۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹

حضور مدیرعامل متهم در برنامه 90 !

مدیر ورزشی شبکه سه سیما در جلسه نشست نقد و بررسی برنامه 90 گفت در یکی از برنامه های 90 مدیرعامل باشگاهی در برنامه حاضر شده بود که او متهم بود و حکم جلب او صادر شده بود.
کد خبر : ۶۷۴۷۵
به گزارش صراط به نقل از فارس، صبح امروز جلسه نقد و بررسی برنامه 90 با حضور حاج‌رضایی کارشناس فوتبال، حسام‌الدین آشنا، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق، حسین پاینده، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی، غلامحسین شعبانی مدیرمسئول دنیای ورزش، آقازمانی مدیر گروه ورزشی شبکه 3، دکتر گیویان عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما و عادل فردوسی‌پور برگزار شد.

در ابتدای مراسم اساتید دانشگاه در خصوص وضعیت برنامه نود اظهار نظر کردند و این برنامه را مورد بررسی قرار دادند. عادل فردوسی‌پور نیز در ابتدا اشاره‌ای به آغاز کار این برنامه کرد. او عنوان کرد که در مردادماه سال 78 و در حالی‌که 25سال داشتم با ایده از یک برنامه انگلیسی این برنامه را کلید زدیم و طبیعتاً پس از 13سال تجارب زیادی را به دست آورده‌ام .

او در مورد بحث کارشناسی برنامه 90خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بود فقط درباره نتایج و گل‌های بازی‌های مختلف صحبت و بررسی شود. ما قصد داشتیم طرفداران را با بازی‌های برگزار شده آشنا کنیم اما پس از اتفاقی که در یک دیدار روی اسماعیل هلالی صورت گرفت به صورت کاملاً خودجوش بحث داوری در این برنامه شکل گرفت.

امیر حاج‌رضایی نیز که در این نشست حضور داشت به بررسی برنامه 90 پرداخت. او عنوان کرد که 90 بسیار خوب می‌تواند به مسائل و مشکلات فوتبال رسیدگی کند. من افتخار می‌کنم که در برنامه 90شرکت می‌کنم و هر زمانی که عادل فردوسی‌پور تشخیص دهد که مرا دعوت کند در این برنامه حاضر خواهم شد.

وی بزرگ‌ترین خاطره تلخ خود را مرگ همسرش عنوان کرد و گفت: پس از اینکه همسر خود را از دست دادم تنها شدم و این تنهایی خود را با فوتبال پر می‌کنم.

حاج‌رضایی عنوان کرد: برنامه 90 به دنبال فرهنگ‌سازی، مبارزه با عدالت‌ستیزی و نگاه عمیق به فوتبال است که به خوبی در این 13سال توانسته رسالت خود را انجام دهد.

در ادامه برنامه دو استاد دانشگاه به تعریف و تمجدید در محاسن برنامه نود90پرداختند.

در قسمتی از این نشست آشنا عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق در بحث انتقادی به برنامه 90 عنوان کرد: برنامه 90 به تب فوتبال‌زدگی دامن زده است. چرا چنین فضایی را برنامه 90داده می‌شود اما در مسائل اقتصادی و سیاسی چنین موضوعی وجود ندارد شاید مسئولان فکر می‌کنند بحث فوتبال است و خطری وجود ندارد. این که گفته می‌شود رسانه بازتاب واقعیت است تنها یک شعار است و این را عنوان می‌کنند چون بتوانند مخاطب خود را جذب کنند. به نظرم به هیچ عنوان چنین موضوعی درست نیست.

 

فردوسی پور در واکنش به انتقاد کارشناسان مبنی بر اینکه برخی برای قضاوت داوران عمدتاً واقعیت را بیان نمی‌کنند و به علت دغدغه ها در زمینه‌ای به دنبال تحریف هستند عنوان کرد: من با این موضوع موافقم برخی اوقات کارشناسان ما نمی‌توانند به خوبی قضاوت کنند و به علت اینکه مسئولیتی را برعهده دارند جور دیگری تصمیم می‌گیرند اما بدانید که من هر زمانی که چنین اتفاقی افتاده از شخص دیگری استفاده کرده‌ام و دیگر او را دعوت نکرده‌ام. علت اینکه چنین افرادی در برنامه حضور پیدا می‌کنند این است که در واقع افراد بسیار کمی هستند که بی‌طرف قضاوت کنند و ما به خاطر فقدان آدم‌ها دست به چنین تصمیم‌هایی می‌زنیم.

در ادامه نشست آقازمانی در خصوص انتخاب فردوسی‌پور و حمایت سازمان صدا و سیما از او عنوان کرد: فردوسی‌پور واقعا آدم سالمی است. او اسیر هوای نفس خود نشده است و تمام فاکتورهایی که یک مجری خوب باید داشته باشد را دارا است. قبول دارم که برخی مشکلات و ایراداتی وجود دارد که می‌تواند با پیشنهادهایی به هرچه بهتر شدن برنامه کمک کند. امیدوارم 13سال دیگر نیز فردوسی‌پور بتواند این برنامه را اجرا کند و روز به روز بهتر شود.

در ادامه غلامحسین شعبانی برخی انتقادهایی را به برنامه 90 وارد کرد، از جمله اینکه چرا زمانی که لیگ تعطیل می‌شود برنامه 90نیز تعطیل می‌شود. همچنین او عنوان کرد: فردوسی‌پور می‌تواند برای اینکه اظهارات و نظرات خود را به مردم برساند خود در برخی مواقع صحبت کند و فقط منتظر این نباشد که حادثه‌ای رخ دهد و او به نقد بپردازد.

شعبانی همچنین یادآور شد: اگر قدرت اطلاعات بخواهد در یک برنامه معطوف شود مطمئن باشید این همانند قدرت اقتصادی و مالی دچار فساد خواهد شد. زیرا برنامه‌های دیگری نیز باید وجود داشته باشند که در این زمینه فعالیت داشته باشند.

 

عادل فردوسی‌پور در جواب به انتقادهای شعبانی خاطرنشان کرد: با برخی از صحبت‌های آقای شعبانی موافقم اما زمانی که لیگ تعطیل می‌شود ما از لحاظ برنامه‌سازی مشکلی نداریم و می‌توانیم روی آنتن برویم اما به هر حال افراد نیاز به استراحت دارند و شاید این دو ماه تنفسی برای ما باشد باید از یک برنامه تلویزیونی در حد برنامه تلویزیونی انتظار داشته باشید.

در ادامه آقازمانی در خصوص اینکه آیا با توجه به جنجال‌سازی‌های برنامه 90تهدیدهایی مسئولان این شبکه را روربرو هستند،‌خاطرنشان کرد: در طول برنامه حدود 40-50تماس از افراد مختلف داریم که من فقط یکی دو مورد را به عادل انتقال می‌دهم.

وی با اشاره به خاطره‌ای مشکلات برنامه 90را زیاد دانسته و عنوان کرد: در یکی از برنامه‌ها مدیرعامل یکی از باشگاه‌ها را دعوت کرده بودیم در حالی‌که ما اطلاعی از حکم جلب او نداشتیم. او به برنامه آمد و ما هم که برنامه‌ریزی‌های خود را برای حضور او انجام داده بودیم مجبور شدیم تا با شاکیان صحبت کنیم و اجازه حضور او در برنامه را بگیریم به هر حال با تدابیر ویژه او وارد برنامه شد، جالب اینجا بود که یکی از شاکیان تا داخل صدا وسیما هم آمده بود و پشت در منتظر آن مدیرعامل بود تا او را با مأمور ببرد. زمانی‌که برنامه تمام شد ما تا جلوی درب صدا و سیما مدیرعامل همراهی کردیم که یک دفعه دیدیم آن شاکی در آنجا ایستاده و منتظر است تا او را با خود ببرد. به هر حال با کلی صحبت توانستیم رضایت او را جلب کنیم تا فردا به در خانه مدیرعامل برود و او را با خود ببرد. جالب اینجا بود که زمانی‌که شخص شاکی فردای آن روز به در خانه مدیرعامل رفته بود آن مدیرعامل خانه خود را ترک کرده بود و شخص شاکی با من تماس گرفت و گلایه‌های خود را به من عنوان کرد. در انتهای این مراسم با اهدای لوحی از عادل فردوسی‌پور تقدیر و تشکر شد.

نظرات بینندگان
مشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
از تلوزیون فقط نود را میبینم