۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

امیدواری محسن رضایی به مجلس نهم

از افراد توانمند و دلسوز به نظام باید استفاده شود و هر کسی باید سرجای خود باشد، تا کشور توسعه یابد.
کد خبر : ۶۶۸۸۶
به گزارش صراط به نقل از فارس، محسن رضایی چهارشنبه شب در بدو ورود به خرم‌آباد در میان اقشار مختلف مردم این شهرستان در مسجد علوی، ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: مشکلات اقتصادی باید از سر راه ملت ایران کنار بروند.

وی با بیان اینکه کشور ما امروز هیچ گونه مشکل اقتصادی ندارد، افزود: موانع سر راه مردم باید برداشته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امکاناتی که امروز کشور دارد، در دوران جنگ 10 درصد از آن را نداشت.

رضایی با بیان اینکه امروز ما 3,5 میلیون نفر دانشجو داریم، اظهار داشت: امروز در سطح کشور 900 مرکز دانشگاهی، 100 هزار استاد و مدرس وجود دارد.

وی به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، زیرا تحریم اقتصادی می‌تواند اقتصاد ما را بهبود بخشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: محور اقتصاد باید مردم باشد و متناسب با طبیعت هر استان باید حرکت کنیم.

رضایی با بیان اینکه اگر هر کسی سر جای خود قرار گیرد مطمئن باشید مملکت هیچ مشکلی ندارد، یادآورشد: از افراد توانمند و دلسوز به نظام باید استفاده شود و هر کسی باید سرجای خود باشد، تا کشور توسعه یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مدیریت درستی داشته باشیم خواهید دید که این نظام بهترین نظام دنیا است.

رضایی در ادامه به گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان لرستانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هرجا که به بن بست می‌خوردیم این بچه‌های لرستان بودند که موانع را رفع و برطرف می‌کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسجد علوی خرم‌آباد پایگاه انقلاب اسلامی در خرم آباد است.

وی اظهار داشت: مردم لرستان در طول دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشته‌اند.

رضایی تصریح کرد: تاریخ ایران این فداکاری‌های مردم لرستان را در دوران انقلاب و دفاع مقدس هرگز فراموش نمی‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قوی‌ترین لشگری که قله‌های فتح را یکی پس از دیگری فتح می‌کرد، لشگر 57 ابوالفضل(ع) لرستان بود.

وی یادآورشد: اگر در طول 200 سال گذشته رهبری و ولایت فقیه و لشگریانی همچون لشگر 57 لرستان وجود داشت، سمرقند، بخارا، بحرین و ... از ایران اسلامی جدا نمی‌شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در هشت سال دفاع مقدس می‌خواستند که شهرهای خرمشهر، آبادان، بوستان، سوسنگرد، قصرشیرین، مهران و... را از خاک ایران جدا کنند، اما غافل از اینکه شجاع مردانی در مقابل آنها ایستاده و نگذاشتند که یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن بیفتد.

وی با انتقاد از اینکه چرا نمی‌توانیم بیکاری را برطرف کنیم، افزود: جنگ را با تمام سختی و با دست خالی پشت سر گذاشته‌ایم، باید دید که چطور شد ما در آن زمان موفق بوده‌ایم و امروز چطور است که ما در برخی جاها مشکل داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با بیان اینکه بیکاری و گرانی جدی است، خاطرنشان کرد: حدود 20 سال است که استان لرستان با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند و این در شأن این همه فداکاری و شهدای این استان نیست.

وی گفت: به مجلس نهم امیدوارم زیرا این مجلس یک مجلس با تحصیلات عالیه و ولایی است.

رضایی از دولت و مجلس خواست معضل بیکاری را به جد پیگیری و حل کنند.

محسن رضایی امروز در یادواره شهدای روستایی صاحب زمان خرم‌آباد سخنرانی می‌کند.