۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲

شکست ناباورانه ایران برابر استرالیا

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر استرالیا مغلوب شد.
کد خبر : ۶۶۵۶۱

به گزارش صراط به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران امروز در سومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر استرالیا قرار گرفت و نتیجه را با حساب 3 بر یک به حریف خود واگذار کرد. این بازی در حالی آغاز شد که در تمرین روز گذشته زرینی و موسوی به ترتیب از ناحیه پا و انگشت دست مصدوم شده بودند و حضور آنها در این مسابقه در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما با تلاش پزشک تیم این دو بازیکن به دیدار برابر استرالیا رسیدند.

شاگردان ولاسکو در دو مسابقه گذشته خود برابر تیم‌های کره‌جنوبی و چین به برتری رسیده بود و در این مسابقه به دنبال پیروزی برابر سومین تیم آسیا می‌گشتند، اما موفق نشدند.

تیم ایران گیم نخست را با ترکیب معروف، قائمی، موسوی، زرینی، غفور و ظریف آغاز کرد. در این گیم ملی‌پوشان ایران در دفاع روی تور بسیار عالی ظاهر شدند؛ دفاع‌هایی که در بیشتر مواقع با 3 بازیکن انجام می‌شد.

زمانی که نتیجه بازی 6 بر 2 به سود ایران بود، اوریاته، سرمربی استرالیا درخواست وقت استراحت فنی کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند، اما این وقفه سودی نداشت چراکه بازی 8 بر 3 به سود ایران شد و دو تیم روانه وقت استراحت فنی اول شدند.

دفاع‌های خوب شاگردان ولاسکو تا امتیاز 16 برای ایران ادامه داشت، شانزدهمین امتیاز برای ایران هم با تک دفاع امیر غفور کسب شد تا تیم ایران اختلافی 6 امتیازی با حریف خود ایجاد کند و تیم‌ها به وقت استراحت دوم بروند. وقتی بازی 18 بر 11 به سود ایران شد بازهم اوریاته با گرفتن وقت استراحت وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کرد تا اختلاف کمتر شود.

بیست‌یکمین امتیاز برای ایران را سعید معروف با زیرکی و رد کردن توپ به‌دست آورد و در ادامه زرینی با یک حرکت ترکیبی امتیاز 22 را برای شاگردان ولاسکو به ارمغان آورد. موسوی با پاس کوتاه معروف و زدن آبشار دقیق توانست امتیاز 25 را برای ایران کسب کند تا گیم نخست مسابقه با حساب 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

گیم دوم هم مانند گیم اول با امتیازگیری استرالیا آغاز شد. پس از خراب کردن سرویس توسط قائمی، زرینی با زدن توپ به بیرون از زمین امتیاز 3 را برای استرالیا به همراه داشت؛ در ادامه غفور توپ را به خارج از زمین زد و شاگردان اوریاته امتیاز سرویس گرفتند تا نتیجه بازی 5 بر یک به سود استرالیا شود و ولاسکو در خواست وقت استراحت کند تا وقفه‌ای در بازی ایجاد شود.

بلافاصله پس از بازگشت تیم‌ها به زمین ایران توانست امتیاز کسب کند. بازی خوب استرالیایی‌ها ادامه داشت و توانستند با کسب امتیاز 8 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول شوند. دهمین امتیاز را نادی را از دست دادن سرویس تقدیم حریف کرد. پانزدهمین امتیاز را شاگردان ولاسکو با اشتباه در جاگیری به حریف دادند و در ادامه با آبشارهای نادی و غفور اختلاف امتیاز به 3 رسید و بازی 15 بر 12به سود استرالیا شد.

وقتی شاگردان ولاسکو امتیاز خود را به 13 رساندند اوریاته احساس خطر و درخواست وقت استراحت کرد. توماس ادگارد امتیاز 16 را برای استرالیا به‌دست آورد و تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز 14 بر 16 به سود استرالیا فیاضی جایگرین زرینی شد. زمانی که بازی 19 بر 15 به سود استرالیا شد ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد. در این گیم شاگردان ولاسکو مغلوب دفاع بلند قامت استرالیا شدند و باوجود اینکه مباشری هم در امتیاز 23 بر 17 وارد میدان شد، اما حضور وی هم تاثیر چندانی نداشت و استرالیایی‌ها توانستند با حساب 25 بر 18 این گیم را به سود خود خاتمه دهند.

در گیم سوم بازهم امتیازگیری توسط استرالیایی‌ها آغاز شد. از دست دادن سرویس و اشتباه در دریافت‌های اول موجب شد تا بازهم سفیدپوشان استرالیا به امتیاز 5 برسند. شاگردان ولاسکو بازی را به تساوی کشاندند، اما بازهم از دست دادن سرویس توسط غفور موجب شد تا استرالیا 6 بر 5 از ایران پیش بیفتد.

شاگردان ولاسکو دست از سرویس‌های ریسکی برنداشتند و همین امر موجب شد تا زرینی هم سرویس را از دست دهد و در ادامه حرکت سرعتی شاگردان ولاسکو هم دفاع و بازی 8 بر 6 به سود استرالیا شد. با این نتیجه تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

وقت استراحت به سود ایران بود، چراکه شاگردان ولاسکو توانستند یک امتیاز از حریف خود پیش بیفتند، اما وقتی آبشار زرینی با تک دفاع روبرو شد، این استرالیایی‌ها بودند که 13 بر 12 از ایران پیش افتادند. از دست دادن سرویس توسط موسوی، دفاع شدن توپ‌های زرینی  و زدن یک سرویس هدفمند موجب شد تا بازهم شاگردان اوریاته اختلاف را به 3 برسانند و با رسیدن به امتیاز 16 بر 13 تیم‌ها را روانه وقت استراحت کنند.

در این گیم ولاسکو به جوان‌ترها میدان داد؛ بازیکنانی مانند قرا، فیاضی و مباشری. در امتیاز 20 بر 16 به سود استرالیا ولاسکو بازهم درخواست وقت استراحت کرد. شرایط اصلا به سود ایران پیش نمی‌رفت و شاگردان اوریاته در همه چیز برتر از ایران بودند. ولاسکو که این شرایط را به خوبی می‌دانست ترجیح داد به بازیکنان اصلی خود استراحت بدهد تا در گیم‌های باقی مانده از آنها استفاده کند. بازیکنان جوان ایران حرف چندانی برای گفتن نداشتند و در پایان گیم سوم را با حساب 25 بر 18 به حریف خود واگذار کردند تا تیم‌ها برای گیم چهارم آماده شوند.

در گیم چهارم بازهم بازیکنان اصلی تیم در ترکیب قرار گرفتند. بازهم امتیازگیری را سفید‌پوشان استرالیا آغاز کردند. دفاع‌های بلند قامت استرالیا زرینی را ناکام گذاشته بودند، اما ضربات نادی دو امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد تا بازی مساوی شود. زینگل همچنان آبشارهای زرینی را دفاع می‌کرد و پس از آن هم مصدومیت قائمی موجب شد تا بازی 5 بر 2 به سود استرالیا شود. فیاضی جایگزین قائمی شد.

از دست دادن سرویس توسط غفور و آدام وایت نتیجه بازی را 6 بر 5 به سود استرالیا کرد. اشتباه استرالیایی‌ها و ضربه تمام کننده غفور امتیاز 7 را برای ایران به ارمغان آورد تا بازی بازهم به تساوی کشیده شود؛ در ادامه توپ برگشتی از دفاع تیم ایران به خارج از زمین رفت تا استرالیا یک امتیاز دیگر کسب کند و تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند.

دو دفاع توسط فیاضی و غفور امتیاز 10 را برای ایران کسب کرد تا بازهم نتیجه مساوی شود. توماس ادگارد، بازیکن شماره 19 استرالیا در این گیم از موثرترین بازیکنان سفید‌پوشان بود و هم در دفاع و هم در حمله عملکرد بسیار خوبی داشت. شانزدهمین امتیاز را هم همین بازیکن برای استرالیا کسب کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. امتیاز 17 برای ایران توسط زرینی کسب شد و بازهم بازی به تساوی کشیده شد تا اوریاته درخواست وقت استراحت کند.

درحالی که ایران یک امتیاز از حریف خود پیش افتاده بود سفیدپوشان استرالیا توانستند بازی را به تساوی بکشانند و در ادامه از ایران پیش بیفتند تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. شاگردان اوریاته بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند اختلاف را به دو برسانند. ولاسکو دست به دو تعویضه زد و مهدوی و قرا را روانه میدان کرد، اما حضور آنها هم تاثیر چندانی نداشت و این گیم با حساب 25 بر 23 به سود استرالیا خاتمه پیدا کرد.

دیدار بعدی تیم ملی والیبال فردا از ساعت 6:30 برابر پورتوریکو انجام خواهد شد؛ پورتوریکویی‌ها از 3 مسابقه قبلی خود تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند.

نظرات بینندگان
مجتبی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۳۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
اینا هم مسخره کردن همش میبرن غولها رو میبرن بعدش به دوتا علف بچه میبازن و حذف میشن