۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰

برنامه‌ اكران فيلم‌هاي منتخب كن

برنامه‌ي اكران فيلم‌هاي تحسين‌شده در شصت‌وپنجمين جشنواره‌ي فيلم كن اعلام شد.
کد خبر : ۶۶۲۳۲

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، شصت‌وپنجمين جشنواره‌ي فيلم كن به عنوان معتبرترين رويداد سينمايي جهان با اعطاي نخل طلا به «عشق» ساخته‌ي «ميشل هانكه» و ديگر جوايز برتر به فيلم هاي تحسين شده پايان يافت و اكنون اهالي سينما در انتظار اكران عمومي اين فيلم‌ها هستند.

فيلم «واقعيت» به كارگرداني «ماتئو گارونه» كه موفق به كسب جايزه‌ي بزرگ جشنواره‌ي كن شد از روز 22 مي در فرانسه و از روز 28 سپتامبر در ايتاليا به روي پرده مي‌رود. اين کمدی سیاه تقریبا دو ساعته طبقه‌ي کارگر ایتالیا را نشانه گرفته است. داستان فیلم شرح زندگی یک ماهی فروش ساده است که درگیری فکری و روحی با یک برنامه‌ي پرطرفدار تلویزیونی پیدا کرده است. اين امر موجب می‌شود تا او به شخصی تبدیل شود که هیچکس انتظارش را ندارد.

فيلم «سهم فرشتگان» به كارگرداني «كن لوچ» كه برنده‌ي جايزه هيات‌داوران كن شد، از روز اول ژوئن در ايرلند و انگلستان، از 27 ژوئن در بلژيك و فرانسه و از 9 اوت در هلند به نمايش درخواهد آمد. اين فيلم كمدي داستان چند ساده‌لوح است که برای رسیدن به زندگی بهتر تلاش می‌کنند، اما بدشانسي آنها موجب مي‌شود تا مدام با قانون مواجه شوند.

فيلم «چارپايان حيات‌وحش جنوب» كه با كارگرداني «بن زتيلين» موفق به دريافت دوربين طلاي جشنواره كن شد، روز 27 ژوئن در آمريكا،‌ 5 جولاي در روسيه، 12 جولاي در استراليا، ‌4 اكتبر در هلند، ‌20 دسامبر در آلمان و سوم ژانويه 2013 در دانمارك روي پرده سينماها مي‌رود.

فيلم «شكار» ساخته‌ي «توماس وينتبرگ» به نام «شكار» كه برنده‌ي جايزه‌ي جايزه كليساي جهاني كن شد، از تاريخ 10 ژانويه 2013 در دانمارك و از اول فوريه 2013 در سوئد نمايش داده خواهد شد.