۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵

مدیران انتشارات احراز صلاحیت می‌شوند

نشر «علوم دانشگاهی» منع فعالیت نشده، در حال حاضر اعلام شده از تمام مدیران انتشارات باید استعلام داشته و این مورد در پرونده همگان باید موجود باشد.
کد خبر : ۶۸۱۶۵

به گزارش صراط به نقل از فارس، داریوش رضوانی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رد صلاحیت مدیر نشر «علوم دانشگاهی» توضیحاتی داد و گفت: مرجع رسیدگی به صلاحیت افراد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و در این راستا از دستگاه‌های ذیربط استعلام شده و اگر مواردی باشد عنوان می‌شود.

به گفته رضوانی، همواره و برای تمامی مدیران انتشارات استعلام برای احراز صلاحیت صورت می‌گیرد اما در حال حاضر اعلام شده تمام مسئولان انتشارات باید استعلام داشته و این مورد در پرونده همگان باید موجود باشد، از این رو پس از استعلام ممکن است دستگاه‌های ذیربط افراد را دارای صلاحیت ندانند.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره معرفی فردی دیگر به عنوان مدیر نشر «علوم دانشگاهی» یادآوری کرد: این موضوع یعنی معرفی فردی دیگر به عنوان مدیر انتشارات ایرادی ندارد و می‌توانند افراد دارای صلاحیت را معرفی و صلاحیت آنها هم بررسی شود چرا که این موضوع طبیعی‌ترین مسئله است.

وی ضمن اشاره به اینکه حتی برای یک موسسه تبلیغاتی و یا یک کانون و نشریه و... نیازمند استعلام هستیم خاطرنشان کرد: در تمام این موارد دستگاه‌های ذیربط باید صلاحیت متولیان را بررسی کنند.

رضوانی در این راستا که چرا استعلام برای صلاحیت مدیر این انتشارات پس از 26 سال صورت گرفت ابراز داشت: روی پرونده مدیر نشر «علوم دانشگاهی» استعلامی موجود نبود، ممکن است حتی در مقطعی این استعلام نیاز نبوده اما در حال حاضر تمامی مدیران باید چنین استعلامی برای تکمیل پرونده داشته باشند، از این رو می‌توان فردی دیگر را معرفی کرد چرا که خود انتشارات مشکلی ندارد.

رضوانی در ادامه با تاکید بر این مهم که در کمتر از یک‌ماه جواب این استعلام اعلام می‌شود، افزود: نشر «علوم دانشگاهی» مشکلی به لحاظ فعالیت ندارد.