۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸

شهردار منطقه یک فقط به فکر کسب درآمد است

کد خبر : ۷۱۸۸
عضو شورای شهر تهران گفت: توجه به اصراری که برای تخریب باغات تهران وجود دارد به نظر می‌رسد شهردار منطقه یک نگاه تخریبی به این منطقه دارد و تنها به دنبال کسب درآمد است.

به گزارش شبکه ایران، حمزه شکیب در دویست و نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد که شهردار منطقه یک بدون قبول کردن تخلف صورت گرفته تاکید می‌کند که در این منطقه شهردار شده تا منابع مالی بدست بیاورد.

وی افزود: شهردار منطقه مستقیما اعلام می‌کند که من یک خودروساز هستم نه شهرساز یا معمار و نباید اینجا باشم .

شکیب افزود: ما هم هنوز نفهمیده‌ایم که چه اصراری بر ادامه فعالیت چنین فردی در منطقه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه کلیه مصوبات، اسناد بالادستی و طرح جامع و تفصیلی در منطقه یک نادیده گرفته می‌شود، افزود: متاسفانه هیچ توجهی به تصمیمات شورا و شهرداری در این منطقه نمی‌شود و کار تا جایی پیش رفته که شهرداری‌های مناطق دیگر از جمله منطقه سه که گزارش آن را به شهردار داده‌ام از این تخلفات الگو برداری می‌کنند.

شکیب گفت: موضوعات مربوط به تخریب باغات، افزایش سطح اشغال، افزایش تعداد طبقات و توافقات خارج از برنامه در منطقه یک به وفور صورت می‌گیرد و در حال تسری پیدا کردن به مناطق دیگر است.

وی تصریح کرد: یک بار این تخلفات را در جلسه شورا تذکر دادیم اما دوستان گفتند که مستند نبوده و حالا چند ماه پس از آن تذکر مشخص شده که نه تنها توجهی نکرده‌اند بلکه پروژه ادامه داشته است.

شکیب گفت: مساحت این ساختمان دو هزار و 530 متر است و درخت‌های فراوانی در این ملک وجود دارد که با توجه به مساحت بالای زمین قطعا این ملک باید برای تشخیص باغ بودن به کمیسیون ماده هفت ارجاع می‌شد و در مورد درختان این باغ نیز تصمیم‌گیری صورت می‌گرفت اما این اقدام صورت نگرفته و شهرداری منطقه یک بدون رعایت این ضوابط مستقیما دستور ساخت داده است.

وی افزود: شهرداری منطقه به جای هفت طبقه اجازه ساخت 12 طبقه بالای همکف را داده است و به جای سطح اشغال 30 درصد اجازه ساخت در 98 درصد فضای ملک را داده است.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به اعلام این تخلفات در بهمن ماه سال گذشته و جلسه مشترک با شهردار تهران در همین رابطه گفت: طبق توافق قرار بود پروانه ساخت و ساز این ملک اصلاح شود اما هیچگونه توقفی در عملیات ساخت و ساز صورت نگرفته و حتی روند فعالیت تسریع نیز شده است.

وی در ادامه عکس‌هایی را از آخرین وضعیت ساخت و ساز در این ملک که هفته گذشته تهیه شده بود به اعضا نشان داد و گفت: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای رعایت نشدن قانون در شهرداری تهران بوجود آمده است.

شکیب تصریح کرد: واقعا ما هم نمی‌دانیم که باید با این تخلف و این افراد چه کار کرد و متاسفانه فقط یک مورد از این تخلفات هم نیست و نمونه‌های این تخلفات را در شهرداری‌های دیگر بارها گزارش داده‌ایم اما متاسفانه اراده‌ای برای رعایت ضوابط تعیین شده وجود ندارد.

وی گفت: اگر قبلا با وجود هر نوع فساد مالی در این سیستم مخالف بودم اما حالا باور می‌کنم و در حالی که خود شهرداری طرح جامع و تفصیلی را رعایت نمی‌کند شرایط فساد مالی نیز فراهم شده است.

شکیب تصریح کرد: چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از شهرداری منطقه یک که در شورای شهر عادی شده بود را در کمیسیون مطرح کردیم و از شهردار منطقه یک خواستیم که به شورا بیاید. اما متوجه شدیم که این شهردار نگاه تخریبی به منطقه یک دارد و تنها به دنبال کسب درآمد است.

این عضو شورا اضافه کرد: به هر حال با توجه به اصراری که برای تخریب باغات تهران وجود دارد به نظر می‌رسد یک سری مسایل مالی و کسب منفعت و سود در این میان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به نامه‌ای که شهردار منطقه یک به معاون شهرسازی شهردار داده است اشاره کرد و گفت: شهردار منطقه اعلام کرده که در شرایط فعلی ابطال پروانه نیازمند طی مراحل حقوقی است و مراتب این اقدامات به معاونت قضایی و حقوقی اعلام شده و در واقع کار را از گردن خود برداشته است.

شکیب تصریح کرد: چطور می‌شود یک مقام مسوول همه موارد تخلف را انجام دهد و بعد کار را به گردن یک بخش دیگر بیاندازد.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران نیز در ادامه این جلسه ضمن تایید اظهارات شکیب از وی خواست این گزارش مستند را همراه با نامه چمران آماده کند تا برای شهردار ارسال کند.

وی تصریح کرد: جدا بابت این شرایط متاسف هستم چرا که تنها یک مورد نیست و تعداد زیادی از این تخلفات را شخصا گزارش داده‌ام که هیچ توجهی به آنها نشده است.

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: ادامه این روند برای شهرداری تهران مشکل‌ساز خواهد شد چرا که سازمانهای نظارتی قطعا وارد عمل می‌شوند و در حال حاضر نیز سازمان بازرسی کل کشور در مورد «باغ گیاهی» ورود پیدا کرده است.

چمران تصریح کرد: شهردار منطقه یک قطعا باید در مورد این مسائل پاسخگو باشد و به این راحتی نمی‌توان از این مسائل گذشت.
نظرات بینندگان
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۶ تير ۱۳۸۹
۰
۰
هوالمحبوب
به نظر من افرادی در شورای اسلامی شهر تهران نیز در این تخلفات دست دارند از یکی از اقوام نزدیک کهدستی بر آتش دارد چند وقت شنیدم که باغی را در همین منطقه یک خریدری کرده بودند و برای تغییر کاربری مشکل داشتند عناصری از شهرداری که ظاهرا مسئولیت بالایی نیز داشتند مبلغ بالایی را تقاضا کرده بودند که دقیقا شب 13 و 14 خرداد اکیپی از شهرداری با قطع درختان و بردن همه آنها فضا را برای بساز بفروشان آماده کنند تا آنجایی که من شنیده بودم توافق صورت گرفته بود علت اینکه اینکار در این تاریخها می خواست انجام شود مامورین شهرداری گفته بودند همه درگیر مراسمات هستند و این روزا کسی به کسی کاری ندارد ببینید این مسئله ساده ای نیست این همان پولهای حرام به کابین زنان رفته است
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست