۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
ناتوانی در اداره جوانان انقلابی

مشاوران جوانی که نماینده ، مدیرکل، مدیرعامل و رئیس شدند!

به مدیریت رسیدن بسیاری از مشاوران جوان سابق، در پست های کلیدی خارج از دولت به خوبی نشان می دهد که چهره های شاخص مشاوران جوان اوایل ریاست جمهوری احمدی نژاد چگونه از این مجموعه جدا شده و به جایگاههای اجرایی رسیدند .
کد خبر : ۶۶۵۷۳
"صراط"- با ورود احمدی نژاد به ساختمان پاستور در سال 84 گروهی جوان که وی را در شهرداری با عنوان گروه مشاوران جوان شهردار تهران همراهی می کردند به پاستور آمدند.

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، مهرداد بذرپاش نماینده کنونی تهران که از زمان شهرداری همراه احمدی نژاد است اولین رییس «گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری» بود. وی پس از مدتی به دلیل شرکت در انتخابات شورای شهر تهران از این گروه جدا شد.
پس از بذرپاش و معطل ماندن تکلیف ریاست این گروه، سرانجام عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دفتر وقت رئیس جمهور با حفظ سمت به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان منصوب شد.

در بهمن سال 88 ریاست گروه مشاورین جوان ریاست جمهوری به اسفندیار رحیم مشایی تفویض شد که این دوره تغییرات عمده ای در این مجموعه را رقم زد . ورود چهره های نزدیک به مشایی و مدافعین سرسخت وی و کناره گیری بسیاری از مشاوران جوان با سابقه عمده ترین تفاوت ایجاد شده در زمان مشایی بود.
اما در این میان به مدیریت رسیدن بسیاری از مشاوران جوان سابق، در پست های کلیدی خارج از دولت به خوبی نشان می دهد که چهره های شاخص مشاوران جوان اوایل ریاست جمهوری احمدی نژاد چگونه از این مجموعه جدا شده و به جایگاههای اجرایی رسیدند .
این روند بیانگر آن است که توانمندی افراد در مجموعه مشاوران جوان نه تنها نادیده گرفته شده بلکه رو به نابودی می رفت و مشخص نبود در صورت ادامه فعالیت برخی از مشاوران جوان در این مجموعه سرنوشت آنها به کجا ختم می شد .



بذرپاش به عنوان نماد اصلی مشاوران جوان در دولت محمود احمدی نژاد پس از جدایی از این گروه ، مدیرعاملی پارس خودرو و سایپا را تجربه کرده و به ریاست سازمان ملی جوانان هم رسید اما بعد از برکناری از مسئولیتش به سپاه رفته و قائم مقام فتاح (وزیر سابق نیرو و رئیس فعلی بنیاد تعاون سپاه پاسداران) شد. وی با شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی توانست به عنوان نماینده تهران راهی پارلمان شود .
حمیدرضا علیان که قائم مقام رئیس حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری و مشاور جوان جوانترین وزیر دولت احمدی نژاد یعنی علی اکبر محرابیان بود با شیخ الاسلامی به وزارت کار رفته و اینک مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است .
بنیامین شکوه فر نیز که مسئولیت مشاورجوان معاون پارلمانی ریاست جمهوری را بر عهده داشت اینک مسئولیت مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت را عهده دار شده است .
عبدالرسول شکیبافر مشاور جوان حاجی بابایی به مدیر کلی روستایی و عشایر وزارت آموزش و پرورش رسید .
مریم نجفی مشاور جوان وزیر نیرو به مسئولیت مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه منصوب شد .
میثم مظفر که مدتی را مشاور جوان حجت الاسلام علی اکبری رئیس سازمان ملی جوانان بود ، اینک به عنوان معاون امور مناطق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشغول به فعالیت است .
علی محمد قلی ها که از نزدیکان حاج منصور ارضی به حساب می آید سابقا در کارنامه خود مشاور جوان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دارد. وی  هم اکنون مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران است .



مصطفی منتظرالمهدی دیگر چهره سابق مشاوران جوان دولت نهم است که اینروزها در ساختمان بلند بازنشستگی شهرداری تهران نشسته است . وی که عضویت در گروه مشاوران جوان وزارت تعاون و ریاست حوزه مشاوران جوان استانداری خوزستان را تجربه کرده است اینک مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است .
ابوالقاسم جراره جوانترین نماینده مجلس نهم نیز سابق بر این رئیس سازمان جوانان هرمزگان بوده و سابقه همکاری با مشاوران جوان را هم یدک می کشد.
سرنوشت تعداد دیگری از مشاوران جوان هم اینگونه شد:
بهرام فیضی مشاور جوان اسکندی وزیر سابق جهاد کشاورزی، همراه وی به سازمان اقتصادی کوثر رفت.


میثم نیلی مشاور جوان صفارهرندی؛ مدتی مدیرکل فرهنگی وزارت کار بود.
مجدالدین معلمی مشاور جوان استاندار قم ؛ مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های کشور .
نورالدینی مشاورجوان مرکز بررسی های استراتژیک؛ دبیر شورای اطلاع رسانی دولت شد.

اینها تنها نمونه ای از سرنوشت مشاوران جوان سابق است . افرادی که با پتانسیل فراوان و با انگیزه کمک به دولت عدالت محور به بدنه دستگاههای اجرایی راه یافته و ناتوانی مدیران ارشد در مدیریت این افراد و توانایی هایشان سرانجام نتیجه ای جز خروج آنان از این مجموعه و به دست گرفتن مسئولیت های مهمتر در بر نداشت .
هرچند بسیاری از آنها به دستگاههای اجرایی ورود کرده و شغل ثابتی را برای خود دست و پا کردند اما از شاکله اصلی تشکیلات حوزه مشاوران جوان این روزها چیزی باقی نمانده است .
البته عده ای هم در این میان پله های ترقی را به خوبی طی کردند و از معتمدان این مجموعه شدند اما با پایان یافتن عمر این دولت مشخص نیست چه آینده ای در انتظارشان است؟!
اینک اما در سال پایانی فعالیت دولت دهم ، ارائه خروجی برخی از اقدامات انقلابی رئیس جمهور می تواند راهگشای بسیاری از مسائل برای قضاوت مردم شود . آمار نهایی عملکرد مجموعه هایی از جمله حوزه مشاوران جوان و سرنوشت مانورهای صورت گرفته و هزینه های خرج شده به خوبی نمایانگر واقعیات تلخ خواهد بود .

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۲
ایده احمدی نژآد مبنی بر استفاده از اندیشه های جوان همچون سایر ایده های وی..... و تنها سبب شد تا برخی از جوانان با ندانم کاریها وضعیت اسفناکی را به بار آورند کافی به روند نزولی قیمت سهام پس از ورود .... به مجموعه .... نگاه کرد هر چند که نفر بعدی بسیار بسیار بدتر از او عمل نموده است ولی تداوم این روند به ورشکستگی ... می انجامد. مدیریت توانمندی است که در ظرف زمان حاصل می شود نه یک شبه. البته برخی از این دوستان از شغل محترمانه ...... دست کشیدند و اندکی فکر خود را به کار گرفتند و این یک نکته مثبت در دولت احمدی نژاد بود که ........ها از کف خیابان جمع شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۳۴
۰
مشاور که جوان نمیشه .یادم هست مقام معظم رهبری در این باره جمله عتاب آمیزی داشتند.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
باید کار را به دست جوانان سپرد چون انگیزه زیادی دارند و افراد با تجربه سمت مشاوری را بر عهده بگیرند ولی اینجا بر عکس شده
عامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱۷
۱
یاد اون جوک افتادم به یه بابایی گفتند اگر رئیس جمهور شدی چه کار میکنی؟ گفت: اول برای پسرم توی وزارت نفت یه کاری دست و پا میکنم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱
۴
میشینین دقیق آمار در میارین یه چیزی مینویسین میزنین هیچ حرفی هم توش نیست
دمتون گرم
منظورتونو خوب رسوندین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۹
۰
موج سواریه هنریه که امروزه هر کسی نداره و خیلی هنر میخواد که بفهمی کی باد موافق میوزه و تو باید روی کدوم موج سوار بشی تا به سر منزل مقصود برسی . این هم یه موجی بود که اومد و رفت تا موج بعد .
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۴
۱
علی آقا کامنت منو درج نکردی اما طوری میگم که برات مفسده به حساب نیاد !
یکی از همین آقایون مشاور جوانی که نام بردی ، با مدرک فوق دیپلم آقای دکتر صداش میکردن !
چطور ؟
لیسانس و فوق لیسانس ش جعلی بود و با این مدارک برای دکترا می خوند !
گند مدارکش درومد و انفصال از خدمت شد و از مجموعه محل اشتغالش رفت منتها با صعود به مدارج بالاتر !
امین زند هبه عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
ممل جان:
باز خوبه گند کاراش دراومد و انفصال از خدمت شد"
اتفاقا یکی توی مجلس داریم مشابه همین مورد" ....." میگن دکتره !!!!!
ولی بدون فوق لیسانس رفته دکترا گرفته"کلی هم مدرک هست که اینو نشون میده" ولی هروقت میاد یه حرفی بزنه که توجیه کنه،خرابتر میشه"
از ولایتمداران نمونه هم هست" در مقابل انحراف و فتنه هم موضع گرفته !!!!
میشناسی که؟؟؟!!!
خوشحال میشم نظرت رو بگی!!!
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
امین جان شما هم عقد اخوت نداری احیانا که...
اشتباه اینها رو پشت اشتباه دیگران نمی شود پنهان کرد
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
امین اگه درست کامنتمو بخونی متوجه میشی منظورم اینه که هیات تخلفات اداری انفصال از خدمت براش زد اما دوستای محبوبت بردنش به جای دیگه ، .....!! نمیتونم برات جزئیات شو اینجا بنویسم تا بفهمی برای کیا زنده هستی !
............. علی آقا میدونه میتونی ازش بپرسی !! اگه آدم کاردرستی باشی ! بهت میگه اسمشو !
اون آدم و آدمایی که مدعی هستی قطعا ولایتمداریش از جنس موسوی و کروبی و 11 روزه ! هست ! وگرنه ولایتمدار واقعی اهل این کارا نیست
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
سلام عزیز و ممل جان:
حرف شما متین" اشتباه هیچکدام قابل پنهان کردن نیست!!!
ولی آیا با این نماینده مجلس هم مطابق جناب کردان و این آقای که حکم انفصالش رو زدند"رفتار شده؟؟؟؟؟؟؟
چرا بعضی آقایون پشت نام ولایت و رهبری پنهان میشن؟؟؟؟؟
بهش میگن چطور دکترا گرفتی؟؟ ...........!!!!!!! این درسته؟؟

ممل عزیز: بعداز ............"یادآوری کوچک!!!نفر دوم لیست جبهه ای که تحت عنوان ولایتمداران برای من آوردی، همین جناب .......... بود!!!!!
_________________________________
اگه جعل مدرک است" چه اونی که ولایتمداره !! چه اونی که منحرفه" دوتاش رسیدگی بشه" حرف ناحقیه؟؟؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مملی تو از کجا میدونی "علی آقا"میدونه!؟
آشناشونی!؟
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
امین آقا مسائلی رو مطرح میکنی که من در موردش اظهارنظری نکردم و اینکه چرا اون برخوردی که با کردان کردن با اون نکردن رو برو از خودشون بپرس منتها نگو اون ولایتمداره ! چون صرف گفتن اینکه من ولایتمدارم ! دلیلی بر ولایتمدار بودن فرد نیست ، اح .......... هم هزاران بار ! گفته من ذوب شده در ولایتم ! و اصلی ترین شعار انتخاباتی ش هم همین بود !
اما عمل مهمه که با عمل فرد باید بفهمی آدم ولایتمدار کیه.

نورا خان برات متاسفم که خودتو ذلیل و اسباب خنده کردی با کل کل کردنای زشت و مسخره با امین
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
صراط خب چه سانسوریه آخه؟؟!!!
ممل جان:
داری زیر حرفات میزنی"
تو قبل انتخابات واسه من یه کامنت گذاشتی که گفتی (...... و .......) ولایتمدار هستند!!!!!
اون از اولی که ................................."
اینم از این که ..........................ولایتمدار دومی !!!!
همین آقای ..... !!!!!! توی دارودسته شماست!!!! توی همه جلسات هم هست! همه اونو بعنوان یه ولایتمدار اصولگرا و معتقد میشناسن،چطور میگی نیست؟؟؟؟؟
وقتی امثال این آقا و ......... ناجوانمردانه احمدی دلاور رو تخریب میکنند،چی؟؟؟ اون موقع ولایتمدار هستند؟؟؟
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
در ضمن آقا ممل:
نورا خان !!! یار شماست"بیخود نچسبونش به من"
کبوتر با کبوتر!!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
مملی
اولا نورا جان نه نورا خان!
درثانی چون احترامت رو دارم جوابت رو نمیدم.
محمد (ممل)
|
Iran (Islamic Republic of)
امین جان من هیچکسی رو مطلقا تایید نکردم و نمیکنم ، مثلا برخی از تفکرات م و ت و .... رو قبول دارم و شاید برخی از رفتارا و برخورداشونو نه .... هرچند برخی از رفتارهای م..... رو اصلا سیاست ... میدونم که عقل تو (در خصوص اون رفتارهای شگفت انگیز و غیرقابل قبول م......) به اونجاها قد نمیده ، در واقع امثال م و ت انسان هستن مثل من و تو و دارای اشتباه و نقص ، منتها مهم اینه که این نقص و اشتباه به انحراف کشیده نشه ، اما قطعا و تقریبا ا ....... رو اصلا قبول ندارم !!

نورا اتفاقا اشتباه تایپی بود که ج تبدیل به خ شد !! اینکه با عصبانیت برات نوشتم شما بذار به حساب نیت و نگاه مثبت من به شان و احترام و منزلت هموطنای ندیده م ... چون احساس کردم با کامنتایی که با امین رد و بدل میکنی واقعا داری زرد میشی

آقای امین زنده نورا و نوراها هموطن من هستن و قطعا ماییم که یار همدیگه هستیم در شرایط حساس و سرنوشت ساز ... و خداوند متعال انسانهارو با تفکرات مختلف آفریده ، مهم اینه که سعی کنیم ما با هم با احترام برخورد کنیم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اوکی مملی.دیگه جوابشو نمیدم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۴
۰
کسی با مدیر جوان مخالف نیست. مردم و کارمندان ادارات با مدیر کم تجربه و کم سواد مشکل دارند. چطور جوانی که سابقه کارمندی هم ندارد یک شبه در سازمان یا وزارتخانه مدیرکل میشود؟ کلی کارمند و مردم باید زجر بکشند تا آقا کار یاد بگیرد.
متاسفانه در این هفت ساله خیلی از آقایان پر ادعا به ناحق مدیرکل شدند در حالی که به این جناح و آن جناح وابسته بودند و سابقه مفید و روشن نداشتند. البته خدا در جایگاه حق نشسته و بعد از پایان کار این دولت عاقبت خیلی از افرادی که به ناحق مدیر شدند دیدنی است.
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۴
۰
جالب است که
چند وقت یکبار ایمیل میزنید نظر شما غیر قابل انتشار
چرا یش را هم نمی نویسید
آدم یقین می کند عقد اخوت ندارید با کسی
نه برای اینکه نظر مثل منی منتشر نمی شود
که خود شما واقفید که مصلحتتان و دوستانتان
عقد بسته اید
اخوت که نه
شاید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۰
۳
با سلام.من تعجب میکنم چطور براحتی قضاوت میکنیم توی همین جوونا دیدم جوونی و که با سن کم از تمام مدیران با سن و سال بالا بهتر کار کرده.چون هم برعکس نظر شما تجربه داشته و هم در وهله ی اول خدا.تو رو خدا به خودتون رحم کنید.چر اهمیشه فقط در مسند قضاوت بدون تقوا نشسته این ویک بار هم مشوق باشیم
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۲۰:۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
خوب بنظر شما با اینها چه کار باید می کردند? باید میزدن تو سرشون!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۳
۰
از اوضاع اموزش و پرورش چه خبر؟
سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
اخبار خوبی نمیرسه
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
در کل جالب بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
مشاور باید چیزی فراتر از دانسته های مدیر داشته باشد تا او را یاری کند و در این راه معمولا از افراد موفق و دارای پیشینه علمی و با تجربه استفاده می شود . این انتخاب ها چه توجیهی دارد ؟
تراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۱
از نورا چه خبر
میگن شهید شده
بی رانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۳
۰
بابا مهرداد بذرپاش تو دیگه کی هستی! قهرمان قهرمانان؟ پهلوان پهلوانان؟ پرنده ای اعجاب انگیز؟ واتو واتو؟ تسوکه؟ میتی کومان؟ماشاالله به این همه همت! ماشاالله به این همه تلاش! ماشاالله به این همه لیاقت! ای کاش فقط یک جوان دیگه مثل آقا مهرداد داشتیم تا اون موقع با هم میشدن دو تا! آقا مهرداد !لطفا راه پیشرفت رو به ما هم یاد بده!(اینجانب با مدرک فوق لیسانس معماری هنوز دارم دنبال کار میگردم)
alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۰
۱
سلام وارادت بسیاربه جابودازمشاوران جوانی که به دلیل اعتقادوولایتمداری ازمشاوران جوان استعفادادندهم یادی میکردیدمن جمله اقای فوقی که رییس مشاوران جوان استانداری اصفهان بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فوقی جان، خیلی تابلویی بابا، حداقل اسم چند نفر رو می اوردی کهاینقدر تو چشم نباشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۰
۱
مشاوران جوان ایده بسیار خوبی از جانب احمدی نژاد بوده، تا چند سال اول هم خوب کار می کردن. اما نمی دونم این آخریا .........
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید