۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۰

شهیدی که حاج قاسم را شرمنده کرد

حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس طی سخنانی که در مراسم یادواره شهدای کرمان در والفجر 8 آنها را بیان کرد به دو مسئله مهم اشاره کرد: 1)آمریکا هیچگاه در عراق پیروز نخواهد شد. 2) رمز اصلی تمام عملیات های دوران جنگ.
کد خبر : ۶۷۰۴۳

به گزارش صراط به نقل از مشرق سردار حاج قاسم سلیمانی،  6 سال قبل و در آستانه 27 اُمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مراسم یادواره شهدای والفجر 8 در شهر کرمان حاضر می شود و به بیان سخنان مختلفی پیرامون انقلاب اسلامی و وضعیت آمریکا در عراق می پردازد و در ادامه سخنان خود خاطرات زیبایی را نیز از شهدای والفجر 8 نقل می کند.

سردار سلیمانی در این برنامه در تحلیل وضعیت آمریکا که چند سال از حمله آن به عراق می گذرد، می گوید: بخش اعظمی از هدف دشمنانی که به منطقه آمده اند و بیش از 150 هزار نیرو و میلیاردها دلار هزینه کرده اند انقلاب اسلامی ایران است.

آنها آمده اند تا به تعبیر خودشان یک عراق الگو بسازند و کشورهای اطراف عراق و خصوصاً جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران را به زانو دربیاورند.

وی می افزاید: این تلاش یک قدرت هسته ای است که با تمام توانش و با یک حجم عظیم هزینه کرد، از دریای سرخ تا کشور عراق را غرق نیرو کرده است و بیش از 60 درصد توان نظامی خود را به صحنه آورده تا با انجام بزرگترین ریسک های تاریخ خود به پیروزی قطعی برسد.

فرمانده سپاه قدس می گوید: اما امروز، وقتی بنای خداوند متعال چیز دیگری باشد، تلاش آمریکای صاحب قدرت اتمی چه ارزشی دارد در برابر خواست الهی؟!

وی با تأکید بر اینکه آنها در عراق به استیصال رسیده اند، می گوید: مگر آنها می خواستند که شیعه در عراق بر روی کار بیاید؟ (عوامل آنها) به علما و چهره های عراقی گفته بودند که شما نمی توانید با ایران به جایی برسید و کسی سهم می گیرد که سوار هواپیمای آمریکا بشود و از واشنگتن عازم بغداد شود و خیلی ها هم همین کار را کردند.

فرمانده لشکر 41 ثارالله استان کرمان در دوران دفاع مقدس در ادامه صحبت های خود به شخصیت آیت الله سیستانی اشاره می کند و می گوید: یک شاگرد امام خمینی(ره)، یک پیرمردی که خود را شاگرد امام(ره) می داند به نام آیت الله سیستانی در یک حجره مهجور که نه لشکری دارد و نه دلاری؛ ایستاد. مگر توانستند با او مقابله کنند؟ و حتماً در آنجا پیروز نخواهند شد.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون وضعیت آمریکا در منطقه و در کشور عراق می افزاید: من معتقد هستم که بخشی از حوادث علیرغم کراهت ما باید اتفاق بیافتد. به این دلیل که خیلی حوادث درون یا بیرون از انقلاب اسلامی هم بود که ما از وقوع آنها کراهت داشتیم اما امروز وقتی با آنها فاصله می گیریم، می بینیم که عین این اتفاق برای ما برکت های پنهانی داشته است که ما نمی توانستیم آن روز باورشان کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از این رخدادها نیز جنگ عراق بود و ما امروز می بینیم که علیرغم کراهت ما از بروز این مسئله، برکات آن بسیار زیاد است، تأکید می کند: اگر آمریکایی ها در دریای سرخ می ایستادند و تهدید می کردند صدام را و صدام هم به هر صورتی تسلیم آنها می شد؛ این مسئله تفاوت بسیاری داشت با آمریکایی که امروز در عراق در استیصال کامل به سر می برد.

سردار سلیمانی ادامه می دهد: من تعجب می کنم از اینکه چرا بخشی از رسانه ها و روزنامه های ما تهدیدهای آمریکا را باور می کنند و به آن می پردازند؟

وی با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همانطور که رژیم های سابق آمریکا نتوانستند هیچ غلطی بکنند، بوش (رئیس جمهور وقت آمریکا) هم هیچ غلطی نمی تواند، بکند، تصریح می کند: این مفهوم نه یک شعار برای دلگرمی ملت که یک واقعیت است.

او می افزاید: در آغاز جنگ به این دلیل که هیچ عامل مقاومتی اعم از مردم، ارتش و حکومت در عراق وجود نداشت، تحلیل ما این بود که جنگ بیشتر از 15 روز طول نخواهد کشید و آمریکا در این سرزمین یک طرفه! حتماً پیروز می شود اما بخشی به غلط این را تفسیر کردند و آمدند در کشور ما گفتند حالا مثلاً مقاومت ایران را ضربدر 10 کنید. اساس این (مقایسه) غلط بود.

سردار سلیمانی در ادامه این بخش از سخنرانی خود خطاب به حضّار برنامه که برخی از آنها از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند با اشاره به پاسخ سوال خود و قدرت جمهوری اسلامی ایران تأکید می کند: ما در سالگرد والفجر هشت هستیم. ما در هر شب عملیاتمان چقدر استشهادی داشتیم؟ آیا تمام کسانی که به اروند زدند استشهادی نبودند؟!

آیا وقتی آنها وارد آب اروند شدند هیچکدام باور می کردند که زنده برمی گردند؟! یا مثلا من به عنوان فرمانده لشکر (41 ثارالله) و یا شما به عنوان فرماندهان گردان ها و یا دیگران باور می کردیم که کسی بتواند حتی به ساحل دشمن برسد؟! هر شب صدها نیروی استشهادی داشتیم. و همه عملیات های جنگ همین گونه بود.

فرمانده سپاه قدس در این قسمت از سخنرانی خود به نقل خاطره ای از شهید زندی، فرمانده ادوات لشکر همیشه پیروز ثارالله در عملیات والفجر هشت و روایت شرمندگی خود از این شهید می پردازد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خیلی مزخزف تیتر میزنی ! احمق
میدونم این متن رو منتشر نمیکنی ولی میخوام اون کسی که خبر رو تنظیم کرده بدونه همه مثل خودش نیستن !!!
خط شکن ولایت |
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
شعری از استاد محمدرضا جعفری برای یار با وفای ولی امر مسلمین جهان حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع سپاه قدس



حاج قاسم السلام ای یاور مولا علی


همچو مالک میدرخشی در اطاعت از ولی




آفرین از این همه اخلاص و پاکی در نبرد


یادگار با وفای لشکر مردان مرد




کربلا داند که قاسم کیست در میدان جنگ


عرصه را بر دشمنان دین چو شیری کرده تنگ




گشته آمریکا ز نام قاسم و قدس و سپاه


گیج و مبهوت و نداند این همه هست از خدا


نام آمریکا چو اسرائیل شد ننگ تمام


بار دیگر باز شد دستش برای خاص و عام


گرچه بر شیطان فتاده لرزه ها از نام تو




زین فضیلت ، کرده شیرین حقتعالی کام تو


مرحبا ای مالک اشتر خدا همراه توست




در تمام عرصه ها نور ولایت راه توست


خشم آمریکا زتو یک هدیه ای از ماوراء ست


در دفاع از رهبری جان دادن ماها بجاست



ماجرای ظلم آمریکا دگر نابود شد


کاخ اهریمن به فرمان الهی دود شد


جعفری ، آمد ندا از سوی آیات خدا

کاین همه لطف الهی هست از ذکر و دعا