۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵

با "ديس لايك" ويروسي نشويد!

چند روز پيش خبري مبني بر وجود ويروسي در فيس بوك منتشر شد كه اين خبر از وجود یک اپلیکیشن (app) ویروسی پخش شده بود که کاربر تصور می‌کند با کلیک برروي آن می‌تواند گزینه دیس‌لایک را به صفحه خود اضافه کند. اما فیس‌بوک تاكيد كرده است كه چنین افزونه‌ای ندارد و این يك نوع ویروس است.
کد خبر : ۶۷۰۰۴
ايسنا، پیغام‌هایی در فیس‌بوک منتشر شده که در آن‌ها ادعا شده است كاربر مي‌تواند با کلیک گزینه دیس‌لایک (dislike) را نیز به گزینه‌های فیس‌بوک اضافه کند. اما این لینک‌ها آلوده هستند. این اپلیکیشن (app) و لینک ‌داخل آن صرفاَ راهی در جهت فریب کاربران فیس‌بوک و نفوذ به اکانت‌های اشخاص است.

کاربر با کلیک بر لینکی که عنوان آن "Enable Dislike Button" است نه تنها به طور خود‌به‌خود پیغام ویروسی را به دوستان خود نیز ارسال می‌کند، بلکه با کلیک بر آن اپلیکیشن ویروسی اجازه می‌دهد به کامیپوترش نفوذ کرده و به انجام عملیات تخریبی که می‌تواند شامل دزدی اطلاعات باشد دست بزند.

بنا بر اعلام سايت دويچه وله، این تله ویروسی در حالی اکنون در فضای فارسی‌زبانان فیس‌بوک منتشر شده است که یک سال پیش از این در فیس‌بوک پخش شده بود. در همان زمان فیس‌بوک برای راحت کردن خیال کاربران اعلام کرده بود قصد افزودن گزینه دیس‌لایک را که متضاد گزینه لایک است نداشته و ندارد چرا که همان‌طور که افزودن گزینه دیس‌لایک طرفداران خود را دارد، مخالفانی نیز دارد. مخالفانی که نگرانی آن را دارند که گزینه دیس‌لایک ابزاری شود برای نفرت‌پراکنی و زمینه‌ای برای فعالیت‌های آن دست از افراد که به دلایل مختلف در پی آزار روحی رساندن به دیگران هستند. فیس‌بوک سال گذشته اعلام کرد گزینه "دیس‌لایک" نداشته و نخواهد داشت.

انتهاي پيام