۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
سیب8

تاثيرات نماز خواندن در بدن انسان

بهترين راه دفع اين بارهاي زائد استفاده از يك ماده ي رساناست كه سريع ترين و ارزان ترين و بي ضرر ترين ماده براي اين كار آب است و جالب اينجاست كه آب هرچه خالص تر باشد، سريع تر بارهاي ساكن را از بدن ما به اطراف گسيل مي دهد و هيچ مايعي مثل آب خالصي كه در وضو به انسان سفارش شده، اين اثر را ندارد.
کد خبر : ۶۸۵۹۵
به گزارش سرویس وبلاگ صراط، امیرحسین جوادی در وبلاگ سیب8 نوشته است:


رابطه ميدان مغناطيسي بدن انسان ونماز

هارولدبور از دانشگاه بيل براي اولين بار با انجام يك آزمايش ساده به وجود ميدان مغناطيسي دراطراف موجود زنده پي برد. او با توجه به يك مولد الكتريكي كه در آهنربا در داخل سيم پيچ مي چرخد و جريان توليد مي كند، سمندري را در يك ظرف آب نمك قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الكترودهايي كه در اين ظرف وجود داشتند و به يك گالوانومتر حساس متصل شده بودند، يك جريان متناوب را نشان مي دادند. زماني كه بور اين آزمايش را بدون سمندر انجام داد، گالوانومترهيچ جرياني را نشان نداد. اين بدان معنا بود كه در اطراف موجود زنده ميداني وجود دارد كه خاصيت مغناطيسي هم دارد. بور اين وسيله را روي دانشجويان داوطلب خود امتحان كرد و مشاهده نمود كه اين ميدان در بدن انسان هم وجود دارد و كاملا تابع رويدادهاي اساسي زيست شناسي بدن است. اولين ميدان « ميدان حياتي » ناميد چون هر گاه حياط از بين برود، ميزان حياتي هم از بين مي رود. به گونه اي كه يك سمندر مرده كه در دستگاه بود هيچ پتانسيلي به وجود نمي آورد.


تشكيل ميدان مغناطيسي
همان گونه كه مي دانيد دربدن ما ميليون ها عصب وجود دارد كه كار انتقال پيام در بدن به وسيله تحريك الكتريكي اين عصب ها صورت مي گيرد. در اثر شارش بار در اطراف آن ها در بدن ما يك ميدان تشكيل مي شود و ميدان بدن در اثر فعاليت هم زمان ميليون ها عصب به وجود مي آيد.


امواج مغزي
دستگاه موج نگاه مغز چهار نوع منحني از امواج مغزي ارائه مي دهد كه عبارتند از: آلفا، بتا، دلتا و دتا. ريتم هاي دلتا كند ترين امواج مغزي با تناوب 1تا 3 دور در ثانيه بوده و اغلب  در خواب عميق ظاهر مي شوند. به نظر مي رسد كه ريتم هاي تتا كه داراي تناوب 4 تا 7 دور در ثانيه مي باشند به خلق و خوي افراد بستگي داشته باشد. ريتم هاي آلفا از 8 تا 12 دور در ثانيه، در اوقات تفكر و تأمل آزاد رخ داد مو در صورت تمركز حواس و توجه قطع مي شوند و بالاخره ريتم هاي بتا با تناوب 13 الي 22 دور در ثانيه ظاهراً منحصر به نواحي جلويي مغز، يعني جايي كه فعاليت هاي پيچيده مغزي رخ مي دهد، مي باشند. امواج آلفا امواج بسيار مهمي هستند كه به وسيله هانسبرگر آلماني كشف شدند و به گفته وي با نوعي هوشياري و خود آگاهي معطوف به درون ظاهر مي شوند، تغييرات فيزيلوژي مهمي در بدن ايجاد مي كنند مثل تمركز و ياد گيري.


ميدان مغناطيسي بدن و امواج مغزي در معرض خطر
حتماً تا به حال درباره خطرات گوشي هاي موبايل يا زندگي در نزديكي نيروگاه هاي برق چيز هايي شنيده ايد. بنابر تحقيقات پروفسور« لاي» امواج مغناطيسي كه از نيروگاه هاي برق يا وسايل برقي مثل سشوار و ريش تراش برقي و... ساطع مي شود به دي ان اي سلول هاي مغزي آسيب مي رساند و قابليت ترميم را در آن ها از بين مي برد. ميدان هاي مغناطيسي خارجي علاوه بر آسيب رساندن به دي ان اي مغز اثر منفي ديگري هم در بدن دارند. اين ميدان ها باعث اختلال در ميدان مغناطيسي طبيعي بدن مي شوند. همان طور كه مي دانيد نزديك به 70 در صد بدن ما از آب تشكيل شده است. مولكول هاي آب به صورت دو قطبي هستند و زماني كه ما در معرض يك ميدان مغناطيسي خارجي قرار مي گيريم،اين مولكول ها در جهت آن ميدان قرار مي گيرند و اين پديده باعث مي شود نظم ميدان مغناطيسي ما به هم بريزد. علاوه بر عوامل خارجي يك سري عوامل داخلي نيز وجود دارند كه باعث مي شوند اختلال در ميدان بدن ايجاد شود. مهم ترين آن ها بارهاي الكتريكي هستند كه هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود مي آيند و به صورت الكتريسيته ي ساكن در بافت هاي بدن ذخيره مي شوند و ميداني در اطراف اين بارها به وجود مي آيند و در ميدان بدن ايجاد خلل مي كنند. اين بارها بخصوص در نقاطي كه تراكم اعصاب بيش تر است ذخيره مي شوند و به دليل اين كه تراكم زيادي دارند و هم در نزديكي عصب هاي بيش تر و مهم تري قرار دارند براي بدن به شدت مضر هستند. از جمله اين نقاط ناحيه ي سر و دست ها و قسمت مچ پا به پايين است و در بين اين سه قسمت، سر اهميت ويژه اي دارد چون بارهاي ذخيره شده در آن علاوه بر ايجاد خلل در ميدان مغناطيسي مغز باعث اختشاش در امواج مغزي نيز مي شوند. به ظاهر ما روزانه تنها دقايقي را در معرض ميدان مغناطيسي هستيم مثل موبايل و سشوار و ... ، اما در طول دوران زندگي خود در معرض ميداني بسيار قوي هستيم و آن ميدان مغناطيسي زمين است. عوامل داخلي اختشاش در ميدان بدن ما هم فعاليت هايي حياتي و اجتناب ناپذيري هستند كه در تمام طول عمر ما در جريان اند پس چگونه مي توان باعث خلل اين اثرات سوء كه موجب اختلال در بدن ما و بيماري هايي مثل سرطان مي شوند را خنثي كرد؟ در اينجاست كه بايد گفت خداوند راه حل تمام اين سؤالات را در يك عمل ساده كه امكان انجام آن براي همه ي افراد وجود دارد  و بيش از چند دقيقه هم وقت نمي برد و هيچ ضرري هم ندارد به انسان هديه داده و آن نماز است.


نماز و ميدان مغناطيسي
آنگونه كه از تصاوير بدست آمده از ميدان مغناطيسي زمين پيداست، به طور شگفت انگيزي اگر انسان در هر نقطه از زمين رو به قبله بايستد، ميدان مغناطيسي بدنش بر ميدان مغناطيسي زمين منطبق مي گردد و در مدتي كه در نماز است ميدان بدنش منظم مي شود. يكي از نكات جالبي كه پروفسور بور به آن دست يافته بود اين بود كه در تمام دانش جويان مؤنث ماهي يك بار تغيير ولتاژ شديد ايجاد مي شود و ميدان بدن به منظم ترين حالت خود مي رسد و به همين دليل است كه زنان نيازي ندارند كه در اين مدت نماز بخوانند. اخيراً هم كشف شده است، علت اين كه قلب زنان منظم تر و قوي تر از مردان مي زند، همين تغيير ولتاژ است.


نماز و بارهاي الكتريكي
همان طور كه قبلاً اشاره شد بارهاي زائدي كه در اثر تحريكات الكتريكي اعصاب به وجود مي آيند هم شبيه به ميدان بدن و هم بر امواج مغزي اثر سوء دارند و اين اثرات در نواحي كه اعصاب در آن تحرك بيشتري دارند، خطرات جدي تري ايجاد مي كنند و بايد هرچه سريع تر از آن ناحيه ها دور شوند. به طرز حيرت آوري مي بينيم كه اين نواحي دقيقاً ناحيه هايي هستند كه در وضو شسته مي شوند و بنا بر تحقيقات صورت گرفته، بهترين راه دفع اين بارهاي زائد استفاده از يك ماده ي رساناست كه سريع ترين و ارزان ترين و بي ضرر ترين ماده براي اين كار آب است و جالب اينجاست كه آب هرچه خالص تر باشد، سريع تر بارهاي ساكن را از بدن ما به اطراف گسيل مي دهد و هيچ مايعي مثل آب خالصي كه در وضو به انسان سفارش شده، اين اثر را ندارد.


نماز و امواج مغزي
با دفع بارهاي زائد بدن در وضو امواج مغزي در ايده آل ترين حالت قرار مي گيرند. علاوه بر آن حالت تمركزي كه هنگام نماز در انسان به وجود مي آيد، تشعشع امواج آلفا را به اندازه ي قابل توجهي افزايش مي دهد و توانايي مغز را در توليد اين امواج بالا مي برد.


نماز، امواج و نتيجه گيري
با وجود مباحثي از اين دست كه بعضاً به مدد علم و دانش براي انسان ها تشريح و تبيين مي شود، ميتوان به اين اصل مهم پي برد كه همه ي دستورات دين علاوه بر تطهير روح، باعث تثبيت سلامتي جسم نيز مي شود و به واقع كشفياتي از اين دست بايد هشدار و تلنگري به حساب آيد كه در نعمات خداوندي دقيق تر شويم.

التماس دعا