۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸

دهن‌کجی‌به قانون با رفع خودسرانه‌پلمب

اگر قرار باشد پلمبی باز شود اصلا من آرزو می‌کنم کاش مسئولان اقدام به پلمب نمی‌کردند زیرا فک پلمب یعنی دهن‌کجی به قانون و مسخره کردن مسئولان.
کد خبر : ۶۷۸۰۳
به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از رفع پلمب خودسرانه برخی مراکز عرضه قلیان گفت: این یعنی دهن‌کجی به قانون و لازم است به گونه‌ای رفتار کنیم تا عرصه بر چنین مراکزی تنگ شود.‌

اکبر نیکزاد در نشست با برخی دست‌اندرکاران حوزه سلامت اظهار کرد: اخیرا برخی مراکز غیر مجاز فروش و عرضه قلیان به دستور قانون پلمب شده ولی صاحبان این مغازه‌‌ها این پلمب‌ها را باز کردند که این اقدام نیازمند مدیریت بهتر دست‌اندرکاران سلامت این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سلامت مردم موضوع ساده و شوخی‌برداری نیست که عده‌ای سودجو بخواهند برای منافع خود آن را به خطر بیندازند و مسئولان ما هم در این رابطه کار خاصی انجام ندهند.

وی خطاب به سید حسام‌الدین نبوی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شما و همه ما مسئولان این استان هستیم و باید در برابر چنین تخلفاتی که با جان و سلامت مردم مربوط است، حساسیت بیشتری به خرج دهیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد پلمبی باز شود اصلا من آرزو می‌کنم کاش مسئولان اقدام به پلمب نمی‌کردند زیرا فک پلمب یعنی دهن‌کجی به قانون و مسخره کردن مسئولان.

نیکزاد خواستار اقدام قاطع مسئولان مرتبط با پلمب مغازه‌های متخلف به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه شد و بیان کرد: نباید اجازه داد این عمل باب شود زیرا در این صورت قرب و ابهت عمل پلمب شکسته می‌شود و دیگر کسی حساب نمی‌برد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تصمیم به پلمب یک مغازه با تشکیل جلسات متعدد و کارگروه‌های مختلف با ساعت‌ها بحث اتخاذ می شود، حال اگر قرار باشد خروجی این کارگروه‌ها بی‌نتیجه باشد و پلمب‌ها توسط افراد باز شوند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

نیکزاد تاکید کرد: به همان اندازه که وظیفه داریم عرصه را برای ورزش جوانان باز کنیم، وظیفه داریم عرضه قلیان و دخانیات را در جامعه تنگ‌تر کنیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: وضعیت ساماندهی قلیان و عرضه آن در باغ‌ها و آبشار وضعیت بهتری پیدا کرده و اکنون در هیچ باغی بدون پروانه قلیان عرضه نمی‌شود.

محمد الفونه افزود: عرضه‌کنندگان قلیان بیشتر در یاسوج هستند که امید است چهره پارک‌ها و باغ‌های تفریحی بدون عرضه قلیان زیباتر و قابل قبول‌تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش ورزش و تفریحات سالم جایگزین مناسبی هستند تا با گسترش آن‌ها زمینه کاهش  تمایل جوانان و نوجوانان به مصرف دخانیات به‌وجود آید.

الفونه بیان کرد: باید به‌گونه‌ای کار کنیم که فرهنگ استفاده از  قلیان در جامعه کم‌رنگ شود.