۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

واکنش اخوان به حکم دادگاه مبارک

در حالي كه هزاران تن از مردم مصر با حضور در ميدان التحرير اعتراض خود را نسبت به تبرئه مبارك و دو پسرش از اتهامات فساد مالي و صدور حكم حبس ابد عليه وي نشان دادند اخوان‌المسلمين مصر خواهان برگزاري نشست فوري گروه‌هاي انقلابي در اين زمينه شد.
کد خبر : ۶۶۳۸۸

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، تظاهركنندگان مصري با حضور در ميدان التحرير واقع در مركز قاهره اعتراض خود را نسبت به تبرئه شدن حسني مبارك، رئيس جمهوري سابق مصر و جمال و علاء دو پسر وي از اتهامات مربوط به فساد مالي و تبرئه معاونان وزير كشور اسبق مصر از اتهام كشتار تظاهركنندگان اين كشور نشان دادند.
مردم مصر در پاسخ به درخواست ائتلاف‌هاي انقلابي در اعتراض به احكام صادره در دادگاه جنايي قاهره خشم خود را نسبت به صدور حكم حبس ابد براي مبارك و تبرئه دو پسر وي ابراز كرده و خواهان قصاص وي شدند.

تظاهركنندگان شعارهاي "حكم دادگاه مصر باطل است" ، " مردم خواهان براندازي نظام هستند" و "انتخابات و حكم دادگاه باطل است" سردادند و اعلام كردند كه انقلاب 25 ژانويه همچنان ادامه دارد و شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر بايد بركنار شود.

ميدان الساعه واقع در دمنهور نيز شاهد برگزاري بزرگترين تظاهرات در اين منطقه از زمان وقوع انقلاب مصر بود. تظاهركنندگان تصاوير شهداي انقلاب اين كشور را در دست داشتند. در اين تظاهرات اعضاي گروه‌هاي مختلف مصري از جمله اخوان‌المسلمين نيز حضور داشتند.

از سوي ديگر اخوان‌المسلمين مصر با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه صدور احكام دادگاه عليه حسني مبارك و معاونان وي "شوك برانگيز" بوده است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: خانواده شهدا و ملت مصر نسبت به اين احكام صادره شوك زده شدند و اين سوال بار ديگر مطرح مي‌شود كه چه كسي باعث كشته شدن شهداي انقلاب مصر شده است.

در ادامه بيانيه اخوان‌المسلمين تاكيد شده است: ما شاهد ممانعت از ارائه ادله محكمه پسند به دادگاه بوده‌ايم و بدين ترتيب خون شهداي انقلاب پايمال مي‌شود و قاتلان جنايتكار محاكمه نمي‌شوند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: معناي اين حكم آن است كه تنها سر نظام سابق قطع شده و باقي آن پا برجا است. مردم مصر بايد نسبت به انقلابشان احساس خطر كنند. از تمام گروه‌هاي ملي و انقلابي مي‌خواهيم تا نشستي فوري براي بررسي اين مساله برگزار كنند.

 

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند