۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳

استفاده جنسی از افسران زن سیا

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به موارد زیاد سوء استفاده جنسی افسران مافوق سازمان سیا از افسران زیر دست خود نوشت: سوء استفاده جنسی به بخشی از فرهنگ سیا تبدیل شده است.
کد خبر : ۷۰۷۰۶
 به گزارش فارس به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، با توجه به شکایت‌های انجام شده توسط افسران زن شاغل در سازمان سیا در مناطق جنگی، سرویس جاسوسی آمریکا درحال تدوین روش‌هایی به منظور مقابله با آنچه که آنها اذیت و آزار جنسی توسط همکاران و ناظران می‌نامند، هستند.
 
"دیوید پترائوس"، رئیس سازمان سیا در پیامی به اعضای هیئت رئیسه این نهاد اطلاعاتی آمریکا بر شروع مقدماتی این طرح تاکید کرد.
 
وی دستور داد یک گروه مدیریتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد مستقر در پایگاه‌های عراق، افغانستان و احتمالا یمن، سومالی و دیگر کشورهایی که سازمان سیا درحال انجام ماموریت‌های ویژه است اعزام شوند.
 
"پرستون گولسن" سخنگوی سیا گفت: پترائوس همچنین یک مشاور و یک بازرس برای بررسی سوء استفاده‌های جنسی در سازمان سیا تعیین کرده است.
 
این اقدامات به دنبال نظرسنجی از افسران سازمان سیا در مناطق جنگی طی سال‌های 2009 تا 2011 صورت می‌گیرد. در نظرسنجی‌های به عمل آمده هیچ گونه بهبودی در میزان آزارهای جنسی افسران سیا دیده نمی‌شود.
 
بسیاری از افسران زن سیا که در این نظر سنجی هویتشان مشخص نیست اعلام کرده‌اند که از طرف مافوق‌ها و ناظران خود مورد سوء استفاده جنسی واقع شده‌اند.
 
یکی از مقامات سابق سیا گفت: این موضوع سال‌هاست که در جریان است اما اکنون جدی‌تر شده است و سازمان نتوانسته با ابزارهای موثر آن را متوقف کند.
 
گولسن همچنین گفت: بسیاری از این موارد به دلایل داخلی حتی گزارش هم نمی‌شود.
 
وی با اشاره به سیاست سازمان سیا در محرمانه نگه داشتن اطلاعات شخصی افراد گفت: طی سال‌های اخیر مقامات بسیاری در سیا متنبه شده‌اند و بعضی از آنها حتی اجبارا بازنشسته شده اند.
 
براساس این گزارش، مناطق پرتنش محل کار افسران سیا در مناطق مختلف، شرایط پر استرس کاری، کار کردن در فضای بسته و نوشیدن الکل از دلایل افزایش میزان اذیت و آزارهای جنسی توسط مقامات سیا است.
نظرات بینندگان
حسن2
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۰
۰
در غرب اگه بخاطر استفاده دوگانه از زنان نبود انهارا اینقدر تشویق به حضور اجتماعی نمیکردن یعنی هم کار میکشن ازشون هم سوء استفاده میکنن ازشون