۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

نه بزرگ فوتبال‌ایران به امارات و بحرین

انتخابات آتی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای ایران حساسیت های زیادی خواهد داشت.
کد خبر : ۶۶۸۰۳
به گزارش صراط به نقل از ندای انقلاب، انتخابات آتی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ایران حساسیت های زیادی خواهد داشت.

از همین حالاکاندیداهای ریاست AFC یارکشی خود را آغاز کرده اند. از غرب آسیا، بن علی رئیس فدراسیون فوتبال بحرین، کاندید خواهد شد و رقابت تنگاتنگی با "سرکال"، رئیس فدراسیون فوتبال امارات خواهد داشت.

بن علی، نایب رئیس فیفاست و از همین حالا، با هزینه های هنگفت، برای ریاست AFC دندان تیز کرده است. این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که ایران، مهره مهمی در غرب آسیا به حساب می آید. به دلیل شرایط سیاسی حاکم بین این دو کشور و جمهوری اسلامی ایران، هر دو کاندیدای غرب آسیا، از همین حالا تمام تلاش خود را کرده اند تا رای ایران را به دست بیاورند.

بحرین به دلیل شرایط نامناسب سیاسی اش، همواره مقابل ایران بهانه تراشی می کند. بن علی که سال گذشته به تهران سفر کرده بود، هرگز نتوانست برای نایب رئیسی فیفا رای ایران با با دلارهایش بخرد.به همین دلیل، در انتخابات آتی نیز فدراسیون فوتبال هیچ دلیلی برای حمایت از اوندارد. درباره سرکال و امارات نیز، داستان به همین شکل است. بعد از لغو بازی دوستانه دو کشور به دلیل سفر محمود احمدی نژاد به جزیره ابوموسی، روابط فوتبالی وسیاسی دو کشور، دستخوش تحولات زیادی شد. فدراسیون فوتبال ایران، علاقه ای به حمایت از سرکال نیز ندارد. با توجه به این شرایط، به احتمال فراوان علی کفاشیان درانتخابات آتی ریاست AFC از کاندیدای شرق آسیاحمایت خواهد کرد.
نظرات بینندگان
شعبانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۴
۰
چی بگم!
تهرانيان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۶
۰
قبلا اماراتي ها نه گفتند .حالا ايران .ايران به اين نه افتخار نكنه چون قبلش نه اول رو شتيده .كاش ما اول نه ميگفتيم