۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

توصيه‌هاي سردار نقدي به آمريكا

پس از اخراج آمريكايي‌ها از خاك عراق و از هم پاشيدگي خط دفاعي آمريكا براي حفاظت از صهيونيست‌ها در خاك عراق، آمريكا به دنبال ايجاد خطي جديد در سوريه است تا از رژيم اشغالگر قدس در مقابل حركت محتمل مردم شرق جلوگيري نمايد و اين دستپاچگي آمريكا نيز با مقاومت ملّت شجاع سوريه به شكست استكبار منجر خواهد شد.
کد خبر : ۶۶۲۸۰

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در گفت‌وگوي زنده با مردم لبنان از شبكه المنار گفت: جنجال بيهوده غرب در خصوص مباحث هسته‌يي ايران كه آن‌ها به صلح‌آميز بودن آن به خوبي واقفند، براي آنست كه مانع درخشش الگو شدن جمهوري اسلامي ايران در جهان شوند.

وي با مرور وضعيت ايران، قبل و پس از انقلاب اسلامي تصريح كرد: ملّتي كه اكثريت آن بي‌سواد مطلق بودند اينك در رتبه‌هاي بالاي علمي جهان قرار دارد و اغلب نيازهاي اصلي خود را خود دريايي توليد مي‌نمايد و اين بزرگترين تهديد براي استكبار به شمار مي‌رود.

وي تسلط بر منابع كشور ها و غارت ثروت ملّت‌ها را اصلي‌ترين هدف آمريكا دانست و اظهار كرد: ساختن پرونده موهوم هسته‌يي يك بازي صرفاً سياسي است و ربطي به مسايل فني و صنعتي ندارد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با تبريك ايام پيروزي مردم لبنان و فرار صهيونيست‌ها از خاك لبنان اشاره كرد: استكبار به خوبي مي‌داند كه جمهوري اسلامي نيازي به بمب اتم ندارد؛ چراكه بمب اتم، ايمان ما و ملّت‌هاي به پا خواسته‌اي هستند كه هر روز در دل دشمن منفجر مي‌شوند. ملت‌هاي آزاده، ما را از بمب اتم بي‌نياز مي‌كنند.

وي 1+5 را تحت سيطره صهيونيست‌ها دانست و با اشاره به دور بعدي مذاكرات گفت: از آن‌جايي كه آن‌ها از خود اراده‌اي نداشته و به دنبال تامين خواسته‌هاي صهيونيست‌ها هستند، علي‌رغم پيشنهادات كامل ايران؛ براي كسب تكليف به كشورهاي‌شان بازگشتند.

وي با اشاره به شكست غرب پس از انتخابات اسفندماه گذشته و شتابزدگي آنان براي آغاز مذاكرات گفت: براي آن‌كه قيمت نفت بالا نرود غربي‌ها بار ديگر به مذاكرات روي آوردند.

خبرنگار پرسيد پس شما كه مي‌دانيد آن‌ها به خاطر كاهش قيمت نفت مذاكره مي‌كنند چرا اين فرصت را به آن‌ها مي‌دهيد؟

نقدي پاسخ داد: اقناع افكار عمومي جهان براي ما از چند دلار بالا رفتن قيمت نفت بيشتر ارزش دارد، مردم دنيا بايد بدانند ايران هميشه طرفدار منطق و گفت‌وگوست و اين غربي‌ها هستند كه در گفت‌وگو و حل مسائل از طريق منطقي كم مي‌آورند.

خبرنگار پرسيد: علت به نتيجه نرسيدن مذاكرات بغداد چه بود؟

رييس سازمان بسيج پاسخ داد: اولاً نبايد انتظار داشته باشيد اين مذاكرات به زودي به نتيجه برسد، در ثاني علت اصلي به نتيجه نرسيدن اين بود كه طرف‌هاي مقابل تصور غلطي از نتيجه تحريم‌ها داشتند و خيال مي‌كردند تحريم‌ها ما را از پا درآورده و آماده تسليم هستيم وقتي با صلابت طرف ايراني مواجه شدند فهميدند كه ارزيابي‌شان غلط است و چون اصلاً چنين انتظاري نداشتند متوقف شدند.

خبرنگار پرسيد يعني واقعاً تحريم‌ها تاثيري نداشته است؟

نقدي جواب داد: چرا تاثيرات زيادي داشته و اين تاثيرات مثبت بوده و روز به روز ما را تقويت كرده است.

وي، تحريم‌ها را علّت اصلي بالندگي و رشد علمي در كشور دانست و گفت: پيشرفت چشمگير خود را در مسايل علمي و رشد اقتصادي، مديون همين تحريم‌ها هستيم. اگر رييس‌جمهور آمريكا دستش به خون ملت‌هاي جهان خصوصاً عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين آلوده نبود، اگر شكنجه‌ها را سامان نداده بود به او بخاطر خدمتي كه به ملت ايران كرده است مدال ملّي مي‌داديم خدمتي كه رييس‌جمهور آمريكا با تحريم به اقتصاد ايران كرده، هيچكس نكرده است.

وي در پاسخ به سوال مجري شبكه المنار درباره تهديد جمهوري اسلامي ايران به حمله از سوي رژيم اسرائيل گفت: اين يك شوخي بيشتر نيست و اسرائيل در اين حد و قواره نيست كه ايران را تهديد نظامي كند.

خبرنگار گفت كه حالا اگر حمله كرد چه مي‌كنيد؟

نقدي گفت: اسرائيل قادر نيست حتي يك روستاي كوچك از نوار غزه را اشغال كند. اول يك دهات از غزه را بگيرد، نگهدارد تا بفهميم كه قدرت دارد و بعد از اين حرف‌ها بزند و يقيناً كوچكترين خطاي او آخرين خطايش خواهد بود و تجاوز احتمالي اسرائيل به جهان اسلام تنها نتيجه اش فروپاشي اسرائيل و آزادي قدس مي‌باشد.

وي اثر تهديدات اسرائيل را جز دلداري دادن به طاغوت‌هاي دست نشانده منطقه ندانست و گفت: امروز تمام مردم منطقه براي محو اين غده سرطاني آماده شده‌اند و عكس‌العمل به هر تجاوز احتمالي آزادي قدس شريف خواهد بود.

وي بيداري اسلامي را پيام‌هاي حضرت امام خميني رحمه الله عليه و بازتاب مقاومت حزب‌الله لبنان و غزه قهرمان توصيف و خاطرنشان كرد: بخش اعظم انرژي فسيلي جهان زير پاي آزادي‌خواهان و طرفداران انقلاب اسلامي است و اين اقتدار روز به روز در كشور هاي منطقه بيشتر و عميق‌تر خواهد شد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در پاسخ به سوالي مبني بر مواضع ايران درباره سوريه گفت: همان‌طور كه امام خامنه‌اي عزيز فرمودند ما از كساني كه با صهيونيست‌ها در هر جاي دنيا مبارزه مي‌كنند حمايت مي‌كنيم؛ لذا حمايت ما از مردم سوريه تا زماني‌كه رو در روي اسرائيل ايستاده‌اند امري طبيعي و البته غيرقابل معامله است.

وي به دلايل نقشه شوم استكبار در سوريه اشاره كرد و ادامه داد: پس از اخراج آمريكايي‌ها از خاك عراق و از هم‌پاشيدگي خط دفاعي آمريكا براي حفاظت از صهيونيست‌ها در خاك عراق، آمريكا به دنبال ايجاد خطي جديد در سوريه است تا از رژيم اشغالگر قدس در مقابل حركت محتمل مردم شرق جلوگيري نمايد و اين دستپاچگي آمريكا نيز با مقاومت ملّت شجاع سوريه به شكست استكبار منجر خواهد شد.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره تعامل ايران اسلامي با كشورهاي حاشيه خليج فارس گفت: جمهوري اسلامي همواره از سر دوستي و وحدت با كشورهاي منطقه رفتار كرده و در مقابل برخي مواضع افراطي سران دست نشانده اين كشورهاي كوچك؛ آنان را از تندروي‌ها پرهيز داده و پاسخ ها را متوجه عامل اصلي يعني آمريكا نموده است؛ چراكه بسياري از اين كشورها در حقيقت تحت اشغال آمريكايي‌ها هستند.

وي در پاسخ به سوال مجري شبكه المنار پيرامون حمله آمريكا گفت: ايران در دهه 70 ميلادي كه آمريكا در عرصه ديپلماسي نفوذ بالايي داشته و به لحاظ اقتصادي و اقتدار نظامي و نفوذ مردمي در اوج بود، آمريكا را شكست داد. يقيناً اينك كاربرد سلاح نظامي، زنگ زده و امكان كاربرد سلاح احتمالي غيرقابل قبول و بسيار بسيار ضعيف است.

نقدي با اشاره به فروپاشي آمريكا به عنوان عامل اصلي جنايت‌ها در سراسر جهان، خاطرنشان كرد: امروز حتّي سران جنايتكار آمريكايي از حمايت مردم خودشان نيز برخوردار نبوده و مردم آمريكا، حكّام‌شان را يك درصدي مي‌دانند.

وي خطاب به ملت مقاوم لبنان و نيروهاي حزب‌الله و رهبر سازش‌ناپذير و تاريخي مقاومت لبنان گفت: آمريكا مجبور است كه پايگاه‌هاي نظامي‌اش را از سراسر جهان جمع كرده و تمامي ناوهايش را نيز برگرداند و از ساحت ملّت‌هاي دنيا به خاطر جنايات خود رسماً عذرخواهي كند.