کردیم ؛ کمیته تشکیل شده از سوی رییس جمهور چرا گزارشی درباره هزینه کرد این اعتبارات نمی دهد؟ دولت چه کرده این بودجه را؟  اینکه می گویند بسته فلان و فلان را طراحی کرده ایم ، تنها حرفی است که زده می شود و حلال مشکلات ایجاد شده توسط گرد و غبار برای مردم نیست.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: باید تمام کارهای عملی بازم برای مقابله با گرد و غبار صورت گیرد ؛ تعامل عملی با کشورهای همسایه از جمله عراق ، اردن و عربستان برای جلو گیری از حرکت شن های روان به سمت کشور مان ضروری است ؛ احیای نخلستان های جنوب و تالاب های عراق ، پر آب نمودن حور العظیم و حرکت به سمت مانچ پاشی زمین های خوزستان ؛ از جمله اقدامات ضروری است ؛ این تصمیمات برای اجرایی شدن زمان نیاز دارد و به همین علت امروز باید برای این کار اقدام کنیم ، تا چند سال دیگر نتیجه بخش شود.

حسینی ادامه داد: دولت با در اختیار داشتن بودجه قابل توجه برای این کار و جلو گیری از ورود ریزگردها ، کار خاصی انجام نداده و تنها در 50 هزار هکتار از 200 هزار هکتار زمین های خوزستان ، مانچ پاشی شد ، که این نیز ربطی به این بودجه ندارد و مربوط به مصوبه سفر دوم استانی رییس جمهور در سال 87 بود ، که با تاخیر زیاد انجام شده است.

وی در خاتمه گفت: ما در مجلس به دولت در این باره تذکر می دهیم و حتی ریاست مجلس چندین بار اعلام کرده است تا کمیته تشکیل شده برای این کار از سوی دولت ، برای دادن گزارش به مجلس بیاید ، اما هیچ کس برای دادن گزارش نیامده است؛ ما ایراد اصلی برای عدم مهار ریز گرد ها  را از سوی دولت می دانیم.

 

نظرات بینندگان
احسان
|
Indonesia
|
۰۷:۱۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۱
۰
۰
جرا همه مطبوعات مخصوصاً شما از طرح این ایرانی مقیم استرالیا برای مقابله با ریزگردها که حتی نمایندگان مجلس ایران از آن بازدید و تایید کردند را حمایت مستمر نمی کنید ؟
.از سایت خبری خیلی خوب شما انتظار بیشتری می رود تا رفع و حل این معضل ریزگردها در کشور مخصوصاً خوزستان ما که درگیر بیشتر با این معضل است را جدی تر حمایت کنید
. خواهش می کنم پیگیری بیشتری نمایید
متشکرم . احسان . ازخوزستان