۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷

دستگیری‌عامل‌اخلال‌درسیستم‌مخابرات

متهم در مواجهه با ادله دیجیتال موجود اعتراف كرد كه مرکز ارسال پیامک‌های اين سایت در کشوری دیگر است و پیام‌های ارسالی از سایت وی به سایت دیگری ارسال و از آن طریق به شماره طرف مقابل ارسال می‌شود.
کد خبر : ۶۶۱۸۴
به گزارش صراط به نقل از ايسنا، ريیس پلیس فتاي استان زنجان از دستگیری عامل اخلال در سیستم مخابراتی خبرداد.

سرهنگ امیری در اين باره گفت: در جریان رصد و پایش سایت‌های اینترنتی براي شناسایی سایت‌های مجرمانه و کاهش جرایم و تخلفات در فضای مجازی، کارشناسان سایتی را شناسایی كرده که این سایت امکان ارسال پیامک از هر شماره‌ای (حتی شماره‌هایی که وجود خارجی نداشت) را فراهم می‌كرد.

وي با بيان اينكه در بررسی‌های مشخص شد که مدیریت سایت را شخصی در حوزه استحفاظی استان زنجان بر عهده دارد. گفت: به لحاظ اینکه احتمال سوء‌استفاده و کلاهبرداری از شرایط فراهم شده در این سایت متصور بوده و از طرفی ارسال پیامک با اين شرایط نوعی اخلال در سیستم‌های مخابراتی بود. مأموران اقدامات خود را براي شناسایی و دستگیری مدیریت سایت آغاز كرده و سرانجام وی را دستگیر كردند.

ريیس پلیس فتاي استان زنجان افزود: متهم در مواجهه با ادله دیجیتال موجود اعتراف كرد كه مرکز ارسال پیامک‌های اين سایت در کشوری دیگر است و پیام‌های ارسالی از سایت وی به سایت دیگری ارسال و از آن طریق به شماره طرف مقابل ارسال می‌شود.

به گزارش ايسنا، معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص هشدار داد: دسترسی غیرمجاز و تخریب و اخلال به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با آنها جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.