۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰

پاسخ مصباح یزدی به رفسنجانی

در صدر اسلام نیز عده‌ای به ظاهر مسلمان، حکومت نبوی را در قالب رقابت‌های سیاسی عادی ارزیابی می‌کردند و به دنبال بازستاندن قدرت از بنی‌هاشم بودند.
کد خبر : ۶۶۴۴۵

به گزارش صراط به نقل از جام نیوز، وب سایت "دیگربان" (Digarban) یکشنبه 14 خرداد (June.03) نوشت: «محمدتقی مصباح یزدی اظهارات 10 روز پیش اکبر هاشمی رفسنجانی را مبنی بر اینکه "بی‌اعتقادان به مبارزه با محمدرضا شاه پهلوی هدایت برخی گروه‌های افراطی و تندرو را در دست گرفته‌اند" ، بدون آنکه نامی از هاشمی ببرد پاسخ داد.»

این وب سایت ادامه داد: «آقای هاشمی دوم خرداد در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد این اظهارات را که بعد‌ها رسانه‌ها مصباح یزدی را مخاطب اصلی آن اعلام کردند٬ بیان کرده بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: متأسفانه شاهدیم کسانی که اعتقادی به مبارزه با شاه نداشتند و یا آن را بی‌فایده و غیرضروری برمی‌شمردند، امروز مستقیم و یا غیرمستقیم هدایت برخی گروه‌های افراطی و تندرو را در دست گرفته‌اند و برای کشور راه‌حل تجویز می‌کنند.»
طبق این گزارش، 10 روز پس از این اظهارات٬ آقای مصباح یزدی در جمع گروهی از سپاهیان اصفهان گفته است: «همانطور که در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی کسانی صداقت نداشته و به دنبال کسب قدرت بودند، امروز نیز عده‌ای به دنبال مصادره انقلاب به سود منافع خود هستند.»

از قول آیت الله مصباح یزدی افزود: «در زمان انقلاب حتی کسانی بودند که امام (ره) را به عنوان ایدئولوگ انقلاب قبول نداشته و صرفا ایشان را وسیله‌ای برای اسقاط شاه می‌دانستند. پس از انقلاب برخی از همین افراد به پست‌های مهمی در نظام دست پیدا کردند و اکنون نیز منتظر فرصت هستند.»

وی همچنین گفته است: «در صدر اسلام نیز عده‌ای به ظاهر مسلمان، حکومت نبوی را در قالب رقابت‌های سیاسی عادی ارزیابی می‌کردند و به دنبال بازستاندن قدرت از بنی‌هاشم بودند.»

ناگفته پیداست که رسانه های بیگانه به شدت از اختلاف نظر شخصیت های صاحب نفوذ نظام به نفع اهداف شوم خود سوءاستفاده می کنند.

نظرات بینندگان
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
کار نیکان را قیاس از خود مگیر
بنده کاری ندارم که کی درست میگوید و حق با کیست، صلاحیت این کار را هم ندارم، ولی قیاس رویدادهای این زمان با آنچه در صدر اسلام گذشته، هرچند در بعض موارد به درک بهتر اوضوع کمک میکند، در تمام شئون و جزئیات قابل استنتاج نیست، و مسئولین بهتر است در وقایع مختلف استدلالهای خود ارائه کنند و با قیاسهای از این قبیل بار اثبات را از دوش خود برندارند و بدوش تاریخ اسلام نگذارند.
مهدي از قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
اولا «آيت الله» مصباح يزدي.
ثانياً اگر سوءاستفاده دشمن از هر اختلافي، سبب سكوت باشد، پس پيشنهاد ميدهم جواب ديروز آقا به حرفهاي رفسنجاني در مورد بيداري اسلامي رو هم نقد بفرماييد! اساسً طبق استدلال شما، ساكتين فتنه، كاملاً عاقلانه رفتار كرده اند!!
چقدر ساسي كار هستيد شما!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خوب شد گفتی صراط وگرنه .....
چرا از بی عرضگیت و ترست وقتی هاشمی این حرفارو زد فقط مثل سیب زمینی وایستادی نگاه کردی حالا که یکی جوابشو داده کاسه داغتر از آش شدی
معلومه که این کامنتو منتشر نمیکنی یا با سانسور منتشر میکنی
سید حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
هاشمی سند انقلاب است و امام فرمودند نهضت زنده است چون هاشمی زنده است. کسانی در کمین نشسته اند که سابقه مبارزاتی ندارند و سردسته افراطیون هستند نه یاران امام که طعم زندان و مبارزه را چشیده اند و همواره مورد غضب دشمنان دین و انقلاب بوده اند . خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
هاشمی سند انقلاب است و یار دیرین رهبری . آنهایی که در پی ایجاد اختلاف میان شاگردان امام هستند به دنبال فرصت هستند نه خادمین صادق مردم و انقلاب . مردم عاقل تر از این حرفا هستن
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
درود و سلام خداوند بر ایت الله مصباح که همواره در جهت روشنگری و هدایت نسل جوان همت میگمارند و به تعبیر امام خامنه ای مطهری زمان هستن و اگر عده ای فکر کرده اند با اینگونه تخریبها میتوانند از محبوبیت ایت الله بکاهند در توهم به سر میبرند
ميرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
و رحمت خدا به شير پاكي كه تو خوردي ...