۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۰

اتمام حجت؛ مهلت اصلاح اساسنامه انجمن تهران تمام شد

کد خبر : ۶۸۴

یکی از مسوولان هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی در دانشگاه تهران در گفت و گو با خبر نگار سرویس دانشگاه برنا، درباره ضرورت اصلاح اساس نامه انجمن اسلامی دانشگاه تهران گفت : براساس آیین نامه ای که در سال 80 مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و با امضا آقای خاتمی به تمام مراکز آموزشی و دانشگاهی ابلاغ شده است ظرف سه ماه از ابلاغ این آیین نامه باید تشکل انجمن اسلامی آیین نامه خود را اصلاح می کرد .

وی با بیان اینکه اصلاح اساس نامه انجمن اسلامی روز نهم ماه بهمن 80سال انجام می شد، یاد آور شد : طی هشت سال گذشته این آیین نامه اصلاح نشده است در صورتی که براساس ماده 22 بند 3 آیین نامه اشاره شده ، این آیین نامه بعد از 15 روز پس از ابلاغ در دانشگاه ها و مراکز آموزشی لازم الاجرا است .

این مقام مسوول یاد آورشد : همچنین براساس بند یک تبصره ماده 5 ، آمده است که تشکل های اسلامی و رسمی دانشگاه ها باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این دستور العمل نسبت به تطبق اساس نامه خود با مفاد آیین نامه و این دستور العمل اقدام کنند در صورت عدم تطبق اساس نامه و یا رعایت نشدن دستور العمل فعالیت این تشکل غیر قانونی است.

وی ادامه داد : همچنین در ماده 5 بند 7 آمده است، چنانچه هر یک از تشکل اسلامی بدون اخذ موافقت شورای معین هیات نظارت دانشگاه برخلاف مفاد اساس نامه مصوب اقدام به برگزاری انتخابات کند، نتایج انتخابات از سوی شورای معین هیات نظارت دانشگاه غیر قانونی است .

به گفته این مقام مسوول اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران با تمسک به این مسئله که این تشکل از سال 1332 رسمیت دارد نیازی به اصلاح اساس نامه نمی بینند .

وی با بیان اینکه مهلت تشکل انجمن اسلامی برای اصلاح اساس نامه به پایان رسیده است، گفت : قانون باید اجرا شود ، اصلاح اساس نامه باید صورت گیرد ، تشکیلات باید بداند هدفش کجاست .

این مقام مسوول تاکید کرد : وقت تشکل انجمن اسلامی دانشگاه تهران برای اصلاح اساس نامه پایان یافته است و در یک جلسه ، اتمام حجت خواهیم کرد و در صورت ادامه این روند انجمن اسلامی دانشگاه تهران تعلیق می شود .