۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲

ملكه اي كه لشکر ندارد!

همزمان با عبور کاروان قايق‌هاي ملکه انگليس از رود تيمز لندن، جنبش جمهوري انگليس که مخالف وجود سلطنت در اين کشور هستند تظاهرات اعتراضي برپا کردند.
کد خبر : ۶۶۹۲۱

به گزارش صراط به نقل از رسالت، خشم مردم انگليس از ريخت و پاش هاي خاندان سلطنتي اين كشور و تمايل آنها مبني بر انحلال سلطنت همچنان ادامه دارد . آخرين نظرسنجي‌هاي انجام شده در انگليس نيز از کاهش محبوبيت خاندان سلطنتي در انگليس خبر مي‌دهد. بسياري از مردم انگليس دستگاه سلطنت را سازماني بي‌مصرف و هزينه‌بر مي‌دانند.مردم انگليس همزمان با برگزاري مراسم جشن شصت سالگي سلطنت ملکه اين کشور، در لندن تظاهرات ضدسلطنتي برگزار کردند. همزمان با عبور کاروان قايق‌هاي ملکه انگليس از رود تيمز لندن، جنبش جمهوري انگليس که مخالف وجود سلطنت در اين کشور هستند تظاهرات اعتراضي برپا کردند. تظاهرکنندگان که توسط نيروهاي امنيتي از ورود به حاشيه رودخانه و مسير کاروان ملکه منع شده بودند، در خيابان‌هاي لندن تظاهرات کردند تا شايد بتوانند صداي خود را به ملکه اين کشور که شصت سال است بر مسند حکومت تکيه زده، برسانند.معترضين با حمل پلاکاردهايي خواستار پايان سلطنت و تغيير نظام اين کشور به جمهوري بودند. اين افراد خواستار برابري تمام افراد جامعه و پايان نظام قدرت موروثي هستند.ملکه انگليس در حالي به شصتمين سالگرد سلطنت خود رسيده است که جنبشي مردمي براي سرنگوني وي و حذف سلطنت در انگليس شکل گرفته و به مخالفت با اين مقام صرفا هزينه‌بر پرداخته است.شبکه سي‌ان‌ان در ويژه‌نامه خود به مناسبت شصتمين سالگرد سلطنت ملکه اليزابت در انگليس، با انتشار مقاله‌اي از ادامه حکومت سلطنتي در انگليس انتقاد کرده و آن را خلاف دموکراسي دانست. "گراهام اسميت" عضو جنبش جمهوريخواهي انگليس و نويسنده اين مقاله در ابتدا مي‌نويسد:

شور و جنجالي که رسانه‌ها در رابطه با "جشن الماس" ملکه اليزابت (جشن سالگرد شصت سالگي سلطنت ملکه اليزابت) برپا کرده‌اند، مي‌تواند هرکسي را متقاعد کند که مردم انگليس در حمايت و ستايش خاندان سلطنتي خود متحد و يکدست هستند. واقعيت اين است كه در حالي که عده بسيار زيادي در انگليس نسبت به طبقه اعيان و اشراف بي‌تفاوت هستند و البته از داشتن يک تعطيلات اضافي به مناسبت اين سالگرد خوشحال هستند، ميليون‌ها نفر خواستار آن هستند تا کل ساختار سلطنت به کتاب‌هاي تاريخ بپيوندد.

کامرون در مصاحبه با سي‌ان‌ان تلاش کرد ملكه انگليس را از شرايط موجود تبرئه كند .کامرون در اين مصاحبه تلاش کرد تا ادعا کند، سلطنت در بريتانيا تغيير ماهيت داده و از يک سلطنت مطلقه، تبديل به يک مقوله دموکراتيک شده است.وي که به رغم عملکرد کشورش در طول تاريخ، ادعا مي‌کرد که هر کشوري خود بايد راه مناسب خود را در مسير حکومت دموکراتيک انتخاب کند، ملکه انگليس را نماد اتحاد ملي دانست که کاملا با دموکراسي سازگار است.کامرون که کشورش با مشکلات ناشي از بحران مالي سال 2008 مواجه بوده و دست به سياست‌هاي موسوم به رياضت اقتصادي زده است، توضيحي در خصوص هزينه‌هاي سرسام‌‌آور جشن شصتمين سالگرد تاجگذاري ملکه ارائه نکرد. كامرون در حالي سعي دارد از خاندان سلطنتي دفاع كند كه هزينه هاي سرسام آور برگزاري مراسم هاي مختلف سلطنتي در انگليس منجر به افزايش خشم شهروندان شده است.در شرايطي كه بحران اقتصادي سرتاسر انگليس را فرا گرفته است كامرون از ريخت و پاشهاي خاندان سلطنتي دفاع مي كند .بدون شك كامرون نمي تواند خشم مردم كشور خود در خصوص بحران اقتصادي را ناديده انگارد .

اتاق بازرگاني انگليس اعلام کرد دولت لندن بايد براي حمايت از رشد و رونق اقتصادي سياستهاي محرک مالي اجرا کند .اين در حالي است که دولت ديويد کامرون همچنان بر اجراي سياستهاي رياضتي با هدف کاهش بدهي و کسري بودجه تاکيد مي کند . اتاق بازرگاني انگليس در ادامه افزود بحران بدهي و کسري بودجه منطقه يورو تاثير منفي زيادي بر رشد اقتصادي اين کشور خواهد داشت . رشد اقتصادي انگليس در سال 2012 ميلادي به کمتر از 0/1 درصد خواهد رسيد .اتاق بازرگاني انگليس در گزارش قبلي خود رشد اقتصادي اين کشور در سال 2012 را 0/6 درصد پيش‌بيني
کرده بود . بر اين اساس رشد اقتصادي انگليس در سال 2013 ميلادي نيز به بيش از 1/9 درصد خواهد رسيد . انگليس در سه ماهه نخست 2012 ميلادي بار ديگر با رکود اقتصادي روبه‌رو شده است .تازه ترين بررسي هاي
بلومبرگ نيز نشان مي دهد ميزان توليدات صنعتي انگليس در ماه مي براي نخستين بار در سال 2012 با کاهش روبه‌رو شده است . صندوق بين المللي پول نيز در گزارش اخير خود خواستار اجراي سياستهاي محرک مالي براي تقويت رشد اقتصادي انگليس شده است .
ديويد کرن کارشناس ارشد اقتصادي تاکيد کرد بعيد به نظر مي رسد که رتبه اعتباري انگليس از سوي موسسات رتبه بندي بين المللي با کاهش روبه‌رو شود ولي به هر حال کاهش رشد اقتصادي تهديدي جدي است .

در حالي كه جشن‌هاي شصتمين سالگرد تاجگذاري ملكه انگليس برگزار مي‌شود، عده‌اي از دانشجويان دانشگاه آكسفورد با نصب تصوير ملكه در اين دانشگاه مخالفت كردند.اين دانشجويان به سبب آنكه تاكيد داشتند ملكه انگليس از زمان تولد از امتيازات تبعيض‌آميز برخوردار بوده از آويزان كردن تصوير وي خودداري كردند و اعلام كردند كه اين اقدام موجب مي‌شود تا ديگران نيز به انجام اين كار ترغيب شوند.در عين حال عده‌اي از سلطنت‌طلبان كه از اين اقدام خشمگين شده بودند به اين دانشجويان لقب "رياكاران ضد وطن" دادند.عده‌اي از دانشجويان دوره ليسانس در كالج دانشگاه آكسفورد قصد داشتند از طرف همه دانشجويان اين دانشگاه 200 پوند براي تصوير ملكه انگليس به منظور جشن گرفتن شصتمين سالگرد تاجگذاري وي هزينه
كنند اما ديگر اعضاي اين كالج عليه آن راي دادند.

نظرات بینندگان
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۰
۱
کسانی که شیفته نوع حکومت در انگلستان هستند
یه سوال
در انتخاب ملکه بریتانیا مردم چه نقشی دارند؟
اگه ملکه عمرش رو بده به شما ایا مردم میتونند از شاه شدن پرنس چارلز جلوگیری کنند؟
حتی اگه انتخاب غیر مستقیم هم بگید قبوله

نظام سلطنتی واسه زمان جومونگ بود که ایران از شرش خلاص شد ولی نظام مترقی بریتانیا هنوز اسیرشه
کسانی که مدعی هستند که ملکه یه مقام تشریفاتی هست بهتره یک بار در اینترنت اختیارات ملکه رو سرچ کنند
عشاق نظام انگلوساکسونی بدونند که انگلیس قانون اساسی نداره
در ضمن در بریتانیا دو مجلس وجود داره

یکی عوام که مردم انتخاب میکنند یکی مجلس اعیان است شامل روحانیون کلیسا و لردهاست که مردم در انتخاب ان هیچ نقشی ندارند
زن ها حق عضویت در مجلس اعیان ندارند
خانم های فمنیستی وطنی الان باید داد وا عدالتا سر بدند که این توهین به زن هاست توهین به نصف جمعیت جامعه انگلستان است