۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰

تهران رکوردار آلودگی صوتی جهان

در حال حاضر 39 ایستگاه سنجش‌گر صدا در سطح شهر نصب شده است که اطلاعات را بصورت لحظه ای دریافت می‌کنند.
کد خبر : ۶۹۰۲۹

به گزارش صراط به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی مانند آلودگی هوا در صدر کشورهای جهان قرار می‌دهد.
 
یوسف رشیدی بااشاره به آخرین وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت گفت: منطقه 6 شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی در صدر مناطق دیگر شهر تهران قرار دارد که به ترتیب ده منطقه پر سر و صدای شهر تهران 6، 10، 11، 12، 7، 13، 3، 19، 18 و 2 هستند که با توجه به تعداد و سرعت خودروها در این مناطق، مقدار کیلومتر پیمایش خودروها و توزیع نوع آنها، در هر منطقه و میزان اتوبانهای موجود این تقسیم‌بندی انجام شده است. 
 
نقشه های صوتی سالیانه تغییر می کند

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا جهت اجرا و ساخت اتوبانها و مناطق حساس به سر و صدا مانند مدارس و بیمارستانها از نقشه‌های صوتی استفاده می‌کنند گفت: هرچند نقشه های صوتی با توجه به افزایش سالیانه تعداد خودروها و حجم ترافیک تغییر می کنند.
 
آلودگی صوتی اتوبانها دو برابر حد استاندارد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در مناطق مرکزی شهر تهران تعداد موتورسیکلت‌ها به مراتب بیشتر است. در نهایت با توجه به اطلاعات حاصله در شرکت کنترل کیفیت هوا در خیابانها و اتوبانهای شهر تهران نزدیک به 47.8 درصد خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها صدایی بالاتر از 81 دسیبل ایجاد می‌کنند در حالیکه استاندارد آلودگی صوتی برای منازل مسکونی در روز 55 دسیبل و شب 45 دسیبل است.
 
وی افزود: در حال حاضر 39 ایستگاه سنجش‌گر صدا در سطح شهر نصب شده است که اطلاعات را بصورت لحظه ای دریافت می‌کنند.