۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴

انتقاد داوداوغلو از مواضع ايران و روسيه

وزير امور خارجه ترکيه از مواضع ايران و روسيه پس از سرنگوني هواپيماي نظامي اين کشور توسط سوريه انتقاد کرد.
کد خبر : ۶۹۷۵۵
به گزارش صراط به نقل از نقل ازباشگاه خبرنگاران ، احمد داوداوغلو وزير امور خارجه ترکيه در گفتگو با خبرنگاراني که وي را در سفر به ژنو همراهي کردند،گفت: ما اين دو کشور را از همه جزئيات سرنگوني هواپيماي ترکيه مطلع کرديم.

داوداوغلو با تاکيد بر اينکه هواپيماي ترکيه در حريم هوايي بين المللي هدف قرار گرفت، گفت :‌ انتظار داشتيم آنان درباره اين حمله موضع ملموس و واضح تري اتخاذ کنند.

وزير امور خارجه ترکيه گفت:‌ ما همه جوانب را مد نظر قرار خواهيم داد اما جبهه را وسيع تر نخواهيم کرد،‌ اين مسئله مسئله اي ميان ترکيه و سوريه است و مسئول بروز آن نيز رژيم سوريه است. 

داوداوغلو درباره تاکيد رئيس جمهور سوريه بر پيوندهاي صادقانه با ايران گفت :  بشار اسد پيشتر نيز با قاطعيت بر روابط با ترکيه تاکيد مي کرد، اگر ما روابط گذشته را با سوريه داشتيم به وي مي گفتم بجاي صداقت در مقابل ايران، ترکيه و يا هر کشور ديگري با مردم خود صداقت داشته باشيد. زيرا رهبراني که در مقابل مردم خود صداقت نداشته باشند مشروعيت خود را از دست مي دهند».

وي گفت:‌ ترکيه به خوبي مي داند که چه هنگامي بايد از زور استفاده کرد. ترکيه خود در اين باره تصميم خواهد گرفت که چه زماني از توان و قابليت هاي خود استفاده کند . ما نه گام فوري برخواهيم داشت و نه اينکه چنين اقدامي را بي پاسخ خواهيم گذاشت.
نظرات بینندگان
يه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۱
۰
۰
آخه نوکري آمريکا هم اينقدر افتخار داره که براي آن با همسايگان خود وارد جنگ مي شويد ، بايد يادآوري کرد که اين نيز بگذرد اما در سالهاي بعد قتل عام مردم و کودکان سوريه نيز به کارنامه سياه ترکها در کشتار ارامنه اضافه مي شود .
البته من ارمني نيستم ولي با مواضع ترکيه و ارسال سلاح و همچنين نگهداري زايرين و مهندسان ربوده شده ايراني در ترکيه و کشتن کودکان توسط شبه نظاميان مورد حمايت ترکيه به اين نتيجه رسيده ام که کشتار ارامنه توسط ترکيه هم صورت گرفته است .