۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

عاقبت دیپلم گرفتن پولی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت:سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در چند محل درج می‌شود و به هیچ‌عنوان فردی نمی‌تواند بدون امتحان دادن و تنها با پرداخت وجوه، دیپلم دریافت کند.
کد خبر : ۶۷۹۷۴

به گزارش صراط به نقل از فارس، ابراهیم‌ سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به این پرسش که «در برخی تبلیغات مختلف در خصوص اخذ دیپلم فوری اخباری منتشر می‌شود آیا اینگونه مدارک موثق است؟»، اظهار داشت: آموزش و پرورش به هیچ عنوان به فردی که دوره‌های تحصیلی را نگذرانده و امتحان نداده است، مدرک دیپلم نمی‌دهد و اگر بدون امتحان به دانش‌آموزی دیپلمی ارائه شود، جعلی است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها با اخذ تأییدیه تحصیلی می‌توانند از عدم جعلی بودن مدرک تحصیلی آگاهی یابند، گفت: تأییدیه تحصیلی محرمانه صادر می‌شود و اگر سوابق تحصیلی با مشخصات دیپلم تطبیق نداشته باشد اعلام مغایرت شده و بلافاصله مدرک جعلی شناخته می‌شود که در این صورت با جائل و کسی که این دیپلم را گرفته است، برخورد قانونی خواهد شد.

انتشار آگهی‌های مربوط به آموزش و پرورش باید با این وزارتخانه هماهنگ شود

سحرخیز افزود: در برخی از روزنامه‌ها بی‌حساب و کتاب آگهی چاپ می‌شود و قانوناً آگهی‌هایی که در مورد آموزش و پرورش است باید با این وزارتخانه هماهنگ شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند موارد آگهی‌های قلابی را پیگیری کرده و از نشریه‌ای که این نوع آگهی‌ها را انتشار می‌دهد شکایت کند و آن رسانه نیز باید برابر مقررات پاسخ دهد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش امتحان نهایی برگزار می‌کند و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در چند محل درج می‌شود و به هیچ‌عنوان فردی نمی‌تواند بدون امتحان دادن و تنها با پرداخت وجوه، دیپلم دریافت کند.