۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶

مرگ یکی از خادمان اسرائیل+تصویر

عمر سلیمان در طول زندگی خود از جمله دوستان نزدیک سران رژیم صهیونیستی به شمار می‌آمد که همواره منافع این رژیم را نه تنها بر منافع فلسطینیان که بر مناقع ملی مصر نیز ترجیح می‌داد. خبرگزاری فارس: مرگ عمر سلیمان، مرگ یکی دیگری از خادمان اسرائیلی+ تصویر
کد خبر : ۷۲۰۰۰

به گزارش صراط به نقل از فارس، عمر سلیمان در سال 1935 در استان قنا متولد شد، وی در سال 1954 به ارتش پیوست و مدتی بعد با هیئتی به مسکو رفت تا علوم نظامی را در این کشور فراگیرد. وی داری مدرک کارشناسی ارشد علوم نظامی و علوم سیاسی بود.

عمر سلیمان در طول زندگی خود از جمله دوستان نزدیک سران رژیم صهیونیستی به شمار می‌آمد که همواره منافع این رژیم را نه تنها بر منافع فلسطینیان که بر مناقع ملی مصر نیز ترجیح می‌داد.


عمر سلیمان و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی

سلیمان پیش از رسیدن به ریاست دستگاه اطلاعات مصر، رئیس بخش برنامه‌ریزی اتاق عملیات نیروهای مسلح و مدیر دستگاه اطلاعات نظامی مصر بود. وی از سال 1991 تا انقلاب مردمی 25 ژانویه سال 2011 نیز به سمت رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر منصوب شد و در جنگ‌های مختلفی نظیر جنگ یمن، جنگ‌های سال 1967 و 1973 با رژیم صهیونیستی شرکت داشت.

عمر سلیمان و شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی

عمر سلیمان در دوره‌ای به مدیریت سازمان اطلاعات و امنیت مصر رسیدکه رژیم مبارک درگیری‌های شدیدی را با گروه‌های اسلام‌گرای مصر آغاز کرده بود، سلیمان در این دوره با حمایت آمریکایی‌ها موفق شد با استفاده از خشونت‌آمیزترین شیوه‌ها از جمله ترور و کشتار اسلام‌گرایان و حتی سوزاندن مساجد و پاره کردن قرآن‌ها، اعتراضات را سرکوب کند.

عمر سلیمان و آریل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی

رئیس سازمان اطلاعات مصر در دوره مبارک نقش مهمی در تعیین سیاست‌‌های خارجی مصر داشت. گفته می‌شود یکی از دلایل عدم شکل‌گیری روابط تهران و قاهره در دوره مبارک عدم تمایل عمر سلیمان به برقراری روابط بوده است، کسی که مستقیما بودجه‌های هنگفتی را از ایالات ‌متحده دریافت می‌کرد و به همین دلیل وی به یکی از جدی‌ترین مخالفان ایجاد سفارتخانه ایران در مصر تبدیل شده بود.

 

 

عمر سلیمان و زیپی لیونی، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی

 

" محمود عبده" نویسنده مصری در کتاب "دوستان اسرائیل در مصر" ضمن اشاره به رابطه "عمرسلیمان"، رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت مصر و معاون "حسنی مبارک"، رئیس جمهوری مخلوع این کشور با سران رژیم صهیونیستی بر نقش وی در قرارداد صدور گاز مصر به این رژیم تاکید می‌کند.

 

عمر سلیمان و بنیامین بن الیعازر، نماینده کنست رژیم صهیونیستی و از افسران ارشد باز نشسته این رژیم

"بنیامین بن الیعازر" عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ سابق این رژیم با تمجید از عملکرد سلیمان گفت که وی در تضعیف و مهار جنبش حماس بهترین خدمات را به اسرائیل ارائه کرد.

وی افزود: معاون سابق "حسنی مبارک" و رئیس سابق سازمان اطلاعات مصر یک فرد ملی‌گرا و از بارزترین شخصیت‌هایی بود که حماس را تضعیف و مهار کرد.

الیعازر پس از این تعریف و تمجیدها مدعی شد که مصر با از دست دادن سلیمان خسارت زیادی متحمل شد.

سلیمان همچنین نقش بسزایی در محاصره "نوار غزه" و "حماس" و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اواخر دسامبر 2008 داشت، با این حال وقتی صهیونیست ها با مقاومت و ایستادگی ساکنان غزه شکستی دیگر را در عرصه نظامی تجربه کردند، سلیمان بر حماس فشار شدیدی وارد کرد تا برای حفظ آبروی از دست رفته صهیونیست‌ها یک طرفه اعلام آتش‌بس کنند و زیر نظر سلیمان بود که رژیم صهیونیستی اقدام به ساخت دو دیوار حائل یکی در داخل سرزمین‌های اشغالی و دیگری برسر مرزهای مصر کرد و پس از آن اقدام به بستن گذرگاه رفح بر روی فلسطینیان کرد.

عمر سلیمان و ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

در 26 ژوئن 2011 روزنامه "المصری الیوم"، مدارک و اسنادی را منتشر کرد که در آن به گفته این روزنامه نقش اساسی و محوری عمر سلیمان در انعقاد قرارداد صدور گاز مصر به رژیم صهیونیستی به اثبات می‌رسد و بنابر آنچه این اسناد آن را برملا کردند، نامه‌نگاری‌هایی میان عمر سلیمان و "سامح فهمی"، وزیر وقت نفت مصر صورت گرفته بود و در یکی از آن نامه‌ها که مهر بسیار محرمانه و امضای شخص عمر سلیمان را به همراه داشت وی از وزیر نفت خواستار صدور گاز به رژیم صهیونیستی و ترکیه شده بود و برای این منظور چهار مرحله را در نظر گرفته بود.

عمر سلیمان و عمیر پرتس، وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی

پس از اینکه انقلاب 25 ژانویه به اوج خود ‌رسید و نشانه‌های پیروزی در آن نمایان ‌شد، مبارک فکر کرد که بار دیگر با کمک گرفتن از عمر سلیمان می تواند بر موج اعتراضات پیروز شود، به همین علت با وجود اینکه به فکر موروثی کردن ریاست جمهوری و انتقال قدرت به فرزند خود بود، سلیمان را با دادن بسیاری از اختیارات به سمت معاونت خود منصوب کرد، این اقدام با استقبال گسترده رژیم صهیونیستی مواجه ‌شد، چرا که آنها نیز امید داشتند که سلیمان بتواند موج انقلاب مردمی را سرکوب کند.

حسنی مبارک، عمر سلیمان،‌ سامی عنان، نایب رئیس شورای عالی نظامی و معاون وزیر دفاع مصر

به همین دلیل است که مبارک با شنیدن خبر مرگ سلیمان آنقدر گریه و زاری می‌کند که از هوش می‌رود و سران رژیم صهیونیستی مرگ او را ضایعه بزرگی دانسته و آن را تسلیت می‌گویند. در طول سه دهه حاکمیت دیکتاتوری حسنی مبارک بر مصر شاید نتوان فردی را یافت که به اندازه عمر سلیمان به وی نزدیک باشد، او در تمامی دوره پر از استبداد مبارک در کنار وی بوده و بخشی از سرکوب های مردمی را نیز شخصا رهبری کرده است، به این ترتیب می توان گفت که عمر سلیمان جعبه سیاه مبارک بود و با مرگ وی رازهای نهان بسیاری از حاکمیت سیاه حسنی مبارک در مصر در زیر خاک دفن شد، او از ابعاد وابستگی مبارک به آمریکا ورژیم صهیونیستی به خوبی اطلاع داشت و می دانست که وی برای استمرار حاکمیت نامشروع خود در مصر تا چه اندازه در برابر غرب کرنش نشان می دهد و تا چه حد مستکبرانه و سرسختانه با مردم خود رفتار می کند.

نظرات بینندگان
سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۱
۳
۴
سه کله پوک آخرو نگاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
لشگر کفار که در قر آن آمده
همین ها
هستند...