۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
انقلابیون: تا تحقق خواسته‌ها میدان را ترک نمی‌کنیم

نصب چادر در میدان التحریر

مردم مصر در میدان التحریر قاهره با برپا کردن چادرها، اعلام کردند تا زمانی که شورای نظامی از انحلال پارلمان و متمم قانون اساسی در مورد اختیارات ریاست جمهوری عقب نشینی نکند، میدان را ترک نخواهند کرد.
کد خبر : ۶۸۷۳۸

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه الجزیره از میدان التحریر گزارش داد که مردم مصر در حال ورود مجدد به این میدان هستند.

این شبکه با اشاره به تظاهرات دیشب مردم در این میدان اعلام کرد که صدها نفر از در میدان التحریر تحصن کرده‌اند و این تعداد روبه افزایش است.

الجزیره با اشاره به اینکه گروه اخوان المسلمون گفته است که در میدان التحریر قاهره اعتصاب نامحدود برگزار خواهد کرد و هدف از این اعتصاب، صیانت از ‌آراء و اراده ملت مصر است، تاکید کرد: دیشب و ساعات اولیه صبح مردم حضوری گسترده در این میدان داشته‌اند.

خبرنگار این شبکه با پخش تصاویری از این میدان که معترضان در آنجا چادرهای جدید برپا کرده اند، تصریح کرد که همزمان با گرم شدن هوا در ظهر، تعداد مردم در میدان کمتر می‌شود ولی در ساعات غروب دوباره باز خواهند گشت.

الجزیره افزود: معترضان در میدان التحریر با برپا کردن چادر اعلام کردند تا زمانی که شورای نظامی از انحلال پارلمان و قانون متمم در مورد اختیارات ریاست جمهوری عقب نشینی نکند، میدان را ترک نخواهند کرد.

موج جدید اعتراضات در مصر همزمان با تصمیم شورای نظامی برای انحلال پارلمان، محدود کردن اختیارات رئیس جمهور و نیز اعتراض به تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر آغاز شده است.

به عقیده کارشناسان ، شورای نظامی حاکم به دنبال این است تا با تاخیر در اعلام نتایج احمد شفیق را پیروز انتخابات اعلام کند تا حلقه تکمیل کننده کودتا نظامیان علیه انقلاب مصر شود.